  • 1. Data: 2008-06-30 22:28:45
    Temat: Polkomtel - zakonczenie
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Chodzi o tę słynną sprawę zmiany regulaminu, ze stycznia 2005.

    W skrócie: otrzymałem nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym,
    wniosłem sprzeciw, zgłosiłem się na rozprawę (trwającą 5 minut),
    potem na odczytanie wyroku i właśnie odebrałem odpis prawomocnego
    już wyroku. Powództwo firmy windykacyjnej zostało oddalone - jak
    się okazało, z powodu ich niedopatrzenia. Sąd nawet nie badał
    istoty sprawy (którą szczegółowo opisałem w sprzeciwie), lecz
    odniósł się do tego, że pozew dotyczył należności za usługi
    telekomunikacyjne, a takowych zaległych nie miałem (kara umowna
    nie jest usługą telekomunikacyjną). Broniłem się sam i jakoś
    nie zwróciłem uwagi na tę nieścisłość, ale dobrze się skończyło.

    Zostałem przy okazji pouczony, że nie mogłem się powoływać na
    UOKiK, gdyż występowałem jako przedsiębiorca (nie konsument) -
    choć wydało mi się to trochę dziwne, skoro art. 59 ust. 2 PT
    nie rozróżnia (jest tam ogólnie o abonentach). Ale i tak
    wygrałem - mam nadzieję, że inni "zrobieni w Plusa" również
    dotrwali do końca z podobnym wynikiem.

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2008-06-30 23:01:42
    Temat: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

    > Chodzi o tę słynną sprawę zmiany regulaminu, ze stycznia 2005.

    a powiesz w 2 zdaniach o co chodziło ? ja nic nie słyszałem, a mam tel w
    plusie ...

  • 3. Data: 2008-06-30 23:20:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 01:01
    (autor Rockk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4bla3$fv7$1@node1.news.atman.pl>):

    > a powiesz w 2 zdaniach o co chodziło ? ja nic nie słyszałem, a mam tel w
    > plusie ...

    Pewnie kolejny geniusz, co se kupił telefon na raty, a potem pod pretekstem
    zmiany regulaminu, o której go nie poinformowano czy coś w ten deseń,
    próbował rat nie zapłacić. W przypadku Ery były jakiś czas temu takie
    akcje, to może i Polkomtela dotknęło to kiedyś.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-06-30 23:23:38
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > a powiesz w 2 zdaniach o co chodziło ? ja nic nie słyszałem, a mam tel w
    > plusie ...

    czy tu chodzilo o nieplacenie "kar" za zaplacenie rachunku po terminie?
    (najpierw 5zl a potem zmienili na 20zl a potem zlikwidowali?)

  • 5. Data: 2008-07-01 14:52:26
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > Pewnie kolejny geniusz,

    Dziękuję :)

    > co se kupił telefon na raty,

    Kupił sobie telefon za gotówkę, a do tego umowę na abonament, licząc na
    to, że przez 2 lata warunki będą takie, jak uzgodnione na początku.
    Tymczasem podczas trwania umowy operator postanowił np. przyznać sobie
    prawo do nieoprocentowanej pożyczki (do 7600 zł) udzielanej na swoje
    żądanie przez geniusza, zwanej kaucją. A że trafiło na geniusza który
    czyta regulaminy - niestety nie udało się.

    > a potem pod pretekstem
    > zmiany regulaminu, o której go nie poinformowano czy coś w ten deseń,

    Poinformowano o zmianie regulaminu, o przysługującym geniuszowi
    prawie do wypowiedzenia umowy w razie braku akceptacji zmian i że
    w razie skorzystania nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze...

    > próbował rat nie zapłacić. W przypadku Ery były jakiś czas temu takie
    > akcje, to może i Polkomtela dotknęło to kiedyś.

    ... tylko potem praktyczna realizacja tego zapisu napotkała pewne
    trudności. Sprawa była dość znana 3 lata temu, powinno coś być na
    ten temat w archiwum.

    Operator mógł zaproponować inne warunki (telefon na raty i oddzielna
    umowa na usługi, wtedy po zmianie regulaminu rozwiązywana byłaby tylko
    ta druga, a raty trzeba by nadal płacić), ale nie zaproponował.

    Marek

  • 6. Data: 2008-07-01 16:14:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 16:52
    (autor MM
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4dgba$2ka$1@alf.lan.amelek.gda.pl>):

    > Dziękuję :)
    > Kupił sobie telefon za gotówkę, a do tego umowę na abonament, licząc na
    > to, że przez 2 lata warunki będą takie, jak uzgodnione na początku.

    No to po co podpisałeś umowę, skoro można bez....

    > Tymczasem podczas trwania umowy operator postanowił np. przyznać sobie
    > prawo do nieoprocentowanej pożyczki (do 7600 zł) udzielanej na swoje
    > żądanie przez geniusza, zwanej kaucją.

    tzn?

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-07-01 18:53:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > tzn?

    :) Widać wolałeś wyzwać od naciągaczy, niż pomyśleć o co właściwie
    chodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-07-01 19:06:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 20:53
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4dueu$362$1@news.onet.pl>):

    > :) Widać wolałeś wyzwać od naciągaczy, niż pomyśleć o co właściwie
    > chodzi.

    A o co chodzi? Bo pamiętam akcję z Erą, która właśnie była związana z
    naciągaczami.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-07-01 20:03:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <g4dueu$362$1@news.onet.pl>):

    > A o co chodzi? Bo pamiętam akcję z Erą, która właśnie była związana z

    Chodzi mniej więcej o to:
    http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/rozwiazanie2.h
    tml

  • 10. Data: 2008-07-01 20:13:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 22:03
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4e2hr$gir$1@news.onet.pl>):

    > Chodzi mniej więcej o to:
    > http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/rozwiazanie2.h
    tml

    No ale tu jest tylko ,,jak skorzystać ze zmian w regulaminie, żeby nie
    płacić rat za telefon''. A nie co ten regulamin strasznego niesie. Chyba że
    ja ślepa jestem :(

    --
    Tristan