    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy poborca skarbowy ma prawo żądać gotówki do ręki?
    Date: Thu, 6 Aug 2009 12:07:05 +0200

    Witam.

    Dziś przyszedł do mnie (a raczej do syna) poborca skarbowy z mandatem
    (okazało się, że kilka miesięcy temu przyłapali mojego - pełnoletniego, żeby
    nie było - syna na piciu piwa w miejscu publicznym). Nie miał żadnego
    przekazu, itp, tylko od razu chciał gotówkę do ręki. Oczywiście nie dostał.
    Dał mi zamiast tego wezwanie (wypisał na miejscu) do urzędu skarbowego na
    jutro. Pomijam tu, że syn twierdzi, że zapłacił dawno ten mandat. Ale mam
    pytanie. Czy taki poborca ma prawo żądać gotówki? Skąd ja mogę wiedzieć, czy
    to nie jakiś oszust, który sobie wydrukował mandaty, a teraz chodzi i zbiera
    kasę?