    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Subject: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Date: Sun, 10 Jan 2021 10:42:17 +0100

    "To poszczególni Sędziowie będą oceniać czy tłumaczenia się
    poszczególnych policjantów "ja tylko wykonywałem rozkazy" zwolni ich z
    prywatnej odpowiedzialności. Być może funkcjonariusze, aby za wszelką
    cenę uchronić się przed wyrokiem nakazującym im z prywatnego majątku
    płacić odszkodowanie czy zadośćuczynienia bezprawnie ukaranym na ich
    wniosek będą "sypać" swoich przełożonych.

    Sąd każdy przypadek oceni indywidualnie, ale biorąc pod uwagę, że media
    wielokrotnie omawiały mnóstwo wyroków unieważniających mandaty i kary
    pieniężne sanepidu przez to, że wprowadzono je rozporządzeniem, a nie
    ustawą, to policjanci będą mieć marne szanse na wybronienie się.

    W końcu policjant ma stać na straży prawa i go przestrzegać, a nie
    naginać czy przekraczać. Jeśli Sąd uzna, że mimo obiektywnych powodów,
    które istniały w przestrzeni publicznej, czyli wyroków sądowych
    uznających mandaty i kary pieniężne na podstawie rozporządzeń za
    bezprawne, policjant nadal na ich podstawie wystawiał mandaty i kierował
    wnioski o ukaranie to istnieje duże prawdopodobieństwo zasądzenia od
    niego zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych pokrzywdzonych
    przez niego obywateli."

    https://www.czasfinansow.pl/policjanci-przerazeni-wi
    dmem-odszkodowan-ktore-beda-musieli-wyplacic-za-bezp
    rawne-i-nielegalnie-wystawiane-mandaty-i-wnioski-do-
    sanepidu-z-prywatnych-majatkow/

    Pozdrawiam
    Piotr