  • 1. Data: 2005-10-12 09:06:26
    Temat: Nielegalne oprogramowanie
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    Witam,

    policja znalazła u mnie w komputerze nielegalne oprogramowanie. Oprócz tego
    miałem na płytach kilka programów z numerami seryjnymi, kilka z krakami. Czy
    posiadanie niezainstalowanych programów ściągniętych ze stron producentów i
    skopiowanych z płyt dołączanych do czasopism też jest zabronione? Co na to
    kodeks karny i co mi za to grozi?
    W piśmie od prokuratora jest napisane, że podejrzanemu przysługuje prawo do
    wzięcia udziału w przesłuchaniu biegłego. Jak to w praktyce wyglada? Zostanę
    zawiadomiony o przesłuchaniu i mogę sobie przyjśc i pogadac z biegłym?

    Jacek

  • 2. Data: 2005-10-12 11:55:10
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > krakami. Czy posiadanie niezainstalowanych programów ściągniętych ze stron
    > producentów i skopiowanych z płyt dołączanych do czasopism też jest

    tak

    Co na to
    > kodeks karny i co mi za to grozi?

    poczytaj archiwum, niedawno bylo + cracki tez niedawno bylo.

    P.

  • 3. Data: 2005-10-12 16:05:29
    Od: Krzysiek <m...@g...pl>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > do wzięcia udziału w przesłuchaniu biegłego. Jak to w praktyce wyglada?
    > Zostanę zawiadomiony o przesłuchaniu i mogę sobie przyjśc i pogadac z

    W praktyce wyglada to tak:

    placisz firmom poszkodowanym "odszkodowanie" i blagasz prokurator zeby
    ci umozyla sprawe karna...

  • 4. Data: 2005-10-12 16:20:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W praktyce wyglada to tak:
    >
    > placisz firmom poszkodowanym "odszkodowanie" i blagasz prokurator zeby ci
    > umozyla sprawe karna...

    i dostajesz wyrok w zawiasach i grzywne 1 000 zl :-)

    P.

  • 5. Data: 2005-10-12 16:40:29
    Od: Krzysiek <m...@g...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > Użytkownik "Krzysiek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > i dostajesz wyrok w zawiasach i grzywne 1 000 zl :-)
    >
    > P.

    niekoniecznie... moze umorzyc...

  • 6. Data: 2005-10-12 17:19:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > niekoniecznie... może umorzyć...

    Częściej zaspokojona w roszczeniach firma będąca właścicielem praw
    autorskich p prostu cofa wniosek o ściganie. Wówczas prokurator nie ma
    żadnego wyjścia. Przy drobniejszych sprawach, gdy nie wchodzi w grę
    rozpowszechnianie programów często dochodzi do takiej ugody.

  • 7. Data: 2005-10-12 17:21:08
    Od: Krzysiek <m...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > żadnego wyjścia. Przy drobniejszych sprawach, gdy nie wchodzi w grę
    > rozpowszechnianie programów często dochodzi do takiej ugody.

    nic dodac nic ujac :)

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 8. Data: 2005-10-12 17:22:20
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    > niekoniecznie... moze umorzyc...

    jestem bezrobotnym be prawa do zasiłku i jakichkolwiek dochodów. Cichaczem
    liczę na umorzenie...

    Wrócę jeszcze do pytania na które nikt nie odpowiedział:

  • 9. Data: 2005-10-12 19:21:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > żadnego wyjścia. Przy drobniejszych sprawach, gdy nie wchodzi w grę
    > rozpowszechnianie programów często dochodzi do takiej ugody.

    a mzoe cofnac wniosek? przeciez to jest scigane z urzedu.

    P.

  • 10. Data: 2005-10-12 20:41:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dijnnt$1nl$1@inews.gazeta.pl...

    > a mzoe cofnąć wniosek? przecież to jest ścigane z urzędu.

    Zależy co jest ścigane z urzędu. Rzuć okiem na art. 122 Prawa
    Autorskiego. Jeśli sam skopiujesz skądś ten program, to niekoniecznie
    musisz odpowiadać z kk. Napisałem, przecież, że opisana przez mnie
    możliwość wchodzi w rachubę, o ile nie chodzi o rozpowszechnianie. A
    przecież kwalifikacja z paserki jest możliwa tylko w takim wypadku.