  • 1. Data: 2007-10-16 12:47:54
    Temat: dane osobowe po wycieku
    Od: "some1" <s...@p...com>

    Co może grozić osobie której dane gdzieś wyciekły, chodzi mi o imię
    nazwisko Pesel, czy to prawda z tymi lewymi kredytami itp?
    pewna chora psychicznie osoba zamieściła w sieci swoje wszystkie dane z
    dowodu osobistego, łącznie z serią i numerem tegoż. Jak myślicie czy
    ktoś jest to w jakimś stanie wykorzystać?

  • 2. Data: 2007-10-16 14:34:22
    Temat: Re: dane osobowe po wycieku
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.10.2007 some1 <s...@p...com> napisał/a:
> [...]
    > dowodu osobistego, łącznie z serią i numerem tegoż. Jak myślicie czy
    > ktoś jest to w jakimś stanie wykorzystać?

    To może pomóc w czymś. W jakiejś autoryzacji w banku. Ale i tak ktoś, kto
    by próbował nadużycia, musiałby znać wiele innych danych. Ja w takiej
    sytuacji wymieniłbym dowód, to tylko 30 zł. Ale nie popadłbym w panikę z
    tego powodu.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-10-16 14:51:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "some1" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewna chora psychicznie osoba zamieściła w sieci swoje wszystkie dane z
    > dowodu osobistego, łącznie z serią i numerem tegoż. Jak myślicie czy ktoś

    Danymi z dowodu osobistego posługujemy się w tak wielu miejscach, że nawet
    nie zdajemy sobie sprawy, gdzie tak naprawdę krążą. Ustawa o ochronie
    danych osobowych nieco sprawę "wyprostowała", ale tylko nie co. W praktyce
    "wyciek danych" grozi co najwyżej pewnymi nieprzyjemnościami. Bo kto lubi
    latać co chwilę na komendę policji i wyjaśniać, że nie jest żółwiem.
    Ostatecznej weryfikacji kredytobiorcy można dokonać na podstawie ekspertyzy
    grafologicznej.

  • 4. Data: 2007-10-16 15:47:20
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > pewna chora psychicznie osoba zamieściła w sieci swoje wszystkie dane z
    > dowodu osobistego, łącznie z serią i numerem tegoż. Jak myślicie czy ktoś

    jezeli ma sie zaufanie do wszelkich instytucji (i ich pracownikow), ktore
    maja ksero naszego dowodu (np. bank, operator tp, urzad, wku itp. itd.)
    wieksze niz do przegladajacych internet to warto sie denerwowac tym :)

  • 5. Data: 2007-10-16 17:59:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "some1" <s...@p...com> writes:

> [...]
    > z dowodu osobistego, łącznie z serią i numerem tegoż. Jak myślicie
    > czy ktoś jest to w jakimś stanie wykorzystać?

    To się chyba nazywa kradzież tożsamości i zdaje się, że w Polsce
    również są na to paragrafy.