  • 21. Data: 2017-09-21 16:17:51
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 15:59, Michal Jankowski pisze:

    > A może chodzi o to, że prokuratura ma umarzać śledztwo zamiast kierować
    > do sądu oskarżenie o czyn przekroczenia obrony koniecznej?

    Ale postulat ten jest sprzeczny sam ze sobą - wszak tak samo umarzane by
    były sprawy, gdzie obrona konieczna nie została przekroczona. Natomiast
    jeśli dalej dzielilibyśmy przekroczenia obrony koniecznej na
    "zasługujące na karę" oraz "zasługujące na umorzenie", to przecież nie
    może się to dziać "z automatu", ponieważ ktoś musi o tym decydować.
    Czasem zrobi to prokurator, czasem sąd.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2017-09-21 17:11:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 16:17, Liwiusz pisze:

> [...]
    > "zasługujące na karę" oraz "zasługujące na umorzenie", to przecież nie
    > może się to dziać "z automatu", ponieważ ktoś musi o tym decydować.

    Tematu nie analizowałem, ale zdaje się, że chodzi o to, że teraz stoi,
    że sąd może odstąpić od wymierzenia karze, a zatem formalnie zostajesz
    uznany a winnym. Po zmianie być może będzie można właśnie umorzyć
    postępowanie. To tylko pozornie mało istotna zmiana. Są sytuacje, gdy
    uznanie winnym lub umorzenie mają krytyczne znaczenie. Przykładowo
    policjant, albo inne zawody wymagające niekaralności. Jest też kwestia
    ewentualnych roszczeń odszkodowawczych dla napastnika.

  • 23. Data: 2017-09-21 17:20:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.09.2017 o 12:02, Liwiusz pisze:

    > A wyobraź sobie, jak wzrośnie uprzejmość na ulicach. Normalnie
    > przedwojenna kindersztuba i ąę, bo nikt nie zaryzykuje niepotrzebnych
    > pyskówek. I to byłaby chyba największa korzyść z posiadania broni.

    Jasne - jak dresy zaczną biegać po dzielni z klamkami, to nagle się z
    nich dżentelmeni zrobią. Zejdź na ziemię - ja tak wolę jak z pitbulami
    spacerują, bo pitbul nie raz podwyższa średnią IQ takiego zestawu.

    Shrek

  • 24. Data: 2017-09-21 17:21:57
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Winny, ale "odstąpiony" od wymierzenia kary jest w papierach (np. KRK) jako karany
    czy niekarany?

    -----

  • 25. Data: 2017-09-21 17:40:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 10:49, J.F. pisze:

    > Jak wlamywacz wejdzie do "twojego" mieszkania, ktore wynajmujesz, to
    > czemu mialoby to stanowic roznice.
    > A potem sie okaze, ze "włamywacz" to własciciel :-)

    W Polsce - moim zdaniem - problemem jest powszechne przyzwolenie do
    nieposzanowania prawa. Jak policjant próbuje zatrzymać kierującego, a
    ten zaczyna uciekać, to w USA czy innym w miarę cywilizowanym kraju
    wiadomo, że to przestępca. Wiadomo, bo kary za niezatrzymanie się i
    prawne konsekwencje są takie, ze nikt normalny tam przed Policją nie ucieka.

    A u nas? Nie wiesz, czy facet ucieka, bo jest terrorystą. A może jest
    jakimś dowcipnisiem, co ucieka dla grandy. Albo się okaże, że ucieka, bo
    uznał, że policjant nie miał prawa go zatrzymać. A może to jakiś poseł,
    czy iny minister i uważa, ze wszyscy powinni go poznawać, a policjant
    nie ma prawa go zatrzymać. I potem jeszcze jakiś debil się w necie
    popisuje, ze go nie zastrzelili, a inni hejtują, jaka ta Policja
    nieporadna.

  • 26. Data: 2017-09-21 17:45:35
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > nie ma prawa go zatrzymać. I potem jeszcze jakiś debil się w necie
    > popisuje, ze go nie zastrzelili, a inni hejtują, jaka ta Policja

    AFAIR raz już w RP3 było że "zwykły" motocyklista olał wezwanie do
    zatrzymania ale akurat była obława po poważnym napadzie i pomilicjant
    użył kałacha ze skutkiem śmiertelnym.

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2017-09-21 17:53:18
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W Polsce problemem jest powszechne przyzwolenie na durnotę tzw. waadzy.

    -----

  • 28. Data: 2017-09-21 18:23:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 21-09-17 o 10:49, J.F. pisze:

    >W Polsce - moim zdaniem - problemem jest powszechne przyzwolenie do
    >nieposzanowania prawa.

    Czesciowo wynikajace z tego, ze prawo do d*.

    >Jak policjant próbuje zatrzymać kierującego, a
    >ten zaczyna uciekać, to w USA czy innym w miarę cywilizowanym kraju
    >wiadomo, że to przestępca.

    Nieprawda.
    Tam tez juz mieli rozne wypadki i do uciekajacych nie strzelaja.

> [...]
    >bo
    >uznał, że policjant nie miał prawa go zatrzymać.

    A moze policjant niewyraznie machal.
    Albo byl po cywilu.
    Albo ktos podejrzewa, ze to przebierancy byli, co sie zdarzalo.

    J.

  • 29. Data: 2017-09-21 19:24:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 13:24, A. Filip pisze:
    > Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
    > [...]
    > Ja kojarzę przypadek ostrzelania złodzieja transformatora _koło_ posesji.

    Możliwe, że to o to chodzi.
    Było parę obron przed włamującymi się złodziejami.

    --
    animka

  • 31. Data: 2017-09-21 20:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie bądź pesymistą.
    > To, że ludzie będą mieli środki do obrony, to bardzo dobrze.

    Amerykańskie doświadczenia mowia coś dokładnie odwrotnego.

    Za staryś na takiego naiwniaka... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU