  • 61. Data: 2008-07-05 19:45:21
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisali:

    > Sąd oceni.

    A w jakiej sprawie to bedzie oceniac?

  • 62. Data: 2008-07-05 21:39:01
    Od: "Jacen" <j...@o...pl>

    Użytkownik "kuba " <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:g4nscj$4nm$1@inews.gazeta.pl...

    > Ok, dzięki za ten 65. Natomiast 97 jest nie na temat, porządek i
    > bezpieczeństwo w komunikacji to są zupełnie inne przepisy (dział II rozdział V
    > PoRD)

    A kto powiedział, że art. 97 kodeksu wykroczeń ma być
    stosowany tylko do PoRD dział II rozdz. V ?
    Dlaczego nie może być stosowany do innych przepisów PoRD
    związanych z bezpieczeństwem i porządkiem ?

  • 63. Data: 2008-07-05 22:07:14
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Jacen <j...@o...pl> napisał(a):

    > A kto powiedział, że art. 97 kodeksu wykroczeń ma być
    > stosowany tylko do PoRD dział II rozdz. V ?
    > Dlaczego nie może być stosowany do innych przepisów PoRD
    > związanych z bezpieczeństwem i porządkiem ?

    Te przepisy rzucają się najbardziej w oczy jako przepisy związane z
    bezpieczeństwem i porządkiem, ale pewnie mogą być też inne. Ale na pewno
    związany nie jest art. 77 par. 4

    pozdrawiam

  • 64. Data: 2008-07-06 09:25:16
    Od: "Jacen" <j...@o...pl>

    > Te przepisy rzucają się najbardziej w oczy jako przepisy związane z
    > bezpieczeństwem i porządkiem, ale pewnie mogą być też inne. Ale na pewno
    > związany nie jest art. 77 par. 4

    Napisałeś : "art. 77 par.4", ale pewnie masz na myśli
    PoRD art.78, ust.4 "Właściciel lub posiadacz pojazdu
    jest obowiązany wskazać ...."
    Skąd ta pewność, że na podstawie art 97 KW nie można
    ukarać za niespełnienie obowiazku z PoRD art.78, ust.4. Uzasadnij .

  • 65. Data: 2008-07-06 11:46:00
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Jacen <j...@o...pl> napisał(a):

    > Skąd ta pewność, że na podstawie art 97 KW nie można
    > ukarać za niespełnienie obowiazku z PoRD art.78, ust.4. Uzasadnij .

    A czy art. 78 ust. 4 odnosi się do bezpieczeństwa i porządku na drogach
    publicznych? Moim zdaniem nie, co da się uzasadnić zarówno na gruncie wykładni
    językowej (ten przepis mówi o czym innym) jak i systemowej - umiejscowienie
    wśród takich przepisów PoRD, które się do bezpieczeństwa i porządku raczej nie
    odnoszą.

    pozdrawiam
    kuba

  • 66. Data: 2008-07-06 20:23:42
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Artur M. Piwko <m...@b...pl> napisali:

    > Nie musi odmawiać. Wystarczy, że nie wskaże.

    Wlasnie odmowic ma prawo.

  • 67. Data: 2008-07-07 06:05:38
    Od: "Jacen" <j...@o...pl>

> [...]
    > wśród takich przepisów PoRD, które się do bezpieczeństwa i porządku raczej nie

    Tak, art. 78 ust. 4 ma wpływ na bezpieczeństwo i porządek na drogach
    publicznych.
    W pewnym stopniu eliminuje on anonimowość kierującego
    pojazdem. Anonimowość kierowcy może wyzwalać poczucie bezkarności,
    a to może prowadzić do zachowań zagrażających bezpieczeństwu
    i porządkowi.
    Z tego powodu art. 78, ust.4 jest przepisem związanym
    z bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach publicznych
    i łamanie go może być karane z art. 97 KW.

  • 68. Data: 2008-07-07 07:00:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jul 2008, Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Wlasnie odmowic ma prawo.

    IMVHO idzie cały czas o to, że szukający sposobu na podważenie
    niemożliwości obrony nie biorą pod uwagę, iż opisany "hak" (dający
    możliwość obrony właścicielowi) sprowadza się do wymuszenia
    precyzyjnego rozdzielenia dwu *odrębnych* postępowań.
    Ktoś na to zwracał uwagę na samym początku: trzeba dopilnować, aby
    na każdym papierze była informacja czy wezwany występuje w roli
    świadka czy podejrzanego.
    Jak świadka to musi wskazać. Jak podejrzany/obwiniony - ma prawo
    milczeć.

    Czyli, podsumowując, jeśli dobrze rozumiem zapisujemy po kolei:
    - kieroffca bombowca dostaje propozycję mandatu "za prędkość".
    - rzeczony kierowca POTWIERDZA że to on prowadził ale jednocześnie
    ODMAWIA przyjęcia mandatu
    - na rozprawie jest już obwinionym. Odmawia zeznań, na samym początku.

    Co jest dowodem, że to on prowadził pojazd?

    Jak rozumiem sąd *musi* wskazać konkretne przewinienie, nie może być
    to "albo popełnił X albo popełnił Y, dajemy niższą karę" ;)
    No i "z braku dowodów przyjmujemu iż popełnił wykroczenie" też
    kłóci się z zasadą karania za udowodnioną winę :]

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2008-07-07 10:56:43
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Jacen <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > z bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach publicznych
    > i łamanie go może być karane z art. 97 KW.

    Bawiąc się w takie łańcuchy myślowe, moglibyśmy też przyjąć, że bezpieczeństwo
    i porządek na drogach reguluje także np. art 17 k.c., bo dzięki niemu osobą
    małoletnia nie może nabyć samochodu bez wiedzy i zgody swojego przedstawiciela
    ustawowego, ergo nie będzie nim jeździć po drogach, ergo nie będzie stwarzać
    zagrożenia. Przykład absurdalny, moim zdaniem tego typu rozumowania
    niedopuszczalnie rozszerzają zakres zastosowania art. 97 k.w. (który i tak
    jest baardzo niedookreślony), prowadząc do interpretacji, która narusza
    konstytucyjną zasadę nullum crimen sine lege.

    Szanuję twoje zdanie, ale niestety nie mogę się z nim zgodzić.
    pozdrawiam
    kuba