  • 1. Data: 2004-02-08 18:16:12
    Temat: spadek po ojcu
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    mam pytanie jak moge i czy moge wniesc pozew do sadu o spadek po ojcu zmarlego
    przed 2 laty.
    zostalem uznany wyrokiem sadu za syna czlowieka ktorego widzialem kilka razy w
    zyciu, nie znam jego stanu majatkowego, mial on syna i zone,
    nie wiem czy cos mi sie nalezy po nim czy nie.

    dziekuje wszystkim z odpowiedzi
    Robert

  • 2. Data: 2004-02-08 22:52:10
    Temat: Re: spadek po ojcu
    Od: "slav" <n...@s...w.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    razy w
    > zyciu, nie znam jego stanu majatkowego, mial on syna i zone,
    > nie wiem czy cos mi sie nalezy po nim czy nie.

    Należy Ci się, w końcu jesteś synem... poczytaj na
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/tytulo
    wa.html
    Najpierw muszisz złożyć w sądzie wniosek o stwiedzenie nabycia spadku.... a
    potem już z górki... tak było w moim przypadku...

    A ja mam podobny problem,
    otóż jestem już w trackie postępowania o stwierdzenie nabycia spadku i nie
    wiem jak wydobyć informacje od konkubiny mojego ojca (ona niestety nie chce
    ze mną rozmawiać) w jakim banku miał konto i jakie rzeczy ruchome pozostawił
    w mieszkaniu w którym razem mieszkali. Czy złożenie do sądu wniosku o
    wyjawienie majątku coś da? Może są jakieś inne instrumenty prawne....
    Czy można oskarżyć ją o zagarnięcie majątku?
    PROSZĘ O POMOC!

    pozdrawiam
    Slavko