  • 51. Data: 2007-10-19 08:45:06
    Temat: Re: Płacenie drobniakami
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    kam pisze:

    > A nie? Przecież czym innym jest zawarcie umowy, a czym innym spełnienie
    > świadczeń.

    Nie zgodzę się z takim rozumowaniem. Inaczej art. 135kw. byłby
    martwym przepisem - sprzedawca mógłby uniemożliwić sprzedaż poprzez
    nieprzyjęcie zapłaty - przed sądem tłumaczyłby się: nie odmówiłem
    sprzedaży, odmówiłem jedynie przyjęcia zapłaty.

    Zresztą art. 535kc dokładnie wyjaśnia, że sprzedaż, to ze strony
    sprzedającego - wydanie rzeczy, a ze strony kupującego - zapłata.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 52. Data: 2007-10-19 15:29:18
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 18-10-2007 o 22:52:30 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Rany, wyrzuciłem paragon za bułeczkę... Jestem złodziejem?
    >
    > ;->
    jezli biednie za taba psrzedawczyni z ochrona to tak
    ^_^

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 53. Data: 2007-10-19 16:27:01
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz pisze:
    > Zresztą art. 535kc dokładnie wyjaśnia, że sprzedaż, to ze strony
    > sprzedającego - wydanie rzeczy, a ze strony kupującego - zapłata.

    przeczytaj dokładnie
    umowa sprzedaży jest umową zobowiązującą, to o czym piszesz to już
    świadczenia

    KG

  • 54. Data: 2007-10-19 23:18:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2007, Tristan wrote:

    > (autor Andrzej Lawa

    > To się będzie sądził o to, że miała obowiązek sprzedać, a nie sprzedała. Ale
    > to nie znaczy że może jednostronie ustalać warunki umowy.

    Tristan, ale UMOWĘ to oni zawarli wcześniej.
    Sprzedawca dopiero później się połapał, że umowa mu się nie podoba.
    Za późno :>
    Pamiętasz jak opisywałeś akcję, w ktorej to dla odmiany sprzedawca
    obiecał fakturę, a klient (w Twojej osobie) zapomniał spytać KIEDY
    ją wystawi? :> Ktoś przyjął zgodne z prawe, a faktycznie niedogodne
    dla siebie warunki. Jego strata... stety lub niestety.
    Jak sprzedawca nie uzależnił zawarcia umowy od zapłaty określonymi
    nominałami to ma pech (patrz regulaminy firm transportowych :>),
    dopiero JAKBY zastrzeżenie faktycznie BYŁO zapodane wcześniej (przed
    zawarciem umowy, a nie poprzez próbę odmowy realizacji umowy JUŻ
    zawartej) to byłby sens szukania po przepisach czy ma prawo zastrzeć
    odmowę przyjęcia 10000*1 gr :)

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2007-10-20 00:03:06
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 16 października 2007 20:10
    > (autor leon
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <o...@w...telgam.pl>):
    > Kasjerka zawsze może powiedzieć ,,ups, awaria kasi fiszkalnej, nie mogę
    > sprzedać'' :D

    A to sprawna kasa fiskalna jest warunkiem koniecznym do zawarcia
    transakcji (w sklepach o dużym obrocie, żeby nie było że się czepiam
    warzywniaków) ?
    Już nie można sporządzić doskumentu na papierze?
    Pytam poważnie.

    chester

  • 56. Data: 2007-10-20 00:15:27
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A to sprawna kasa fiskalna jest warunkiem koniecznym do zawarcia
    > transakcji (w sklepach o dużym obrocie, żeby nie było że się czepiam
    > warzywniaków) ?
    > Już nie można sporządzić doskumentu na papierze?

    Z punktu widzenia rozliczeń wewnętrznych w dużej firmie, może być
    niezbędna - inaczej smród papierowych transakcji będzie się ciągnął do
    samego końca danej jednostki biznesowej i pochłonie dodatkową pracę
    wartą znacznie więcej, niż straty wynikające z przerwania sprzedaży.

    Nie wiem natomiast, jak jest z kwestiami podatkowymi - powyższego już
    doświadczyłem, ale przy fakturach VAT.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 57. Data: 2007-10-20 01:25:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 20 października 2007 02:03
    (autor chester
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ffbgjd$42e$2@inews.gazeta.pl>):

    > A to sprawna kasa fiskalna jest warunkiem koniecznym do zawarcia
    > transakcji?

    Z OF? Na mój gust tak, przecież nie wolno sprzedać OF bez nabicia transakcji
    na Kasię Fiszkalną.

    > Już nie można sporządzić doskumentu na papierze?
    > Pytam poważnie.

    Paragonu fiszkalnego? No na moją wiedzę to nie... Bo przecie właśnie dlatego
    jest kasia.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 58. Data: 2007-10-20 04:24:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > transakcji na Kasię Fiszkalną.

    > Paragonu fiszkalnego? No na moją wiedzę to nie... Bo przecie właśnie

    To że transakcję księgujesz niepoprawnie, nie znaczy że transakcja jest
    niezawarta.

    p. m.

  • 59. Data: 2007-10-20 10:24:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Any User wrote:

> [...]
    > samego końca danej jednostki biznesowej i pochłonie dodatkową pracę
    > wartą znacznie więcej, niż straty wynikające z przerwania sprzedaży.

    Ale jeżeli ,,duża firma'' sama sobie takie procedury wewnętrzne
    wprowadza, to chyba jest tego o czym piszesz świadoma?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 60. Data: 2007-10-20 10:28:34
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Ale jeżeli ,,duża firma'' sama sobie takie procedury wewnętrzne
    > wprowadza, to chyba jest tego o czym piszesz świadoma?

    To nie tyle dobrowolnie wprowadzone procedury, co raczej niedoskonałości
    systemów MRP2/ERP używanych w tej firmie. Ale świadoma jest i w takich
    przypadkach korzystniej jest po prostu przerwać sprzedaż i zaprosić
    klientów do innych sklepów tej firmy.