  • 11. Data: 2019-01-09 06:51:42
    Temat: Re: Jan Józef Grzyb (znany także jak W. Frasyniuk) prześladowany przez policję RP3 prawomocnie niewinny
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trzeba będzie jakos ustalic, który to.

    A kto ustala?

    > Jakaś szansa jest bo tego typu
    > szamotaniny sa ostatnio medialne.

    No - prokuratura takich co im kulsony ksywkę "reporter" nadali ściga. A
    za imienną pochwałę dobrej służby aspiranta Sawery (kolejne nazwisko
    warte zapamiętania) jojo groził posłowi i zapowiedział że cały
    departament prawny pracuje nad konsekwencjami dla posła - chyba nic nie
    znaleźli;)

    > Pewnie ma nawet napisane coś na ubraniu.

    Owszem - "Policja". Jeśli ci chodzi o imienniki to nie mają - w szyku
    zwartym nie muszą, a poza, przy okazji "obsługi" protestów nie zdejmują.
    OIDP Robert tłumaczył (jak zwykle po swojemu) - "umundurowanie składa
    się z oznaczenia identyfikacji imiennej" oznacza, że wolno nosić
    imienniki. Obowiązku według Roberta nie ma.

    > Heheh :) Ale powodzenia.

    No zobaczymy, ale na wiele nie liczę, bardziej traktuję to jako rozwój
    osobisty i ostateczne potwierdzenie, że państwo obecnie okupantem i nie
    należy mieć żadnych rozsterek moralnych w zakresie stosunków
    państwo-obywatel. BTW - peołnomocnik pozwanego twierdzi, że powoływanie
    się na konstytucje przez obtywatela jest bezprawne i przestrzega sąd
    przed uleganiem takim pomysłom. Pozwanym jest instytucja państwowa,
    oczywiście zeformowana przez pisiorów.

    Shrek

  • 12. Data: 2019-01-09 12:54:16
    Od: ń <k...@t...sie>

    Skład orzekający to nie prezes, choć oczywiście prezes przykrości może narobić na
    innych frontach.
    Ale prezesem się bywa krótko, więc rzadko się robi przykrości własnemu środowisku, do
    którego trzeba wrócić.

    -----
    > Sąd ma prawo do swobodnej oceny dowodów, wiec zasadniczo zależy od sądu. Brzmi ok,
    dopóki nie przypomnisz sobie, że prezes sądu

  • 13. Data: 2019-01-09 20:49:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2019 o 12:54, ń pisze:
    > Skład orzekający to nie prezes, choć oczywiście prezes przykrości może
    > narobić na innych frontach.

    Ale ogólnie jest tak, że jednak szef ma przełożenie na podwładnych, więc...

    > Ale prezesem się bywa krótko, więc rzadko się robi przykrości własnemu
    > środowisku, do którego trzeba wrócić.

    Prezesem się jest tym krócej im mniej się wchodzi w dupę partii. Po to
    była reforma, żeby wymienić prezesów na takich z właściwym podejściem i
    bez zbędnych dylematów.

    Shrek

  • 14. Data: 2019-01-09 21:08:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2019 o 06:51, Shrek pisze:

> [...]
    > się z oznaczenia identyfikacji imiennej" oznacza, że wolno nosić
    > imienniki. Obowiązku według Roberta nie ma.

    Oczywiście miało być "podczas "obsługi" protestów zdejmują"

    Shrek

  • 15. Data: 2019-01-11 05:07:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A kto ustala?

    Zalezy od kwalifikacji czynu.

> [...]
    > się z oznaczenia identyfikacji imiennej" oznacza, że wolno nosić
    > imienniki. Obowiązku według Roberta nie ma.

    No ale po co zakładac scenariusz negatywny? Moze być wiadome kto to
    taki. A jak rozpatrywac wariant pesysmistyczny to dziwię Ci się, że
    przepuszczasz tu taką okazję :)

> [...]
    > się na konstytucje przez obtywatela jest bezprawne i przestrzega sąd
    > przed uleganiem takim pomysłom. Pozwanym jest instytucja państwowa,

    Tak to dokładnie ujął, czy tak to zinterpretowałeś? Wydaje mi się, że
    bardziej chodzi nie tyle o to, że jest bezprawne, co że z rozmaitych
    powodów (niekoniecznie dla mnie jakos mocno jasnych), nie powołuje sie
    na Konstytucje i tzw. klauzule ogólne.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-01-11 07:36:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zalezy od kwalifikacji czynu.

    "po wnikliwym zbadaniu sprawy stwierdzono, że opisane przez obywatela
    zdarzenie nie miało miejsca. O terminie przesłuchania w sprawie
    składania fałszywych zeznań przez obywatela poinformujemy oddzielnym pismem"

    > No ale po co zakładac scenariusz negatywny?

    Ale to nie jest scenariusz negatywny, tylko realny. Możesz sobie
    poprzeglądać zdjęcia z miesiecznic czy protestów - żaden kulson nie ma
    imiennika. Ja widziałem jednego, który miał. Jak się zorientował ze
    zapomniał zdjąć to natychmiast to uczynił. Podejrzewam, że to nawet nei
    inicjatywa samych kulsonów, a rozkaz. Pamietasz strażaków co im kazali
    oznaczenia służby od mundurów odpruwać?

    > A jak rozpatrywac wariant pesysmistyczny to dziwię Ci się, że
    > przepuszczasz tu taką okazję :)

    Ale co niby mam zrobić? Pójść na miesięcznicę i dokonać obywatelskiego
    zatrzymania trzech tysięcy kulsonów? W Polsce władza i kulsoni masowo
    łamią prawo i nic im nie zrobisz. Robią też regularnie kurwę z logiki
    (jak choćby zarzucając antyfaszystom propagowanie faszyzmu).

    > Tak to dokładnie ujął, czy tak to zinterpretowałeś?

    Potem znajdę cytat z pisma procesowego (BTW - dalej nie wiem czy wolno
    mi takie pismo ujawnić). Dosłownie nie - ale wkleję to sobie ocenisz.
    Wynikało z tego, że nie można stosować bezpośrednio konstytucji w
    sprawach indywidualnych, sąd nie ma w kompetencji oceny zgodności aktów
    prawnych z konstytucją. W praktyce oznaczałoby to, że dla sądu
    rejonowego czy okręgowego konstytucja nie istnieje, a pisustawy mają
    wyższość nad nie tylko konstytucja a i traktatami międzynarodowymi (oraz
    w sposób oczywisty nad innymi ustawami).

    > Wydaje mi się, że
    > bardziej chodzi nie tyle o to, że jest bezprawne, co że z rozmaitych
    > powodów (niekoniecznie dla mnie jakos mocno jasnych), nie powołuje sie
    > na Konstytucje i tzw. klauzule ogólne.

    Ja się między innymi powołałem - skutek jak wyżej.

    Shrek

  • 17. Data: 2019-01-12 22:14:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak to dokładnie ujął, czy tak to zinterpretowałeś?

    Fragment wyroku apelacyjnego w podobnej sprawie

    http://orzeczenia.zielona-gora.so.gov.pl/content/$N/
    153515000002021_IV_Pa_000006_2018_Uz_2018-03-07_002

    - apelacja złożona przez tą samą instytucję - sąd I instancji zastosował
    konstytucję bezpośrednio. KOWR odwołał się zarzucając sądowi I instancji
    naruszenie przepisów prawa procesowego, między innymi:

    4) art. 2, art. 176 ust. 2, art. 177, art. 178 ust. 1 Konstytucji
    Rzeczypospolitej Polskiej, przy szczególnie rażącym naruszeniu art. 8
    ust. 2 oraz art. 10 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 1, art. 2 § 1
    k.p.c. poprzez wyjście przez Sąd I instancji poza granice swojej
    właściwości jako sądu powszechnego, cywilnego, rzeczowo właściwego dla
    rozpoznawania sporów na gruncie prawa pracy poprzez uznanie się za
    właściwy w zakresie rozstrzygnięcia:

    a) co do zgodności przepisów ustawy z Konstytucją RP;

    b) o roszczeniu wynikającym z rzekomej sprzeczności regulacji ustawowej
    z przepisami Konstytucji RP;

    Akurat ten fragment nie znalazł uznania w sądzie II instancji.

    Artykuł 8, który sąd I instancji rzekomo szczególnie naruszył mówi o
    tym, że konstytucję stosuje się bezpośrednio, chyba że Konstytucja
    stanowi inaczej.

    Ze swojej wyciagnę jeśli jesteś dalej zainteresowany - tylko muszę to
    napierw przepuścić przez OCR, bo tego jest już ze 100 stron.

    Shrek

  • 18. Data: 2019-01-14 02:06:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-12, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > z przepisami Konstytucji RP;
    >
    > Akurat ten fragment nie znalazł uznania w sądzie II instancji.

    A ten sąd powszechny oceniał zgodność określonych przepisów z
    Konstytucją? Z art. 176-178 MZ w żaden sposób nie wynika zakaz
    stosowania Konstytucji bezpośrednio.

> [...]
    >
    > Ze swojej wyciagnę jeśli jesteś dalej zainteresowany - tylko muszę to
    > napierw przepuścić przez OCR, bo tego jest już ze 100 stron.

    Nie że nie jestem, ale się z lekka nie wyrabiam, a dla Ciebie to ekstra
    robota, więc bez sensu abyś to skanował.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-01-14 02:21:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zapomniał zdjąć to natychmiast to uczynił. Podejrzewam, że to nawet nei
    > inicjatywa samych kulsonów, a rozkaz. Pamietasz strażaków co im kazali

    No to faktycznie grubo.

> [...]
    > łamią prawo i nic im nie zrobisz. Robią też regularnie kurwę z logiki
    > (jak choćby zarzucając antyfaszystom propagowanie faszyzmu).

    Nie nie, myślałem, że zaraz wyciągniesz Roberta, i że nie trzeba się
    przedstawiać prawdziwym nazwiskiem :)

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-01-14 06:40:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie nie, myślałem, że zaraz wyciągniesz Roberta, i że nie trzeba się
    > przedstawiać prawdziwym nazwiskiem :)

    Idąc tym tropem, gdzie jest napisane, że obywatel ma przedstawić się
    prawdziwą tożsamością? ;)

    Shrek