  • 11. Data: 2005-10-12 21:26:03
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    news:dijse8$nm4$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:dijnnt$1nl$1@inews.gazeta.pl...

    > Zależy co jest ścigane z urzędu. Rzuć okiem na art. 122 Prawa
    > Autorskiego. Jeśli sam skopiujesz skądś ten program, to niekoniecznie
    > musisz odpowiadać z kk. Napisałem, przecież, że opisana przez mnie
    > możliwość wchodzi w rachubę, o ile nie chodzi o rozpowszechnianie. A
    > przecież kwalifikacja z paserki jest możliwa tylko w takim wypadku.

    u niego procz oprogramowania wchodza w gre cracki a to juz pod kk podpada.
    (art 269b )

    Zaraz lookne na ten art.

    P.

  • 12. Data: 2005-10-12 21:58:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dijv1g$8hi$1@inews.gazeta.pl...

    > u niego prócz oprogramowania wchodzą w grę cracki a to już pod kk
    podpada.
    > (art 269b )

    W tym zakresie faktycznie - to mi umknęło. Ale i tak, jeśli dogada się
    z pokrzywdzonymi, to myślę, że nawet na warunkowe umorzenie może
    liczyć. Warunek, że nie handlował tym, tylko po prostu miał na własny
    użytek.

  • 13. Data: 2005-10-13 04:08:05
    Od: shell <d...@n...com>

    Krzysiek wrote:

    > W praktyce wyglada to tak:
    >
    > placisz firmom poszkodowanym "odszkodowanie" i blagasz prokurator zeby
    > ci umozyla sprawe karna...

    W praktyce.

    A prawnie?

    Kto tutaj jest poszkodowanym? Przeciez nie zaiks, ktory mowi ze jest
    wlascicielem nawet papieru toaletowego.

  • 14. Data: 2005-10-13 04:11:25
    Od: shell <d...@n...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Krzysiek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Częściej zaspokojona w roszczeniach firma będąca właścicielem praw
    > autorskich p prostu cofa wniosek o ściganie.

    Z tym ze zaiks zada haraczu za to, co co nie ich...

    > Wówczas prokurator nie ma
    > żadnego wyjścia. Przy drobniejszych sprawach, gdy nie wchodzi w grę
    > rozpowszechnianie programów często dochodzi do takiej ugody.

    Jak to nie ma wyjscia? Ma obowiazek zbadania czy zaiks ma legitymacje prawna
    roszczenia.

  • 15. Data: 2005-10-13 04:14:16
    Od: shell <d...@n...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > możliwość wchodzi w rachubę, o ile nie chodzi o rozpowszechnianie. A
    > przecież kwalifikacja z paserki jest możliwa tylko w takim wypadku.

    ale nie odrobiles lekcji domowej.

    Od kiedy oszusci zaiksu sa wlascicielami
    wszytskich utworow?

    Zanim przejdziemy do winy, to nalezy ustalic legitymacjeprawna oszustow z
    zaiksu.

    Przeciez nie kto inny jak sam zaiks jest pozwanym o gigantyczne oszustwa.

    Niech zgadne. Prokurator gazet nie czyta?

  • 16. Data: 2005-10-13 04:15:19
    Od: shell <d...@n...com>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    .pl> napisał w

    > u niego procz oprogramowania wchodza w gre cracki a to juz pod kk podpada.

    ale jako dyzurny debil p.s.p. zapomniales zaczac od legitymacji prawnej
    zaiksu.

  • 17. Data: 2005-10-13 09:23:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    paszla won zawistna gnido

  • 18. Data: 2005-10-13 17:52:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "shell" <d...@n...com> napisał w wiadomości

    > Z tym ze ZAIKS zada haraczu za to, co co nie ich...

    Jeśli tak, to nie płacisz i udowadniasz przed sądem. Nie ma obowiązku
    płacenia. Tym nie mniej chwilowo chyba nie masz racji.

    > Jak to nie ma wyjścia? Ma obowiązek zbadania czy ZAIKS ma
    legitymacje prawna
    > roszczenia.

    Ma, bo jest organizacją zbiorowego zarządzania.

  • 19. Data: 2005-10-13 17:55:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale nie odrobiłeś lekcji domowej.
    > Od kiedy oszuści zaiksu sa wlascicielami
    > wszytskich utworow?

    A przeczytałeś ustawę? Oni są organizacją zbiorowego zarządzania i nie
    muszą się legitymować konkretnym upoważnieniem, by akurat działać w
    danej sprawie. Wystarczy, że dany utwór podlega ochronie jako taki.
    Takie jest przynajmniej w chwili obecnej orzecznictwo i w znanych mi
    przypadkach głoszenia podobnych do Twoich poglądów oskarżeni
    przegrywali.

    Samo zagadnienie praw autorskich jest na tyle zagmatwane, że nie czuję
    się na siłach wdawać się z Tobą w polemikę teoretyczną. W każdym razie
    opisany przeze mnie stan, jest obecnym stanem faktycznym w
    orzecznictwie.

  • 20. Data: 2005-10-13 17:56:42

    Dnia Wed, 12 Oct 2005 11:06:26 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > zawiadomiony o przesłuchaniu i mogę sobie przyjśc i pogadac z biegłym?

    przyjdz i pogadaj z biegłym bo z tego co widze to programy nie były
    rozpowszechniane i nie miałeś z nich żadnych pożytków wiec ciekawi mnie co
    ten prokurator chce dać do sądu - daj znać może w końcu będzie pierwszy
    wyrok za posiadanie nielegalnego oprogramowania :D

    --
    pozdrawiam,