  • 1. Data: 2003-02-19 10:11:38
    Temat: OC i podatek
    Od: "jola maj" <j...@N...gazeta.pl>

    Znajomy kupił 4 lata temu samochód, z którego do chwili obecnej korzystał
    sporadycznie. Ze względu na sytuację materialną, za samochód ten nie zapłacił
    do dnia dzisiejszego podatku od kupna, nie płacił tez OC &#8211; jakie grozą mu
    konsekwencje, jak można załatwić tą sprawę?

  • 2. Data: 2003-02-19 14:09:25
    Temat: Re: OC i podatek
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    > Znajomy kupił 4 lata temu samochód, z którego do chwili obecnej korzystał
    > sporadycznie. Ze względu na sytuację materialną, za samochód ten nie
    zapłacił
    > do dnia dzisiejszego podatku od kupna,

    Tenże podatek + odsetki. Pani w US wyliczy....

    > nie płacił tez OC &#8211; jakie grozą mu

    No to zapewne zapłacenie OC i ewentualna kara (obecnie chyba 3200PLN). W
    przypadku kontroli lub kolizji kara na 100%. Jak pójdzie i zapłaci wstecz to
    nic. Jak pójdzie i zapłaci od dnia zapłaty to jak nie znajdą "przerwy" to
    nic a jak znajdą to wymienione wyżej 3200PLN. Znam osobę która miałą
    kilkumiesięczną "przerwę w OC" i zmieniła ubezpieczyciela żeby owa przerwa
    nie wyszła natychmiast. Na razie nie wyszło...

    > konsekwencje, jak można załatwić tą sprawę?

    Pójść zapłacić podatek od czynności cywilno prawnych z odsetkami, zapłacić
    OC (conajmniej bieżące), no i PRZEREJESTROWAĆ auto na siebie (termin
    przerejestrowania to 30 dni od zakupu...) też może być jakaś kara.

    Nie sądzę żeby ktoś kupił takie nieprzerejestrowane auto....

    pzdr
    aska

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-02-20 08:22:30
    Od: "jola maj" <j...@N...gazeta.pl>

    a czy trzeba obecnie przy sprzedaży samochodu wypełniać jakiś PIT?
    Po jakim czasie sprawa OC ulega przedawnieniu? Ten samochód jest wart ze 2
    000, wiec nie wiem czy jest sens płacić ta karę OC!!??

  • 4. Data: 2003-02-20 09:06:18
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    jola maj <j...@N...gazeta.pl> wystukal(a) :

    > a czy trzeba obecnie przy sprzedaży samochodu wypełniać jakiś PIT?
    Nie
    > Po jakim czasie sprawa OC ulega przedawnieniu? Ten samochód jest wart
    > ze 2 000, wiec nie wiem czy jest sens płacić ta karę OC!!??
    Jezeli obecny wlasciciel tego auta nie placil wogole OC na to auto, to
    nie musi nic placic, i nikt mu naliczy zadnej kary.

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 5. Data: 2003-02-20 10:21:11
    Od: "jola maj" <j...@N...gazeta.pl>

    oj widze ze sa dosc rozne opinie na ten temat...gdzie mozna sie dowiedzies jak jest w
    rzeczywistosci????

  • 6. Data: 2003-02-20 10:48:48
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    jola maj <j...@N...gazeta.pl> wystukal(a) :

    > oj widze ze sa dosc rozne opinie na ten temat...gdzie mozna sie
    > dowiedzies jak jest w rzeczywistosci???? Pete <n...@n...com>
    > napisał(a):

    Ze sie wyrazilem, piszac "nie musi" :-)
    Obowiazek oczywiście jest, ale i tak nikt tego nie znajdzie...

    Poza przypadkiem, gdy dowie się o tym życzliwy...

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 7. Data: 2003-02-20 11:15:42
    Temat: Odp: OC i podatek
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik jola maj <j...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b32a6n$lmf$...@i...gazeta.pl...
    > oj widze ze sa dosc rozne opinie na ten temat...gdzie mozna sie dowiedzies
    jak jest w rzeczywistosci????

    u ubezpieczyciela

    Kania

  • 8. Data: 2003-02-20 15:01:01
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    > Nie
    Delikatnie wprowadzasz w blad.

    hmmmm NALEZY wypelnic druk PCC-1 (ktory nie jest pitem ale jest... ) w
    przypadku zakupu od osoby fizycznej. Chyba ze kupil np. w komisie lub od
    innej firmy. Wowczas ta firma odprowadzila nalezny podatek na druku PCC-2
    lub tez podatek sie nie nalezal.

    > Jezeli obecny wlasciciel tego auta nie placil wogole OC na to auto, to
    > nie musi nic placic, i nikt mu naliczy zadnej kary.

    No moze nie przesadzaj.
    Obowiazek zaplacenia skladki OC jak najbardziej jest! Istnieje szansa ze jak
    auto jest za 2kzł to stoi na ogrodzie albo w garażu i przez to nie jest
    narażone na kontrolę / kolizję. Ale osoba jeżdżąca autem bez OC musi się
    liczyć z:
    - karą (3200zł)
    - mandatem (??? zł)
    - odholowaniem pojazdu na parking policyjny (???zł)
    - opłatą parkingową na tymże parkingu (???zł/doba)

    W praktyce bez udziału "życzliwych" _chyba_raczej_ nie wychodzi na jaw ze
    ktos przez pewien czas nie mial OC... TAk więc chcąc wyjechać autem
    należałoby się ubezpieczyć...

    Radzę osobie zainteresowanej przejść się do agenta ubezpieczeniowego, US i
    wydziału komunikacji. Wszystko stanie się jasne...

    pzdr
    aska

  • 9. Data: 2003-02-20 15:10:51
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Użytkownik "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W praktyce bez udziału "życzliwych" _chyba_raczej_ nie wychodzi na jaw ze
    > ktos przez pewien czas nie mial OC... TAk więc chcąc wyjechać autem

    Pisałem, że po fakcie nie ma sensu donos na siebie samego o
    nieopłaconym OC. Jeżeli właściciel zamierza uruchomić teraz pojazd, po prostu
    wykopi sobie polisę od dnia bieżącego.

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 10. Data: 2003-02-21 09:55:53
    Od: "jola maj" <j...@N...gazeta.pl>

    No ale ma wykupic polise na poprzedniego wlasciciela?