  • 11. Data: 2002-11-30 11:46:25
    Temat: Odp: testament-wzor
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik freni <f...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    > skuteczny to on będzie, ale nie jako notarialny.

    to samo miałam na myśli ...

    Sandra

  • 12. Data: 2002-11-30 12:02:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik freni <f...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    > ale musi jeszcze spełniać przepisaną formę. Jeśli ma to być notarialny, to
    > jedynie u notariusza .

    :-)

  • 13. Data: 2002-11-30 21:27:43
    Temat: Re: testament-wzor
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A czemu zakładacie, że on nie jest notariuszem. Jak jest notariuszem, to jak
    se sam napisze testament, to też będzie w pewnym sensie notarialny. ;-))

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 14. Data: 2002-11-30 21:52:05
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik <r...@w...pl> napisał(a):

    > A czemu zakładacie, że on nie jest notariuszem. Jak jest notariuszem, to jak
    > se sam napisze testament, to też będzie w pewnym sensie notarialny. ;-))
    >
    > --
    jeśli go nie poknoci w pewnym sensie będzie notarialny.:)))))))))Jednak żeby
    mieć pewność, że wszystko będzie w porządku powinien udać się do innego
    notariusza. Jemu oświadczyłby ostatnią swą wolę. Ten spisałby wszystko jak
    należy i Stomek miałby wzór testamentu not. z pierwszej ręki(bez szukania po
    sieci). :)))))))) Ja nie zakładam niczego. Stonek pojawił się, rzucił hasło i
    zniknął. Chyba mu się nic nie stało?
    freni

  • 15. Data: 2002-12-01 10:41:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    No cóż, czuję się winny. Gość potrzebował pomocy, a myśmy mu nie pomogli
    tylko drwimy. Skoro się nie odzywa, to może już miało miejsce otwarcie
    spadku?
    A swoją drogą, czy w dobie podpisu elektronicznego (martwe pawo, ale prawo)
    istnieje mozliwośc sporządzenia testamentu w formie elektronicznej?
    Iinternetowego Biura Notarialnego jeszcze nie widziałem, ale w końcu do
    ważności testamentów wystarczy bodaj dwóch świadków (nie chce mi si teraz
    zaglądać do kodeksu, ale jeśli więcej, to problem ilościowy, a nie
    jakościowy). Zauzmy, że facet pisze na swoim kompie testament i sygnuje go
    elektronicznie. Następnie ten sam dokument jest sugnowany przez świadków.
    Czy taki testament będzie ważny?

  • 16. Data: 2002-12-01 16:22:04
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisa_(a):

> [...]
    > elektronicznie. Następnie ten sam dokument jest sugnowany przez świadków.

    Raczej nie, nie będzie pisma ręcznego, sam podpis nie wystarcza.
    Świadkowie są potrzebni albo przy testamencie ustnym, albo przy
    sporządzaniu urzędowego protokołu.

    KG

  • 17. Data: 2002-12-01 23:23:47
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > No cóż, czuję się winny. Gość potrzebował pomocy, a myśmy mu nie pomogli
    > tylko drwimy. Skoro się nie odzywa, to może już miało miejsce otwarcie
    i myślisz, że nie zdążył? Stomek rzucił hasło i ponieważ jest nieobecny
    urządzamy sobie ucztę(nie mówię, że stypę). Stomek, odezwij się(nawet jako
    duch), bo się temat kręci na twój temat.
    A tak na poważnie to też się czuję winna. Pewno się przestraszył. Stomek to
    jest internet.
> [...]
    > elektronicznie. Następnie ten sam dokument jest sugnowany przez świadków.

    Jak na razie takiej możliwości kc nie przewiduje. Ten kazus jak na razie nie
    istnieje w naszym prawie.
    Pozdrawiam
    freni

  • 18. Data: 2002-12-02 07:12:01
    Od: "stomek" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Nie odpowiadałem bo przez sobote i niedziele nie mam dostepu do Internetu:-(
    Wzór testamentu potrzebny był koledze na studia(zarządzanie finansami
    przedsiębiorstw).NIe pytajcie po co na takim kierunku wzór testamentu.Tez
    bylem zdziwiony.

    pozdrawiam wszystkich

  • 19. Data: 2002-12-02 14:28:40
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    stomek <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie odpowiadałem bo przez sobote i niedziele nie mam dostepu do Internetu:-(

    no wreszcie się odezwałeś. My tu różne spekulacje na Twój temat
    prowadziliśmy.:)))

    > Wzór testamentu potrzebny był koledze na studia(zarządzanie finansami
    > przedsiębiorstw).NIe pytajcie po co na takim kierunku wzór testamentu.Tez
    > bylem zdziwiony.

    Jeśli jest nadal potrzebny to mogę Ci przesłać taki wzór na Twoją skrzynkę.
    Odezwij się czy temat jest aktualny.
    freni

  • 20. Data: 2002-12-02 14:39:22
    Od: "stomek" <s...@p...onet.pl>

    > Jeśli jest nadal potrzebny to mogę Ci przesłać taki wzór na Twoją
    skrzynkę.
    > Odezwij się czy temat jest aktualny.

    Już za późno.Kolega potrzebował na sobotę.Nie sądziłem,że narobię takiego
    zamieszania.Dzięki za odpowiedzi