  • 1. Data: 2004-02-08 16:08:05
    Temat: Pęknięta szyba - po gwarancji
    Od: "jerzyK" <jerzy_k@usun_to.go2.pl>

    Witam

    W moim samochodzie (Seat Cordoba) pękła szyba. Gwarancaj na samochód minęła
    w grudniu 2003 roku. Panowie w serwisie Seata potwierdzili, iż pęknięcie nie
    było spowodowane mechanicznym uszkodzeniem. Szyba pękła bez ustalonej
    przyczyny. Niestety Seat odmówił wymiany szyby, ponieważ minęła gwarancja.
    Czy taka usterka (wada) nie powinna być usunięta bezpłatnie przez
    producenta? Czy sa jakieś przepisy, które dają mi takie prawo (jakie)? Jak
    postępować aby wymóc na producencie wymianę szyby?
    Z góry dziekuję za pomoc.
    --
    Pozdrawiam, Jerzy
    ICQ 172309282

  • 2. Data: 2004-02-08 16:33:19
    Temat: Re: Pęknięta szyba - po gwarancji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jerzyK" <jerzy_k@usun_to.go2.pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi się, że w praktyce ciężko by było udowodnić, że szyba nie pękła
    na przykład w wyniku naprężeń termicznych (samochód postawiony w
    półcieniu), tylko w wyniku słabej sztywności nadwozia. Koszt szyby, to
    200-500 zł. Nie sądzę, by opłacało się z tym walczyć. Zresztą podejrzewam,
    że i na gwarancji by marudzili. Gdyby wymienili Ci szybę na gwarancji, to
    oznaczało by to, że nadwozie ma zbyt niską sztywność.

  • 3. Data: 2004-02-08 18:30:16
    Od: Piotr Biegała <p...@t...com.pl>

    W dniu 8 lutego 2004 człowiek znany jako jerzyK napisał:

> [...]

    > producenta? Czy sa jakieś przepisy, które dają mi takie prawo (jakie)? Jak
    > postępować aby wymóc na producencie wymianę szyby?

    Sadze ze teoretycznie niestety nie, ale pisemko do centrali gdzie
    pomarudzisz jaki to fajny samochod, bla bla, ze byles zadowolonym
    klientem, bla bla, i ze to wyglada na wade fabryczna itd bla bla moze
    pomoc. Duzo nie stracisz a powalczyc sadze warto.

    Oby Twój Grzmiący Rydwan pomykał niezawodnie...

    --
    Pozdrowienia,
    pb(at)autko(dot)pl Piotr Biegała