  • 1. Data: 2008-07-01 11:53:18
    Temat: Fotoradar
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Czysto teoretycznie:

    Przychodzi fotka z fotoradaru, na której widać: zderzak z rejestracją, maskę
    i szybę. Absolutnie niemożna rozpoznać kto kieruje. Skąd mam mieć pewność,
    że to coś na zdjęciu to fragment mojego samochodu a nie np. ktoś podmienił
    sobie tablice rejestracyjną na taką jak moja w celu kradzieży paliwa na
    stacji?

    GG# 906954

  • 2. Data: 2008-07-01 12:11:48
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: "Nodles" <n...@e...net.pl>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie tablice rejestracyjną na taką jak moja w celu kradzieży paliwa na

    Skoro widać maskę i szybę to pewnie można określić markę, model
    i na pewno kolor samochodu. Można wtedy czysto teoretycznie zapytać
    skąd wiadomo że ktoś nie skombinował sobie dokładnie takiego samego
    samochodu jak Twój żeby zamienić tablice na takie jak Twoje żeby
    potem ukraść na stacji zbiornik paliwa za 200 zł ?

  • 3. Data: 2008-07-01 12:18:06
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Nodles" <n...@e...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > samochodu jak Twój żeby zamienić tablice na takie jak Twoje żeby
    > potem ukraść na stacji zbiornik paliwa za 200 zł ?

    Ale czy to problem?
    Ktoś ma jakiś popularny model samochodu w popularnym kolorze, podmienia
    blachy na takie od identycznego autka. Jest to przecież możliwe.

    --
    GG# 906954

  • 4. Data: 2008-07-01 12:32:35
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Ale czy to problem?
    > Kto? ma jaki? popularny model samochodu w popularnym kolorze, podmienia
    > blachy na takie od identycznego autka. Jest to przecież możliwe.

    Swego czasu była jakas akcja, gdzie aresztowano ... chyba aresztowano
    jakiegos człowieka za ucieczkę z paliwem. Doszli do niego po tablicy.
    Jakby nie mysleli, ze przeciez pierwsze co sie robi to podmienia
    tablice. Na filmie też była biała Toyota ... tyle, że innej odmiany,
    biedak miał Corrollę a złodziej podjechał inną marką.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 5. Data: 2008-07-01 12:32:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przychodzi fotka z fotoradaru, na której widać: zderzak z rejestracją,
    > maskę
    > i szybę. Absolutnie niemożna rozpoznać kto kieruje.

    powinienes sie zatem zastanowic czy jestes w stanie udowodnic, ze ty lub
    twoj samochod w tym czasie byliscie w innym miejscy niz to nz zdjeciu, jesli
    tak, to przedstawias dowody i nie twoim zmartwieniem jest co oni z ta fota
    zrobia ;) to taki optymistyczny wariant

    bo najpewniej jednak to twoj samochod, wiec mandat zaplacisz i punkty
    dostaniesz, chyba ze wykazesz kto inny mogl prowadzic

  • 6. Data: 2008-07-01 12:37:30
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > bo najpewniej jednak to twoj samochod, wiec mandat zaplacisz i punkty
    > dostaniesz, chyba ze wykazesz kto inny mogl prowadzic

    mandat zapłacisz ale bez punktów skoro nie widać kto prowadził - bo może
    akurat jechał brat albo żona i akurat się nie pamięta kto tego dnia auta
    używał... no chyba, że się dobrowolnie sam przyznasz że autem jeżdzisz tylko
    ty.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2008-07-01 13:10:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gg" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > akurat jechał brat albo żona i akurat się nie pamięta kto tego dnia auta
    > używał... no chyba, że się dobrowolnie sam przyznasz że autem jeżdzisz

    przeciez dokladnie to napisalem

  • 8. Data: 2008-07-01 13:17:19
    Od: Jacek Witkowski <j...@w...pl>

    szerszen wrote:

    > ... najpewniej jednak to twoj samochod, wiec mandat zaplacisz i punkty
    > dostaniesz, chyba ze wykazesz kto inny mogl prowadzic

    Niekoniecznie - jednak pod warunkiem ze NAPRAWDE nie mozna rozpoznac kto
    kierowal.
    Zatem, dostaniesz wezwanie na ktorym musi byc okreslona pozycja
    wzywanego - obwiniony (oskarzony, podejrzany) lub swiadek. Tu uwaga -
    psy czasem wykreslaja wszystkie mozliwosci ze standardowego druczka i
    wpisuja "strona". Jest to nielegalne - w przypadku otrzymania tak
    spreparowanego wezwania nalezy je odeslac (dostarczyc) do komendy
    nadrzednej dla odpowiedniego komisariatu - z pismem przewodnim zadajacym
    wystawienia poprawnego wezwania.
    Do rzeczy.
    Jesli jestes obwiniony - po prostu odmawiasz skladania wszelkich zeznan
    i wyjasnien. Masz do tego prawo, o czym powinienes zostac pouczony.
    Przeczytaj dokladnie kartke ktora dostaniesz, a ktora zawiera prawa i
    obowiazki obwinionego. Pobranie tej kartki bedziesz musial pokwitowac.
    Jest to zarazem poswiadczenie, ze zostales pouczony. Brak pouczenia jest
    bledem formalnym przesluchania, co skutkuje jego nieskutecznoscia
    prawna.
    Po odmowie zeznan przez obwinionego zazwyczaj sprawa sie konczy - no,
    chyba ze jacys swiadkowie sie znajda lub inne dowody obciazajace.
    Jesli jestes wezwany jako swiadek, to troche przedluza sprawe. Jako
    swiadek jestes zobowiazany do zaznawania prawdy. Zatem na pytanie kto
    prowadzil - oznajmiasz ze to Ty. Chyba ze prawda jest inna... ;-)
    No ale wowczas to juz sprawa do dogadania z dana osoba...
    W kazdym razie po przyznaniu sie grzecznie odmawiasz przyjecia mandatu.
    Sprawa zostaje skierowana do sadu grodzkiego. Tam juz wystepujesz jako
    obwiniony... Wiesz juz co dalej robic? :-)
    Dodam, ze wowczas sad nie odczytuje Twoich zeznan ze sledztwa - traca
    one bowiem swoja wartosc dowodowa.
    Ta procedura jest oczywiscie psiarni znana i jesli wyczaja ze ktos ja
    chce zastosowac zaczynaja wymyslac rozne niestworzone rzeczy...
    Rada jest jedna - podczas przesluchania nalezy zadac, zeby wszystko bylo
    protokolowane. To co psina poza protokolem duka - nie istnieje. Nie
    jestes wszak na spotkaniu towarzyskim...

    Baw sie dobrze.
    Pozdrawiam,
    Jacek\/\/

  • 9. Data: 2008-07-01 13:17:54
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Piter wrote:

    > Ktoś ma jakiś popularny model samochodu w popularnym kolorze, podmienia
    > blachy na takie od identycznego autka. Jest to przecież możliwe.
    Możliwe nie znaczy prawdopodobne. Poza tym nie kombinuj i zapłać ten mandat,
    mówi się trudno... ;)

    --
    Maciek

  • 10. Data: 2008-07-01 13:26:14
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

> [...]
    > jesli tak, to przedstawias dowody i nie twoim zmartwieniem jest co oni z
    > ta fota zrobia ;) to taki optymistyczny wariant

    Tylko dlaczego ja mam udowadniać? Niech oni dadzą mi wiarygodny dowód, że ja
    byłem w miejscu wykroczenia. Wiarygodny jest chyba taki, że widać
    kierującego i można go rozpoznać.

    --
    GG# 906954