  • 1. Data: 2008-07-01 11:21:03
    Temat: Wysokośc alimentów
    Od: s...@w...pl

    Witam wszystkich forumowiczów,

    Za 2 miesiące będę miał sprawę o separację, na której będzie również
    ustalana wysokośc alimentów. Dwójka dzieci w wieku 4 lat i 1 roku
    pozostają przy żonie. Moje dochody to ok. 5500 netto. Zona zarabia
    1300 netto i wniosła wstępnie o 2000 zł alimentów miesięcznie. Czy
    ktoś mógłby mi podpowiedziec czy ta kwota jest uzasadniona? Czy mam
    podstawy aby ubiegac sie o niższe alimenty? Dodam, ze wyprowadzilem
    sie do zakupionej kawalerki, za ktora musze splacac rate kredytu w
    wys. 800 PLN miesiecznie. Za kazda odpowiedz z gory dziekuje.

    Pozdr
    greeggor

  • 2. Data: 2008-07-01 11:40:49
    Temat: Re: Wysokośc alimentów
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    ciesz sie ze tylko 2000, moglaby chciec 3000 i pewnie by dostala, zona
    zostaje z dwojka malych dzieci, wiec nawet z jej pensja bedzie miala mniej
    na troje, niz ty tylko na siebie

    a tak pozatym, to sa twoje dzieciaki, mi byloby wstyd wogole zadac takie
    pytanie

  • 3. Data: 2008-07-01 11:43:26
    Od: samotna81 <l...@w...pl>

    On 1 Lip, 13:21, s...@w...pl wrote:
> [...]
    > ktoś mógłby mi podpowiedziec czy ta kwota jest uzasadniona? Czy mam
    > podstawy aby ubiegac sie o niższe alimenty?

    Myślę, że taka wysokość alimentów w porównaniu do Twoich zarobków jest
    uzasadniona. Ja jestem samotną matką, moje dziecko ma przysądzone
    alimenty w kwocie 500 zł przy "legalnych" dochodach ojca 2000 zł
    netto. Po za moim dzieckiem ma jeszcze 2 do utrzymania.

  • 4. Data: 2008-07-01 12:03:43
    Od: samotna81 <l...@w...pl>

> [...]
    > ktoś mógłby mi podpowiedziec czy ta kwota jest uzasadniona? Czy mam
    > podstawy aby ubiegac sie o niższe alimenty?

    I chcę jaszcze dodać. Uważam że w takich sytuacjach nie trzeba się
    zamartwiać o pogorszenie swojej sytuacji materialnej tylko myśleć i
    łożyć na dzieci w miarę możliwości jak najwięcej. By nigdy niczego im
    nie zabrakło. I by zapewnić in jak najlepszą przyszłość.

  • 5. Data: 2008-07-01 12:56:25
    Od: s...@w...pl

    Dzieki za Wasze odpowiedzi. Chciałbym jednak dokonac małego
    sprostowania. Doskonale wiem czyje to dzieci i to, ze nie powinno im
    niczego zabraknąc. Rozstanie z nimi na prawdę wiele mnie kosztuje - i
    nie mam tu na myśli środków płatniczych. Jednak ustalenie alimentów to
    sprawa o trochę innym zabarwieniu. Są to moję zobowiązania wobec
    dzieci, na których spożytkowanie nie mam kompletnie żadnego wpływu.
    Wolałbym ograniczyc świadczenia pieniężna na poczet jakiś zobowiązań
    finansowych np. przedszkole, opiekunka, zakup ubrań czy podręczników
    ale wiem, że to nie jest taka łatwa sprawa.

    Dodatkowo wiem, że gdyby moja sytuacja materialna uległa pogorszeniu
    nie mogę liczyc na to, że żona wspaniałomyślnie to zrozumie.

    Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem. Są to dosyc delikatne tematy i
    sprawy wyglądają zupełnie inaczej w zależności po której stronie się
    jest.

    Pozdr
    greeggor

  • 6. Data: 2008-07-01 13:12:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Dodatkowo wiem, że gdyby moja sytuacja materialna uległa pogorszeniu
    > nie mogę liczyc na to, że żona wspaniałomyślnie to zrozumie.

    zona moze i nie, ale sad juz tak, wtedy zakladasz sprawe o obnizenie
    alimentow

    > Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem. Są to dosyc delikatne tematy i
    > sprawy wyglądają zupełnie inaczej w zależności po której stronie się
    > jest.

    nikogo nie uraziles, bo i czym, jedynie fakty jakie przedstawile i w jaki
    sposob to zrobiles, przedstawiaja cie w niekorzystnym swietle

    odpowiadaj pod cytowanym tekstem i tnij cytaty :)

  • 7. Data: 2008-07-01 13:59:17
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]
    > sie do zakupionej kawalerki, za ktora musze splacac rate kredytu w
    > wys. 800 PLN miesiecznie. Za kazda odpowiedz z gory dziekuje.

    Separacja?
    Macie rozdzielność majątkową? pewnie nie?
    Czy nie jest tak, że wszystko i tak trafia do majątku wspólnego?
    5500+1300/2=3400-1300=2100
    Tyle mniej więcej twoich zarobków należy do żony.
    Pół kawalerki również.
    Może ktoś mnie sprostuje?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 8. Data: 2008-07-01 15:00:05
    Od: "Andrzej" <w...@w...pl>

    > zona moze i nie, ale sad juz tak, wtedy zakladasz sprawe o obnizenie
    > alimentow

    Jasne - a taką sprawę się praktycznie nie da wygrać. Żona stwierdzi, że
    chcesz ukryć dochodzy czy cokolwiek i kicha - nie daj boże stracisz pracę to
    leżysz.

  • 9. Data: 2008-07-01 17:05:02
    Od: samotna81 <l...@w...pl>

    On 1 Lip, 17:00, "Andrzej" <w...@w...pl> wrote:

    > Jasne - a taką sprawę się praktycznie nie da wygrać. Żona stwierdzi, że
    > chcesz ukryć dochodzy czy cokolwiek i kicha - nie daj boże stracisz pracę to
    > leżysz.

    Sąd zasądza alimenty na podstawie tylko i wyłącznie legalnych
    dochodów, biorąc pod uwagę także utrzymanie osoby która płaci je.
    Także nikt nie umrze z głodu.

  • 10. Data: 2008-07-01 18:15:00
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > 5500+1300/2=3400-1300=2100
    > Tyle mniej więcej twoich zarobków należy do żony.

    Nie wiem czy jest tak,m jak piszesz, ale - jesli pol kawalerki mialoby
    nalezec do niej, to ona tez powinna placic polowe raty za kawalerke.