  • 11. Data: 2003-02-21 15:00:31
    Temat: Re: OC i podatek
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    > No ale ma wykupic polise na poprzedniego wlasciciela?

    Polisa będzie jak najbardziej na niego. Podstawą wystawienia takiej polisy
    będzie między innymi faktura zakupu lub USKARBIONA umowa. Wiec tak czy
    inaczej zeby wyjechac autem na droge w miare bezpiecznie powinien najpierw
    uskarbic umowe (jak sadze 2% od wartosci pojazdu 4 lata temu + odsetki).

    zeby nie bylo watpliwosci, ja chcac jezdzic tym autem zrobilabym tak:
    1. US - podatek, poniewaz przed tym i tak nie ucieknie :O. Cokolwiek
    będzie chciał zrobić z autem o to się będą pytali najpierw.
    2. ubezpieczyć auto choćby "od teraz"
    3. pójść do wydziału komunikacji. Jeśli poprzedni właściciel dokonał
    obowiązku poinformowania urzędu o zmianie w dowodzie rej. (zmiana
    właściciela, termin to 30 dni) to i tak to auto wisi na nim od 4 lat i urzad
    doskonale wie ze nie dopelnil obowiazku przerejestrowania...

    Jak chce sprzedac auto to powinien wyprostowac sprawe podatku. Jak znajdzie
    nabywce to moze sie dogadac z nim tak ze nabywca w dniu zakupu sobie auto
    uskarbi i ubezpieczy (pod kare 3200zł podpadaja wszyscy ktorzy mieli auto
    nieubezpieczone chocby przez 1 dzien). A potem przerejestruje na podstawie
    dwoch uskarbionych umow (dla wydzialu komunikacji musi byc ciaglosc jesli
    chodzi o wlascicieli).

    pzdr
    aska

  • 12. Data: 2003-02-21 15:05:16
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    jola maj <j...@N...gazeta.pl> wystukal(a) :

    > No ale ma wykupic polise na poprzedniego wlasciciela?
    Nie, po przerejestrowaniu na siebie - kupno polisy OC.

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com