  • 1. Data: 2005-10-12 09:21:05
    Temat: przekraczanie linii ciągłej
    Od: "Sirtap" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie. U mnie w mieście jest takie miejsce, gdzie samochody parkują
    na jezdni i przez to żeby przejechać w jedną
    stronę trzeba przejechać przez linię ciągłą i jechać kawałek przeciwnym pasem ruchu.
    Czy w takim wypadku przejechanie przez linię
    ciągłą jest dozwolone. A jeżeli tak to, gdzie jest to w kodeksie drogowym napisane?

  • 2. Data: 2005-10-12 09:35:27
    Temat: Re: przekraczanie linii ciągłej
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Sirtap napisał(a):
> [...]
    ruchu. Czy w takim wypadku przejechanie przez linię
    > ciągłą jest dozwolone. A jeżeli tak to, gdzie jest to w kodeksie drogowym napisane?
    A jak sie popsuje samochod i bedzie linia ciagla to co - bedziesz czekal
    az go naprawia czy tez upewnisz sie czy mozesz wykonac manewr wymijania
    i go wyminiesz? Wniosek z tego - w opisanym przez Ciebie przykladzie
    mozna przejechac przez linie ciagla.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-10-12 11:01:21
    Od: "Sirtap" <s...@u...poczta.onet.pl>

> [...]
    wyminiesz? Wniosek z tego - w opisanym przez Ciebie
    > przykladzie mozna przejechac przez linie ciagla.

    Na logikę wiem, ale będę miał egzamin i ponoć są problemy. Chodzi mi o to gdzie to
    jest w kodeksie drogowy.

  • 4. Data: 2005-10-12 11:10:05
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sirtap" <s...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w takim wypadku przejechanie przez linię ciągłą jest dozwolone. A jeżeli
    > tak to, gdzie jest to w kodeksie drogowym napisane?

    Generalnie zgodnie z logika mozna
    A zgodnie z kodeksem nie mozna
    W takim miejscu gdzie ejst linia ciagla nie wolno parkowac zatrzymywac sie
    itp.
    Grzes

  • 5. Data: 2005-10-12 11:18:08
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Grupy onet napisał(a):
> [...]
    > A zgodnie z kodeksem nie mozna
    > W takim miejscu gdzie ejst linia ciagla nie wolno parkowac zatrzymywac sie

    Ale w takim przypadku to nie będzie wyprzedzanie tylko omijanie.
    Poza tym zakaz wyprzedzania nie dotyczy chyba pojazdów wolnobieżnych
    (np. traktorów, kombajnów itp.)

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 6. Data: 2005-10-12 13:02:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Schwester wrote:

    > Ale w takim przypadku to nie będzie wyprzedzanie tylko omijanie.
    > Poza tym zakaz wyprzedzania nie dotyczy chyba pojazdów wolnobieżnych
    > (np. traktorów, kombajnów itp.)

    A co ma do tego linia ciągła?

    Ech, dlaczego tylu nieuków myli linie ciągłe z zakazem wyprzedzania?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 7. Data: 2005-10-12 17:22:12
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    i go wyminiesz? Wniosek z tego - w opisanym przez Ciebie

    > Na logikę wiem, ale będę miał egzamin i ponoć są problemy. Chodzi mi o to
    gdzie to jest w kodeksie drogowy.

    Nie ma tego nigdzie w kodeksie drogowym. Wrazie zatrzymania można się
    powoływać na stan wyższej konieczności.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 8. Data: 2005-10-13 06:24:01
    Od: "Sirtap" <s...@u...poczta.onet.pl>

> [...]
    ruchu. Czy w takim wypadku przejechanie przez linię
    > ciągłą jest dozwolone. A jeżeli tak to, gdzie jest to w kodeksie drogowym napisane?

    Myślałem że na pl.soc.prawo ktoś będzie wiedział ja kodeks drogowy odnosi się do
    takich przypadków.
    Ktokolwiek?

  • 9. Data: 2005-10-13 06:57:15
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Sirtap napisał(a):

    > Myślałem że na pl.soc.prawo ktoś będzie wiedział ja kodeks drogowy odnosi się do
    takich przypadków.
    > Ktokolwiek?

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 31 lipca 2002 r.
    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    Par 86.

    --