  • 161. Data: 2014-05-10 14:26:01
    Temat: Re: Ma szanse?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Malpy i Delfiny" napisał w wiadomości grup
    > Wytlumacz teraz. Firmware rutera ma dziure. Dzira pozwala dostanie sie na
    > "roota" do rutera.
    >
    > W czym tkwi debilizm wlascicieli?

    No i?
    Dostali się na roota i zmienili DNS. Wielkie hakowanie...
    Wchodząc na stronę mbanku nie było certyfikatu, a adres banku wyglądał:
    ssl-.www.mbank.com.pl
    W przypadku mBanku przestępcy nie mieli możliwości wykorzystania błędu
    logicznego, który pojawia się w niektórych bankach -- musieli więc skorzystać z
    socjotechniki, aby przekonać ofiarę do samodzielnego zdefiniowania w ramach jej
    konta nowego "zaufanego odbiorcy przelewu". Odbiorca taki charakteryzuje się
    tym, że wysyłane na jego rachunek przelewy nie muszą być potwierdzane
    jednorazowym kodem z SMS-a.
    Ofierze sprzedali historię, że procedura ta ma na celu dodanie nowego formatu
    numeru rachunku bankowego do jej konta, wymaganego ze względu na niedawne i
    głośne w mediach połączenie mBanku z Multibankiem (piękna zagrywka!) ...i ofiara
    na to poszła. Krótko mówiąc: ofiara przepisała podstawiony przez atakujących
    numer konta, dostała SMS-a z kodem i wpisała go na fałszywej stronie mBanku (w
    tym czasie atakujący, którzy byli zalogowani na faktyczne konto ofiary,
    równolegle odtwarzali rzeczy wpisywane przez ofiarę informacje, łącznie z kodem
    z SMSa)

    źródło:
    http://niebezpiecznik.pl/post/stracil-16-000-pln-bo-
    mial-dziurawy-router-prawie-12-miliona-polakow-moze-
    byc-podatnych-na-ten-atak/

    Widać, że właściciel sprzętu to kretyn.

  • 162. Data: 2014-05-10 14:26:16
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 14:16, Robert Tomasik wrote:

    > Zdaje się, ze w tym konkretnym wypadku doszło do niekorzystnego splotu
    > wydarzeń:
    > 1) abiturient celował na styk;
    > 2) MPK nie poinformowało o zmianie trasy.
    > 3) Abiturient poją złą taktycznie decyzję i zamiast wysiąść z tramwaju
    > na kolejnym przystanku i kontynuoać drogę pieszo, co pozwoliłoby mu
    > zdążyć przed zcasem pojechał tym tramwajem do końca trasy.

    4) jest (nie)slawny w usenecie :D

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 163. Data: 2014-05-10 14:28:06
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 14:19, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Malpy i Delfiny" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:lkl593$e7a$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie mieszkam w Krakowie 20 lat, więc wolałem się Google posłużyć, niż
    > pisać z głowy jakieś wartości.

    Spoko, mysle, ze podejmujac wysilek szybkiego marszu moglby zdazyc.

    Podejmujac wysilek telefoniczej komunikacji moglby zyskac opoznienie
    rozpoczecia egzaminu (przy dobrej woli drugiej strony).

  • 164. Data: 2014-05-10 14:33:34
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 14:26, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Malpy i Delfiny" napisał w wiadomości grup

    > No i?
    > Dostali się na roota i zmienili DNS. Wielkie hakowanie...

    Mala zmiana w DNS-ach daje wielkie mozliwosci.

    > Wchodząc na stronę mbanku nie było certyfikatu, a adres banku wyglądał:
    > ssl-.www.mbank.com.pl

    A statystyczny kowalski nie ma o tym bladego pojecia.

> [...]
    > skorzystać z socjotechniki, aby przekonać ofiarę do samodzielnego
    > zdefiniowania w ramach jej konta nowego "zaufanego odbiorcy przelewu".

    Kevin Mitnick stosowal glownie socjotechnike. To sprawdzona, skuteczna
    metoda.

    > Widać, że właściciel sprzętu to kretyn.

    Nie. Po prostu przecietny internauta. Ktory nie wie nawet co to sa DNS-y
    i ze jego ruter mozna zhackowac.

  • 165. Data: 2014-05-10 14:43:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-10, Malpy i Delfiny <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > A statystyczny kowalski nie ma o tym bladego pojecia.

    Statystyczny kowalski nie przeczytał że ma być pierdzielona kłódeczka
    przy połączeniu z bankiem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 166. Data: 2014-05-10 14:44:44
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 14:43, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-05-10, Malpy i Delfiny <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Statystyczny kowalski nie przeczytał że ma być pierdzielona kłódeczka
    > przy połączeniu z bankiem?

    Przeczytal i zapomnial.

  • 167. Data: 2014-05-10 14:45:45
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Statystyczny kowalski nie przeczytał że ma być pierdzielona kłódeczka

    I prosze cie - miej na uwadze, ze powodem zajscia byla luka w ruterze
    pozwalajaca na manipulacje.

    Bez niej Kowalski nie zostalby wystawiony

  • 168. Data: 2014-05-10 14:46:09
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 14:45, Malpy i Delfiny wrote:

    > I prosze cie - miej na uwadze, ze powodem zajscia byla luka w ruterze
    > pozwalajaca na manipulacje.

    Bez niej Kowalski nie zostalby wystawiony na zagrozenie.

  • 169. Data: 2014-05-10 14:46:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Spoko, mysle, ze podejmujac wysilek szybkiego marszu moglby zdazyc.

    Wiesz, tylko my do tego wniosku doszliśmy po analizie, a ondziałał w
    warunkach stresu i presji czasu. To spora różnica.

    > Podejmujac wysilek telefoniczej komunikacji moglby zyskac opoznienie
    > rozpoczecia egzaminu (przy dobrej woli drugiej strony).

    O ile miał komórce telefon do odpowiedniej osoby. Koledzy z klasy
    odpadają, bo komórki mieli wyłączone pewnie.

  • 170. Data: 2014-05-10 14:51:03
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 14:46, Robert Tomasik wrote:

    > O ile miał komórce telefon do odpowiedniej osoby. Koledzy z klasy
    > odpadają, bo komórki mieli wyłączone pewnie.

    Zapewne. Wiec jeszcze dzwonic do rodzicow mogl, zeby skontaktowali sie
    ze szkola.