  • 1. Data: 2019-01-02 21:18:12
    Temat: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    KRK ma odpowiadać strasznie i "do siódmego pokolenia" bo chronił
    "instytucjonalnie" księży pedofilii.
    Kto wierzy że policja nie chroniła instytucjonalnie funkcjonariuszy?
    Czy może policja jest instytucją braku publicznego zaufania?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Amier%C4%87_Igora
    _Stachowiaka
    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-01-02 21:37:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 21:18, A. Filip pisze:

    > Kto wierzy że policja nie chroniła instytucjonalnie funkcjonariuszy?

    Zdaje się, że Robert.

    Oczywiście że powinna odpowiadać. Niestety oznacza to, że odpowiada
    społeczeństwo. Z kościoła łatwiej się wypisać.

    Shrek

  • 3. Data: 2019-01-02 21:45:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-01-19 o 21:18, A. Filip pisze:
> [...]
    > Kto wierzy że policja nie chroniła instytucjonalnie funkcjonariuszy?
    > Czy może policja jest instytucją braku publicznego zaufania?

    Ależ Policja odpowiada za funkcjonariuszy od "zawsze" i na zasadzie
    ryzyka. Znane są postępowania, w których odszkodowanie na zasadzie
    ryzyka otrzymuje osoba postrzelona zgodnie z przepisami. To ryzyko
    Skarbu Państw reprezentowanego przez Policję w tym wypadku. Tu masz
    artykuł na temat takiego przypadku: http://xurl.pl/rXaK, ale tego jest
    sporo, tylko ten umiałem w sposób prosty znaleźć.

  • 4. Data: 2019-01-02 23:35:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Zdaje się, że Robert.
    >
    > Oczywiście że powinna odpowiadać. Niestety oznacza to, że odpowiada
    > społeczeństwo. Z kościoła łatwiej się wypisać.

    A niby dlaczego w RP3 *musi* być jedna policja państwowa?

    W UK jest kilkanaście terytorialnych "sił policyjnych", w USA są policje
    miejskie, powiatowe, stanowe i federalne. Ja nie jestem specjalnie za
    tym by w Polsce zrobić w tej kwestii rewolucje ale jestem STANOWCZO
    przeciw by HGW dlaczego uznawać to za jedyny możliwy model.

    W ramach ewolucji "straże miejskie" większych miast (1. 500_000+
    2. 100_000+) _powoli_ przejmowały wybrane uprawnienia policji.
    [ powoli => w plamie rozpisanym _wstępnie_ na 20 lat czyli 5 kadencji]

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-01-02 23:56:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-01-19 o 23:35, A. Filip pisze:

    > A niby dlaczego w RP3 *musi* być jedna policja państwowa?

    Nie musi i nie jest. Zajrzyj do Ustawy o ŚPBiBP - z przodu jest wyliczanka.

> [...]
    > 2. 100_000+) _powoli_ przejmowały wybrane uprawnienia policji.
    > [ powoli => w plamie rozpisanym _wstępnie_ na 20 lat czyli 5 kadencji]

    Chyba jesteś mało na bieżąco z realiami. To już dawno sie stało.

  • 6. Data: 2019-01-03 00:07:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > artykuł na temat takiego przypadku: http://xurl.pl/rXaK, ale tego jest
    > sporo, tylko ten umiałem w sposób prosty znaleźć.

    Ty piszesz o odpowiedzialności za "błędny wynik" działania
    funkcjonariuszy (zasadniczo) zgodnie z przepisami. W tym wątku chodzi
    bardziej o odpowiedzialność za instytucjonalne tolerowanie i tuszowanie
    działań sprzecznych z prawem/przepisami. W praktyce "może to wyglądać"
    na instytucjonalne zachęcanie do (kontynuowania) podobnych działań.

    IMHO taka różnica powinna znacznie+ wpływać na wysokość odszkodowania.
    IMHO to jest różnica między działaniem w praktyce instytucji
    (jako systemu) w dobrej i złej wierze.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2019-01-03 00:10:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie musi i nie jest. Zajrzyj do Ustawy o ŚPBiBP - z przodu jest wyliczanka.

    > Chyba jesteś mało na bieżąco z realiami. To już dawno sie stało.

    No to napisz mnie głupiemu/leniwemu co przejęli, co mają przejąć a czego
    nigdy nie przejmą.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2019-01-03 00:19:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 00:07, A. Filip pisze:

> [...]
    > działań sprzecznych z prawem/przepisami. W praktyce "może to wyglądać"
    > na instytucjonalne zachęcanie do (kontynuowania) podobnych działań.

    Nie jestem jasnowidzem i nie wiem, o czym tu ktoś pisze. I przypominam,
    że jak dotąd nikt nie dowiódł tego tuszowania i tolerowania, chyba, że
    widziałeś gdzieś prawomocny wyrok.

    > IMHO taka różnica powinna znacznie+ wpływać na wysokość odszkodowania.
    > IMHO to jest różnica między działaniem w praktyce instytucji
    > (jako systemu) w dobrej i złej wierze.

    System zawsze działa w dobrej wierze. Co najwyżej f-sze mogą w złej i od
    tego bedzie ewentualnie zależał regres.

  • 9. Data: 2019-01-03 00:22:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 00:10, A. Filip pisze:

    > No to napisz mnie głupiemu/leniwemu co przejęli, co mają przejąć a czego
    > nigdy nie przejmą.

    Weź sobie ustawy i poczytaj. W każdej jest. Nie chce mi się tutaj tego
    kopiować. Taż to jest kilka ustaw określających uprawnienia wymienionych
    we wskazanej przeze mnie ustawie służb. Część przejmowano, a część mieli
    od chwili powstania.

  • 10. Data: 2019-01-03 02:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2019 23:35:32 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > A niby dlaczego w RP3 *musi* być jedna policja państwowa?
    >
    > W UK jest kilkanaście terytorialnych "sił policyjnych", w USA są policje
    > miejskie, powiatowe, stanowe i federalne.

    Specyfika angielskiego prawa.
    Nie bylo w nim policji (u nas zreszta tez nie ... podobnie jak w calej
    Europie a chyba i swiecie) tylko lokalni szeryfowie, i tak kolonisci w
    USA powitali niepodleglosc/zrobili rewolucje.
    Z szeryfow sie zrobila policja lokalna, czyli po naszemu jakby straz
    miejska.

    A potem szybko sie okazalo ze jest potrzebna jakas siła stanowa,
    i federalna. A tych federalnyxh to juz chyba ze 30 sie zrobilo.

    Wiec moze lepiej, ze my mamy jedną policje na szczeblu panstwowym.
    (i CBS, i ABW, i CBA, i ZW ...)

    A jakie zalety lokalnej ? Ze w razie czego nie cale spoleczenstwo sie
    sklada na odszkodowanie, tylko mieszkancy miasta/gminy ?
    I oni, jako przysiegli, decyduja o odszkodowaniu, pamietajac, ze oni
    zaplaca ...

    I bedzie lepiej ? Jakos watpie.
    A kto bedzie łapownikow w UM łapał ?

    J.