  • 1. Data: 2008-07-01 09:54:17
    Temat: Opłata od skargi na poczcie czy w banku? /zachowanie terminu
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    Opłatę od skargi (100 zł) na postanowienie referendarza KRS XII
    Wydział Gospodarczy KRS w Warszawie

    należy wnieść na konto sądu z adresem na Marszałkowskiej?

    Czy to własciwe konto?

    Sąd Rejonowy dla
    m.st. Warszawy w
    Warszawie
    ul. Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa
    NBP O/O w Warszawie 55 1010 1010 0400 3522 3100 0000

    Czy należy na przelewie podać sygnaturę sprawy? i tą wpłatę dołączyć
    do skargi?

    Dzisiaj mija termin opłaty,

    Czy bezpieczniej wykonać przelew z banku czy na poczcie polskiej
    wpłata na rachunek?

  • 2. Data: 2008-07-01 10:23:34
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 01 Jul 2008 02:54:17 -0700, AmtoPm napisał(a):

    > Opłatę od skargi (100 zł) na postanowienie referendarza KRS XII Wydział
    > Gospodarczy KRS w Warszawie
    >
    > należy wnieść na konto sądu z adresem na Marszałkowskiej?

    Na konto właściwego sądu rejonowego, nie znam rozkładu sądów w Warszawie,
    wiem, że KRS się niedawno przenosił -- to jest jakiś tam rejonowy i
    szukasz numeru rachunku dla tego sądu.

    > Czy należy na przelewie podać sygnaturę sprawy? i tą wpłatę dołączyć do
    > skargi?

    Oczywiście, to drugie nawet pod rygorem odrzucenia skargi!

    > Dzisiaj mija termin opłaty,
    >
    > Czy bezpieczniej wykonać przelew z banku czy na poczcie polskiej wpłata
    > na rachunek?

    Przelew, wydrukować i podpiąć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-07-01 12:38:53
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 1 Lip, 12:23, Olgierd <n...@r...org> wrote:

> [...]
    > szukasz numeru rachunku dla tego sądu.

    > Oczywiście, to drugie nawet pod rygorem odrzucenia skargi!

    Dziękuję,

    w takim razie załączę do skargi oryginał wpłaty, a kopię sobie
    zostawię

    dzwoniłem do KRS i tam mówią, żeby wpłacić na poczcie i że liczy się
    data stempla pocztowego,

    w dwóch KRS pytałem, co do przelewu (czyli z banku) to nie wiedzą czy
    może być złożony w ostatnim dniu.

    Czyli z praktyki wynika, że poczta najpewniejsza. (chociaz to jakby
    dziwnie brzmi...dla alegrowiczów :)

    Pzdr,

  • 4. Data: 2008-07-01 12:42:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 01 Jul 2008 05:38:53 -0700, AmtoPm napisał(a):

    > w takim razie załączę do skargi oryginał wpłaty, a kopię sobie zostawię

    Nienie, oryginału lepiej z łapek nie wypuszczać!!

  • 5. Data: 2008-07-01 12:45:30
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "AmtoPm" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    może być złożony w ostatnim dniu.

    Czyli z praktyki wynika, że poczta najpewniejsza. (chociaz to jakby

    --------------------

    jak jesteś z wawy do podjedź na świętokrzyską do NBP i wpłać w kasie (bo
    rachunek który podałeś to rachunek prowadzony w NBP. Masz 100% pewności że
    kasa w tym samy dniu będzie na rachunku sądu)

    pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2008-07-01 12:52:28
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 1 Lip, 14:45, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
> [...]
    > rachunek który podałeś to rachunek prowadzony w NBP. Masz 100% pewności że
    > kasa w tym samy dniu będzie na rachunku sądu)

    do wawy mam 100 km - w takim razie opłata od skargi wyniosłaby mnie 2
    x 100 zł., wolę zapłacić 100 zł i wpłacę na poczcie. za radą Olgierda
    dołączę jednak kserokopię wpłaty, a nie oryginał

  • 7. Data: 2008-07-01 13:10:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 01 Jul 2008 05:52:28 -0700, AmtoPm napisał(a):

    > do wawy mam 100 km - w takim razie opłata od skargi wyniosłaby mnie 2 x
    > 100 zł., wolę zapłacić 100 zł i wpłacę na poczcie. za radą Olgierda
    > dołączę jednak kserokopię wpłaty, a nie oryginał

    A nie masz dostępu do jakiegoś internetowego banku? Sądy spokojnie
    honorują wydruki z systemów, np. mBank.

  • 8. Data: 2008-07-01 13:17:10
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 1 Lip, 15:10, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > A nie masz dostępu do jakiegoś internetowego banku? Sądy spokojnie
> [...]

    mam ale nie chce podawać.
    równie dobrze moge pójść do PKO BP i wpłacić z blankietu - to nic nie
    zmienia w sensie prawnym.

    Natomiast bezpieczniejsza wydaje mi się wpłata na poczcie ze względu
    na pewność zachowania terminu.
    dzisiaj ostatni dzień, a w banku to wiadomo dochodzi kwestia czy była
    sesja rozliczeniowa i przelew wypłynął, czy nie. I nie wiadomo co dla
    sądu ważniejsze, dyspozycja przelewu czy faktyczne wysłanie pieniędzy
    (rozliczenie sesji).