  • 1. Data: 2003-02-19 08:26:49
    Temat: Zgoda pracodawcy na dodatkowa prace ?
    Od: "Menuken" <m...@b...pl>

    Witam,

    nie moge poradzic sobie z uzyskaniem informacji:

    pracuje od ponad roku w pewnej instytucji na podstawie umowy-zlecenia i
    nadal zamierzam tam pracowac;

    od marca bede pracowal tez w innej instytucji, na caly etat - na razie nie
    wiem, czy na podstawie umowy o prace czy powolania na stanowisko - bede
    wykonywal zupelnie inny zawod niz w poprzedniej firmie, firmy w zaden sposob
    firmy ze soba nie konkuruja;
    jest mozliwosc dostosowania czasu pracy tak, by ze soba nie kolidowaly;

    w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej poinformowano mnie, ze bede musial uzyskac
    zgode pracodawcy na dalsza prace na zlecenie;

    czy rzeczywiscie tak jest?
    jakie przepisy to reguluja?

    Pozdrawiam, z gory dziekuje za wszelkie informacje

  • 2. Data: 2003-02-19 08:58:40
    Temat: Re: Zgoda pracodawcy na dodatkowa prace ?
    Od: "Winiar" <w...@w...pl>

    Witam,
    Nigdzie nie ma określonego obowiązku uzyskania zgody pracodawcy na dodatkowe
    zatrudnienie a tym bardziej przyjmowanie zlecenia.
    Ale jak to w życiu - jak nie zrezygnujesz ze zlecenia to możesz nie
    uzyskać/stracić pracę. Jwstem w podobnej sytuacji - poinformowałem
    pracodawcę, że zakończyłem zlecenia i wykonuję je "po cichu" - wilk syty i
    owca cała. Myślę, że z uwagi na rynek pracy należy niukture pracownicze
    uprawnienia realizować niejako "kuchennymi drzwiami".

    Winiar

  • 3. Data: 2003-02-19 11:39:51
    Od: "Jan Kalina" <k...@f...polbox.pl>

> [...]
    uzyskac
    > zgode pracodawcy na dalsza prace na zlecenie;

    Zleceniodawca nie może ingerować w to, czy podejmie dodatkową działalność
    na podstawie stosunku pracy.
    Natomiast nowy pracodawca może umieścić w umowie tzw: zakaz
    konkurencji (ART 101.1 KP), ewentualnie przepisy związane z powołaniem
    mogą _z mocy prawa_ zakazywać prowadzenia określonej działalności gosp.
    np.: żeby pan, jako pracownik urzędu, nie wydał sam sobie preferencyjnej
    koncesji. To już bardzo ekstremalne przypadki.

    jk

  • 4. Data: 2003-02-19 12:31:10
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Menuken wrote:

    [ciach]

> [...]
    >
    > w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej poinformowano mnie, ze bede musial uzyskac
    > zgode pracodawcy na dalsza prace na zlecenie;

    Juz abstrachujac od prawa, to miloby jakby pracodawca dal Ci tyle
    pieniazkow, zebys nie musial podejmowac dodatkowej pracy.

    Generalnie lepiej nie mowic o takich sprawach z pracodawcami chyba, ze
    naprawde godziny pracy koliduja Ci przy wykonywaniu obowiazkow w jednej
    i drugiej. Niestety doswiadczenie podpowiada, ze w Polsce lepiej czegos
    nie mowic / zataic przed pracodawca, bo szczerosc moze nam wyjsc bokiem.
    Musisz sam wybadac czy takie rozmowy rozpoczynac i na ile wyluszczyc
    sprawe obydwu stron.

    Pozdroofki !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 5. Data: 2003-02-19 20:44:09
    Od: "Menuken" <m...@b...pl>

    taaa...
    no niezle...
    wypadaloby faktycznie nie informowac pracodawcy o zleceniu i nie wykluczone,
    ze tak sie skonczy;
    dylemat polega na tym, ze w kodeksie pracy okreslone jest, jesli dobrze
    zrozumialem, ze mam wolnosc w podejmowaniu kilku prac - zwlaszcza, ze firmy,
    a raczej instytucje nie konkuruja ze soba, a godziny pracy nie koliduja;
    wiec w zasadzie nawet nie musze pracodawcy informowac;
    a sztuczka polega na tym, ze instytucja - ta w ktorej bede pracowal - chce
    skorzystac z tego, ze moja profesja i praca wykonywana u zleceniodawcy
    umozliwi jej przeprowadzenie szkolenia dla pracownikow;
    he..he..

    pozdrawiam serdecznie

  • 6. Data: 2003-02-19 22:50:57
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Menuken wrote:

    [ciach]

> [...]
    > skorzystac z tego, ze moja profesja i praca wykonywana u zleceniodawcy
    > umozliwi jej przeprowadzenie szkolenia dla pracownikow;

    Sprytsze, ze tak powiem :-)

    Pozdro,
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>