  • 1. Data: 2004-02-08 17:50:26
    Temat: Palenie papierosow w miejscu pracy.
    Od: "Kornio" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    moja zona pracuje na urzedzie pocztowym. Niestety 3/4 pracownikow to palacze.
    Jako, ze zona nie pali, jest to bardzo uciazliwe dla niej, zwlaszcza, ze na
    urzedzie nie ma wyznaczonego miejsca do palenia. Kazdy lata sobie z papierosem
    nie baczac na to, ze moze to komus przeszkadzac ( nawet kierownicy ). A
    naczelnik urzedu nie robi nic zeby to zmienic.
    Zona postanowila napisac oficjalne pismo ( petycja? )do pani naczenik, pod
    ktorym podpisalyby sie wzystkie osoby niepalace o jakies rozwiazanie tego problemu.
    I tu pytanie: jakimi przepisami mozna sie posluzyc? Ewentualnie prosilbym o
    porady jak mozna jeszcze inaczej rozwiazac ten problem ( majac na uwadze to, ze
    zona nie chce stracic pracy )?

    pozdrawiam...
    --
    Kornio

  • 2. Data: 2004-02-08 17:57:59
    Temat: Re: Palenie papierosow w miejscu pracy.
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:79a5.0000013b.402676e1@newsgate.onet.pl,
    niejaki(a): Kornio z adresu <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ewentualnie prosilbym o
    > porady jak mozna jeszcze inaczej rozwiazac ten problem ( majac na
    > uwadze to, ze zona nie chce stracic pracy )?

    Przedstawić sprawę inspektorowi BHP - on powinien się tym zająć z urzędu.

  • 3. Data: 2004-02-08 22:21:31
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Kornio" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > porady jak mozna jeszcze inaczej rozwiazac ten problem ( majac na uwadze

    Ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami
    używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.

    Art. 5. 1. Zabrania się palenia wyrobów tytoniowych poza pomieszczeniami
    wyodrębnionymi i odpowiednio przystosowanymi:
    1) w zakładach opieki zdrowotnej, z zastrzeżeniem ust. 2,
    2) w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych,
    3) w pomieszczeniach zakładów pracy oraz innych obiektów użyteczności
    publicznej, a w małych, jednoizbowych lokalach gastronomicznych - poza
    wyraźnie wyodrębnionymi miejscami.
    1a. Za wprowadzenie zakazu palenia tytoniu w miejscach, o których mowa w
    ust. 1, odpowiedzialny jest właściciel lub użytkownik obiektu.

    Art. 13. 1. Kto:

    1) sprzedaje wyroby tytoniowe wbrew zakazom określonym w art. 6,

    2) pali wyroby tytoniowe w miejscach objętych zakazami określonymi w art.
    5,,

    3) dopuszcza na podległym mu terenie do palenia tytoniu wbrew zakazom
    określonym w art. 5

    podlega karze grzywny.

    2. W przypadkach określonych w ust. 1 orzekanie następuje w trybie przepisów
    o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.