  • 1. Data: 2003-02-19 07:06:27
    Temat: Kupno mieszkania
    Od: "tomy" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam mały dylemat i licze, że mi doradzicie.
    Chce kupic (częściowo) mieszkanie na kredyt i chce sam przystąpić do kredytu
    ale w akcie notarialnym chcę umieścić dwa nazwiska (narzeczona jako
    współwłaściciel). Dla banków jest to problem a ze wzgledu na zdolnosc
    kredytowa nie moge wziasc narzeczonej do wspolnego kredytu. Wiadomo, że
    takie mieszkanie po slubie jest dobrem wspólnym ale nie przed ślubem. Jak
    prawnie określić jej prawo do mieszkania lub jej wkład tak jeżeli akt
    notarialny będzie sporządzony tylko na mnie?

    Liczę na waszą pomoc,
    Tomek

  • 2. Data: 2003-02-19 12:32:34
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "tomy" <z...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > prawnie określić jej prawo do mieszkania lub jej wkład tak jeżeli akt
    > notarialny będzie sporządzony tylko na mnie?

    Nic takiego nie wiadomo. Mieskanie zakupioneprzed slubem ne staje
    sie wsppolwlasnoscia. MOZE pan rozszerzyc wspolnosc po slubie

    A do tego czsu moze pan pozyczyc pieniadze od narzeczonej alboo ich
    rodzicow.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-19 15:49:27
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

> [...]
    > prawnie określić jej prawo do mieszkania lub jej wkład tak jeżeli akt
    > notarialny będzie sporządzony tylko na mnie?

    Nie bardzo rozumiem dlaczego dla banku to jest jakis problem, przeciez Ty
    masz zdolnosc taka ze sam mozesz wziac ten kredyt, wiec w czym problem zeby
    bank podpisal umowe na dwie osoby?
    Ja wlasnie to przerabialem, moja narzeczona tez nie miala takiej zdolnosci
    aby wziac kredyt, ale ja mialem a wspolnie tym bardziej i nie bylo zadnego
    problemu (no chyba ze narzeczona nie pracuje).
    Pozdrawiam Adam

  • 4. Data: 2003-02-20 10:59:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > aby wziac kredyt, ale ja mialem a wspolnie tym bardziej i nie bylo zadnego
    > problemu (no chyba ze narzeczona nie pracuje).

    Moze wg formuly oceniajacej zdolnosc po przystapieniu narzeczonej zdolnosc
    spada..
    ponizej wymaganego minimum.

    Boguslaw