  • 30. Data: 2017-09-21 20:00:38
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Setki tysięcy wypadków z legalnymi nożami dowodzą że masz rację.
    > Tylko jak się budzisz z tego snu to ręka znowu w nocniku.

    Rozumiem, ze nic cie nie nauczyła liczba wypadków z bronią w stanach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 32. Data: 2017-09-21 20:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojtek w...@o...pl ...

    > Chyba nie będzie tak źle. Prawo (ustawodawstwo) żyje. Jeśli prawo
    > jest zbyt liberalne, to przykręca się śrubę. Jeśli prawo jest zbyt
    > restrykcyjne, to się liberalizuje. Tu istotne jest, czy w obecnym
    > stanie prawnym (plus stosowanie prawa przez państwo) pokrzywdzonymi
    > są częściej ofiary napadów czy raczej niedoszli napastnicy.

    Sytuacja amerykanska połączona z lobbingiem narodowego stowarzynia
    posiadaczy broni czy jak to sie nazywa pokazuje trochei nna sytuacje...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 33. Data: 2017-09-21 20:41:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 17:45, A. Filip pisze:

    > AFAIR raz już w RP3 było że "zwykły" motocyklista olał wezwanie do
    > zatrzymania ale akurat była obława po poważnym napadzie i pomilicjant
    > użył kałacha ze skutkiem śmiertelnym.

    Jeśli mówimy o tym samym zdarzeniu, to ów policjant użył akurat
    Glauberyta, a skutkiem nie była śmierć motocyklisty, a paraliż dolnych
    części ciała, w konsekwencji których on zdaje się w latarnię
    przydzwoniszy się zabił, ale mniej więcej chodziło o to, o czym napisałeś.

  • 34. Data: 2017-09-21 20:42:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 18:23, J.F. pisze:

    > A moze policjant niewyraznie machal.
    > Albo byl po cywilu.
    > Albo ktos podejrzewa, ze to przebierancy byli, co sie zdarzalo.

    No widzisz i w tym problem.

  • 35. Data: 2017-09-21 20:43:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 17:21, ń pisze:
    > Winny, ale "odstąpiony" od wymierzenia kary jest w papierach (np. KRK) jako karany
    czy niekarany?

    Karany. Tak samo, jak warunkowe umorzenie. Stąd pomysł na dodatkową
    podstawę umorzenia.

  • 36. Data: 2017-09-21 21:07:42
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A przedawniony, z (obowiązkowym także i wtedy) uzasadnieniem?

    -----

  • 37. Data: 2017-09-21 21:29:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 12:00, Budzik pisze:

> [...]
    > Czy obecnie, pomijajac kilka pojedynczych przypadków, z obroną
    > konieczna i przepisami z nią zwiazanymi był problem?

    Moim zdaniem tragedii nie będzie. Po pierwsze problem zaistnieje tylko,
    gdy napastnik wejdzie do budynku. No to włamanie, albo naruszenie miru
    domowego. Ilość włamań w ciągu ostatnich 20 lat w skali Polski spadła 7
    krotnie. W przeważającej większości wypadków dochodzi do nich pod
    nieobecność domowników, bo celem złodzieja nie jest wdawanie się w
    mordobicie. Nie znalazłem podobnej charakterystyki dla naruszenia miru
    domowego, ale to też rzadkie wypadki.

    Po za tym jak ludzie się zwiedzą, że można zostać zastrzelonym, to tym
    bardziej spadnie ilość.

  • 38. Data: 2017-09-21 21:34:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 20:00, Budzik pisze:

    > Rozumiem, ze nic cie nie nauczyła liczba wypadków z bronią w stanach?

    No jak luzie broni nie mają, to trudno, by były wypadki z tą
    nieistniejącą bronią. Rozumiem, że ilość wypadków drogowych Twoim
    zdaniem należy ograniczać zabierając ludziom samochody.

  • 39. Data: 2017-09-21 23:52:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No jak luzie broni nie mają, to trudno, by były wypadki z tą
    > nieistniejącą bronią. Rozumiem, że ilość wypadków drogowych Twoim
    > zdaniem należy ograniczać zabierając ludziom samochody.

    Podziwiam cię, jako policjanta, za tak słuszne poglądy na temat
    posiadania broni. W Twojej branży jesteś chyba wyjątkiem :)

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2017-09-22 00:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > domowego, ale to też rzadkie wypadki.
    >
    > Po za tym jak ludzie się zwiedzą, że można zostać zastrzelonym, to tym

    Nie rozumiesz.
    Ja nie twierdze, ze to bedzie miało wpływ na ilosc zgonów podczas włamań.
    Ja tylko twierdze, ze to spowoduje chec posiadania broni a posiadanie
    broni przez nieobytych z nia ludzmi juz samo w sobie bedzie powodować
    mase wypadków, przypadkowych postrzelen, postrzelen wynikajacych z
    pomyłki etc.

    http://www.tvp.info/23401692/usa-liczba-ofiar-wypadk
    ow-na-drogach-rowna-
    liczbie-zabitych-z-broni-palnej