  • 1. Data: 2019-01-03 18:56:31
    Temat: Jan Józef Grzyb (znany także jak W. Frasyniuk) prześladowany przez policję RP3 prawomocnie niewinny
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Niektórych wyroków sądów nawet specjalnie komentować nie trzeba ;-)

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/frasyniuk-
    prawomocnie-uniewinniony-w-sprawie-wprowadzenia-poli
    cjanta-w-blad,897049.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-01-05 00:40:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-03, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Niektórych wyroków sądów nawet specjalnie komentować nie trzeba ;-)
    >
    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/frasyniuk-
    prawomocnie-uniewinniony-w-sprawie-wprowadzenia-poli
    cjanta-w-blad,897049.html

    Co np. jesli było oczywiste, że policjant wie, że to Frasyniu, a
    Frasyniuk wie, że policjant wie?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-01-05 10:13:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co np. jesli było oczywiste, że policjant wie, że to Frasyniu, a
    > Frasyniuk wie, że policjant wie?

    Z grubsza to, co ustalił sąd. Ciewkawe co wtedy, gdy czynność
    przeprowadzona przez policjanta, byłaby z jakiegoś powodu wadliwa - na
    przykład (co w czasie protestów było standardem) nie przedstawiłby się
    przystępując do czynności?

    Shrek

  • 4. Data: 2019-01-06 03:47:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > przeprowadzona przez policjanta, byłaby z jakiegoś powodu wadliwa - na
    > przykład (co w czasie protestów było standardem) nie przedstawiłby się

    Chyba nic bo to nie ma wpływu na stan faktyczny i jego ocenę (w tym
    wypadku, że był to jednak policjant). Czy też już upowszechnia się w
    Polsce doktryna owoców zatrutego drzewa?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-01-06 07:49:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chyba nic bo to nie ma wpływu na stan faktyczny i jego ocenę (w tym
    > wypadku, że był to jednak policjant).

    Trochę jednak wpływa. Choćby pozbawiając drogi odwoławczej od czynności.

    Tak przy okazji - przypomniało mi się stwierdzenie, że policjant musi
    podać powód czynnosci, ale rozporządzenie nie precyzuje żeby koniecznie
    prawdziwy powód;) Więc idąc tym tokiem rozumowania obywatel Grzyb też
    mógł podać dowolnie nazwisko;)

    > Czy też już upowszechnia się w
    > Polsce doktryna owoców zatrutego drzewa?

    Zależy co rozumiesz przez doktrynę? Akceptację czy odrzucenie owych
    owoców? Wiesz - Komendę skazali, Stachowiak gdyby nie to że
    nieszczęśliwie "wizoł i umar" zanieczyszczając pechowo swoimi zwłokami
    niewłaściwe pomieszczenie też by pewnie jakieś zeznania złożył.

    Shrek.

  • 6. Data: 2019-01-07 02:15:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Trochę jednak wpływa. Choćby pozbawiając drogi odwoławczej od czynności.

    Jak?

> [...]
    > podać powód czynnosci, ale rozporządzenie nie precyzuje żeby koniecznie
    > prawdziwy powód;) Więc idąc tym tokiem rozumowania obywatel Grzyb też

    Sąd zapewne takie rzeczy ocenia podług intencji przepisu a nie zachowań
    stron wynikającej z literalnej interpretacji tego przepisu :)

> [...]
    > nieszczęśliwie "wizoł i umar" zanieczyszczając pechowo swoimi zwłokami
    > niewłaściwe pomieszczenie też by pewnie jakieś zeznania złożył.

    Rozumiem to tak, że fakt, że policjant nie postepuje zgodnie z procedurą
    niekoniecznie skutkuje nieważnością czy tez wręcz kryminalizacją jego
    postepowania. Innymi słowy, to że nie podał ww. powodu nie oznacza, że
    nie miał prawa zażadać dokumentów.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-01-07 06:54:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak?

    Normalnie - a jak chcesz się odwołać, jak nie ma "winnego"?

    > Sąd zapewne takie rzeczy ocenia podług intencji przepisu a nie zachowań
    > stron wynikającej z literalnej interpretacji tego przepisu :)

    Wiem, tak mi się przypomniało to kretyńskie tłumaczenie, a że pasowało
    to się tą myślą podzieliłem;)

> [...]
    > niekoniecznie skutkuje nieważnością czy tez wręcz kryminalizacją jego
    > postepowania. Innymi słowy, to że nie podał ww. powodu nie oznacza, że

    Sąd ma prawo do swobodnej oceny dowodów, wiec zasadniczo zależy od sądu.
    Brzmi ok, dopóki nie przypomnisz sobie, że prezes sądu jest bezpośrednio
    zależny od ministra.

    Shrek

  • 8. Data: 2019-01-08 01:40:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Normalnie - a jak chcesz się odwołać, jak nie ma "winnego"?

    Moze byc inna kwalifikacja winy, ale przeciez mamy wciąż te same osoby.
    Poza tym, MZ nic się tu nie zmieni jeśli policjant nie trzymał się
    procedury.

    > Sąd ma prawo do swobodnej oceny dowodów, wiec zasadniczo zależy od sądu.
    > Brzmi ok, dopóki nie przypomnisz sobie, że prezes sądu jest bezpośrednio
    > zależny od ministra.

    Owszem, ale na szczeście większość sędziów chyba się jeszcze trzyma.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-01-08 06:57:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moze byc inna kwalifikacja winy, ale przeciez mamy wciąż te same osoby.

    Mamy anonimowego policjanta - i co - liczysz na to, że się zgłosi na
    ochotnika do kary?

    > Owszem, ale na szczeście większość sędziów chyba się jeszcze trzyma.

    Kwestia czasu. Ja tam w niezawisłość sądów już nie wierzę. Zobaczymy -
    za parę dni pierwsza rozprawa;)

    Shrek

  • 10. Data: 2019-01-09 01:29:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mamy anonimowego policjanta - i co - liczysz na to, że się zgłosi na
    > ochotnika do kary?

    Trzeba będzie jakos ustalic, który to. Jakaś szansa jest bo tego typu
    szamotaniny sa ostatnio medialne. Pewnie ma nawet napisane coś na ubraniu.

    > Kwestia czasu. Ja tam w niezawisłość sądów już nie wierzę. Zobaczymy -
    > za parę dni pierwsza rozprawa;)

    Heheh :) Ale powodzenia.

    --
    Marcin