  • 1. Data: 2007-10-16 15:30:24
    Temat: Płacenie drobniakami
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    Witam Wszystkich!

    Czy prawo w jakiś sposób reguluje sprawę płatności drobniakami? Czy
    kasjer/ka ma obowiązek przyjąć zapłatę za towar np wart 100zł ale w
    "miedziakach"? A jak musi, a nie chce, to można zmusić?

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 2. Data: 2007-10-16 17:25:34
    Temat: Re: Płacenie drobniakami
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    > Czy prawo w jakiś sposób reguluje sprawę płatności drobniakami? Czy
    > kasjer/ka ma obowiązek przyjąć zapłatę za towar np wart 100zł ale w
    > "miedziakach"? A jak musi, a nie chce, to można zmusić?

    Chcesz się na kimś zemścić? :)

    zbyszek

  • 3. Data: 2007-10-16 17:29:22
    Od: "emes" <j...@b...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz się na kimś zemścić? :)

    dobre pytanie chetnie poznam odpowiedz,

    co do zemsty sam mam czasami ochote pani sklepowej wyladowac 200 zl 1
    groszowek

  • 4. Data: 2007-10-16 17:29:49
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    zbyszek pisze:

    > Chcesz się na kimś zemścić? :)

    Nie, nie, pytam od strony prawnej. Ale na zemstę tez się nadaje :)

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 5. Data: 2007-10-16 17:43:15
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 17:30:24 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Czy prawo w jakiś sposób reguluje sprawę płatności drobniakami? Czy
    > kasjer/ka ma obowiązek przyjąć zapłatę za towar np wart 100zł ale w
    > "miedziakach"? A jak musi, a nie chce, to można zmusić?

    Przecież bilon (zakładam że będący ważny i w obrocie) jest środkiem
    płatniczym. Sprzedawca nie ma prawa odmówić Ci przyjęcia płatnością
    bilonem.

  • 6. Data: 2007-10-16 17:47:52
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    > Czy prawo w jakiś sposób reguluje sprawę płatności drobniakami? Czy
    > kasjer/ka ma obowiązek przyjąć zapłatę za towar np wart 100zł ale w
    > "miedziakach"? A jak musi, a nie chce, to można zmusić?

    U mnie w sklepie ksiądz kupując laptopa uszczęśliwił mnie 5kpln po
    1,2,5 pln :)
    R.

  • 7. Data: 2007-10-16 18:10:08
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 16-10-2007 o 17:30:24 Piotr M <d...@g...com> napisał(a):

    > Czy prawo w jakiś sposób reguluje sprawę płatności drobniakami? Czy
    > kasjer/ka ma obowiązek przyjąć zapłatę za towar np wart 100zł ale w
    > "miedziakach"? A jak musi, a nie chce, to można zmusić?

    odmowic praktycznie moze tylko kierowca autobusu, bowiem przyjecie takiej
    kasy
    w istotny sposob wplyneloby na trzymanie sie rokzladu jazdy. czesc nawet
    ma to w regulaminach.
    podbnie jak placmie 100 zeta za bilet wart 2 zeta. tez moga odmowic

    naotmiast kasjerka teoretycznie nie moze, naotmiast w praktyce odmowi
    jezeli spowoduje
    jej to drastyczne wydluzenie kolejki i inspekcjahandlowa popatrzy na to
    przez palce.
    idz do jakiegokolwiek banku oni tam maja automaty do liczenia takiej kasy.

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 8. Data: 2007-10-16 18:11:27
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur napisał(a):

    > Przecież bilon (zakładam że będący ważny i w obrocie) jest środkiem
    > płatniczym. Sprzedawca nie ma prawa odmówić Ci przyjęcia płatnością
    > bilonem.

    Teoretycznie bilon jest prawnym środkiem płatniczym i kontrahent nie
    ma prawa odmóić przyjęcia, choćby to było milion jednogroszówek.

    Natomiast kontrahent nie ma obowiązku rozmiany-wymiany drobnych na
    grube lub na odwrót lub może to robić za wynagrodzeniem (np.
    http://www.pekao.com.pl/tabele1s7.pdf?/lang=PL/10417
    5-065023-10648 punkt 18)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-10-16 18:39:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał

    > idz do jakiegokolwiek banku oni tam maja automaty do liczenia takiej
    kasy.

    Mają też taryfy opłat i prowizji.

  • 10. Data: 2007-10-16 18:41:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "emes" <j...@b...pl> napisał

    > co do zemsty sam mam czasami ochote pani sklepowej wyladowac 200 zl 1
    > groszowek

    I czekać potem godzinę aż powolutku i dokładnie to policzy?