  • 21. Data: 2002-12-02 14:46:07
    Temat: Re: testament-wzor
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    stomek <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > skrzynkę.
    >
    > Już za późno.Kolega potrzebował na sobotę.Nie sądziłem,że narobię takiego
    > zamieszania.Dzięki za odpowiedzi

    wcale nie narobiłeś zamieszania. Gdybyś siedział przy kompie i sprawę
    wyjaśnił pewno zdążylibyśmy do soboty.

    Pozdrawiam
    freni

  • 22. Data: 2002-12-02 21:37:20
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Mon, 2 Dec 2002 14:28:40 +0000 (UTC),freni wrote in
    <asfqmo$aqc$1@news.gazeta.pl>:

    > Jeśli jest nadal potrzebny to mogę Ci przesłać taki wzór na Twoją skrzynkę.
    > Odezwij się czy temat jest aktualny.

    Jak możesz,to podeślij na moją skrzynkę.Mnie też by się przydał.

    Pozdrawiam,
    --
    Kaja

  • 23. Data: 2002-12-03 12:28:37
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Jak możesz,to podeślij na moją skrzynkę.Mnie też by się przydał.

    a Ty do czego go potrzebujesz?
    freni

  • 24. Data: 2002-12-07 20:39:02
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "stomek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy ktos z szanownych grupowiczow moze wie gdzie
    > znalezc w Internecie wzor testamentu sporzadzonego
    > w formie aktu notarialnego? Bylbym bardzo wdzieczny
    >
    > pozdrawiam

    Ale się nagadali i nic nie powiedzieli dobra powiem co obiło mi się o uszy
    (jestem tylko facetem od komputerów ). Notariusze często wykonują projekty
    aktów i podobno robią to bezpłatnie tak się jeden przechwalał a raczej żalił
    że klient potrafi pójść do kilku i przyjść do następnego i powiedzieć że
    tamten to napisał tak. Więc może spróbuj. Jak samodzielnie sporządzasz
    testament to musi być spełniony warunek abyś go napisał ręcznie (bardzo
    ważne !), nie może być wydrukowany i podpisany. Resztę chyba możesz pisać co
    chcesz i tak cię nikt nie osądzi a jak czegoś nie mogłeś zapisać to
    spadkobierca i tak nie dostanie nawet jak byś pisał u notariusza.Notariusz
    przecież nie sprawdza co masz i czy nie zapisałeś tego komuś innemu.Chyba że
    istnieje możliwość podważenia np. z powodu niepoczytalności czy innego
    powodu wobec tego notariusz daje ci większą pewność (świadek nie do
    podważenia tak mi się wydaje). Wiadomo muszą być podstawowe informacje typu
    data, kto, komu, co, no i czytelny podpis. Możesz napisać kilka różnych
    testamentów. Testamentów nie ma potrzeby odwoływać ważny jest ostatni .
    Przyszła mi teraz myśl żeby na wszelki wypadek napisać jeden odręcznie,
    ułatwiło by to żonie życie gdyby coś (np.mieszkania by nie sprzedała po
    mojej śmierci, bo dzieci posiadają też udział w spadku więc trzeba by jakoś
    sądownie decyzje o podziale, spłacie itp.). W Polsce jakoś testament się źle
    kojarzy i nie jest popularne jego sporządzanie.

  • 25. Data: 2002-12-07 20:42:14
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Jakoś tak wyszło że post wyszedł teraz a nie stwierdziłem że wątek już
    zakończony.

  • 26. Data: 2002-12-07 20:53:52
    Temat: Odp: testament-wzor
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej i B. <a...@t...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3df25d26$...@n...home.net.pl...
    > Jakoś tak wyszło że post wyszedł teraz a nie stwierdziłem że wątek już
    > zakończony.

    :-)