  • 21. Data: 2019-01-14 06:44:15
    Temat: Re: Jan Józef Grzyb (znany także jak W. Frasyniuk) prześladowany przez policję RP3 prawomocnie niewinny
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A ten sąd powszechny oceniał zgodność określonych przepisów z
    > Konstytucją? Z art. 176-178 MZ w żaden sposób nie wynika zakaz
    > stosowania Konstytucji bezpośrednio.

    Mnie nie pytaj - to pisiorskie prawniki tak twierdzą. Zresztą akurat w
    tym zakresie sąd apelacyjny argumentu nie uznał.

    > Nie że nie jestem, ale się z lekka nie wyrabiam, a dla Ciebie to ekstra
    > robota, więc bez sensu abyś to skanował.

    No ale przynajmniej już wiesz dlaczego tak ich uwiera słowo konstytucja.
    Są tak bezczelni, że potrafią ze odwołania do konstytucji stawiać
    zarzuty w sądowi I instancji w apelacji.

    Shrek

  • 22. Data: 2019-01-15 01:14:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Idąc tym tropem, gdzie jest napisane, że obywatel ma przedstawić się
    > prawdziwą tożsamością? ;)

    Ciekawe gdzie większa odpowiedzialność karna/dyscyplinarna?

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-01-15 01:17:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-14, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > No ale przynajmniej już wiesz dlaczego tak ich uwiera słowo konstytucja.
    > Są tak bezczelni, że potrafią ze odwołania do konstytucji stawiać
    > zarzuty w sądowi I instancji w apelacji.

    Uwiera to wierny i twardy elektorat. Pomysłodawcy działają raczej na
    zasadzie zrobienia w okół jak największego zamętu i fabrykowania nowej
    rzeczywistości prawnej.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2019-01-15 06:48:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ciekawe gdzie większa odpowiedzialność karna/dyscyplinarna?

    Po stronie kulsonów nie ma żadnej. Mówłem ci - masowo podejmują
    czynnosci bez imienników i nic im się nie dzieje (w szyku zwartym nie
    muszą), ale ciężko mówić w wielu wypadkach o szyku zwartym.

    Shrek

  • 25. Data: 2019-01-15 07:00:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uwiera to wierny i twardy elektorat.

    Uwiera władzę, bo daje prawa obywatelom. Twardy elektorat to nawet nie
    wie co to konstytucja i gdyby im prezes nie powiedział, to nawet nie
    wiedziałaby czy to dobre czy złe jest.

    > Pomysłodawcy działają raczej na
    > zasadzie zrobienia w okół jak największego zamętu i fabrykowania nowej
    > rzeczywistości prawnej.

    Już sfabrykowali. Oni całkiem poważnie tłumaczą, że skoro ustawa nie
    zapewniała ochrony osób korzystających z uprawnień związanych z
    macierzyństwem (mimo jasnej opini przedstawiciela wnioskodawcy
    przedstawionej na komisji sejmowej, że taka ochrona będzie) to skoro
    minister w swoim _zarządzeniu_ takiej ochrony nie zawarł, to nawet nie
    tyle zwalnianie kobiet na urlopach nie jest niezgodne z prawem, ale ich
    niezwalnianie byłoby z nim sprzeczne. Ich zdaniem każda pisustawa jako
    prawo szczególne ma pierwszeństwo nad każdym innym, a na konstytuiacje
    czy umowy miedzynarodowe się powoływać przed sądem nie wolno. Ba nie
    tylko ustawa ale _zarządzenia_ nie myslić z rozporządzeniem również ma
    moc wyższą niż inne ustawy, jakieś tam konstytucje czy umowy
    międzynarodowe.

    Shrek

  • 26. Data: 2019-01-15 12:42:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 15 Jan 2019 07:00:57 +0100, Shrek napisał(a):

    > Twardy elektorat to nawet nie
    > wie co to konstytucja i gdyby im prezes nie powiedział, to nawet nie
    > wiedziałaby czy to dobre czy złe jest.

    Konstytucji nie da się zjeść ani przepić, przeto nic dziwnego, że
    suwerenowi nie jest niczego potrzebna.
    Misiewicze znają takie słowo, ale ono ich akurat uwiera, stąd słynna
    "ustawa gaciowa":
    https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/gaciowa-uch
    wala-krs-komentarze-prawnikow,892365.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 27. Data: 2019-01-15 12:57:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 07:36:09 +0100, Shrek napisał(a):

    > sąd nie ma w kompetencji oceny zgodności aktów
    > prawnych z konstytucją.

    Coś ci się logika zacięła. Sąd owszem, nie ma prawa oceniać tego co
    powiedziałeś ale jak najbardziej moze oceniać zgodność/niezgodność
    czynów oskarżonego z konstytucją.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2019-01-15 13:03:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 20:49:46 +0100, Shrek napisał(a):

    > Shrek

    Shrek, daj se spokój z "ń", proszę. To bałwan który z odpisywania nad
    cytatem uczynił sobie powód do dumy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2019-01-15 18:23:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Coś ci się logika zacięła. Sąd owszem, nie ma prawa oceniać tego co
    > powiedziałeś ale jak najbardziej moze oceniać zgodność/niezgodność
    > czynów oskarżonego z konstytucją.

    Nie mi się zacieła - to nie moje zdanie, a pisiorskich prawników.

    Jest tak jak piszesz, że dokładnością że nie oskarżonego, a pozwanego.

    Shrek

  • 30. Data: 2019-01-15 18:25:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Shrek, daj se spokój z "ń", proszę. To bałwan który z odpisywania nad
    > cytatem uczynił sobie powód do dumy.

    W sumie racja. Dzięki za zwrócenie uwagi.

    Shrek