  • 1. Data: 2009-08-06 10:07:05
    Temat: Czy poborca skarbowy ma prawo żądać gotówki do ręki?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Dziś przyszedł do mnie (a raczej do syna) poborca skarbowy z mandatem
    (okazało się, że kilka miesięcy temu przyłapali mojego - pełnoletniego, żeby
    nie było - syna na piciu piwa w miejscu publicznym). Nie miał żadnego
    przekazu, itp, tylko od razu chciał gotówkę do ręki. Oczywiście nie dostał.
    Dał mi zamiast tego wezwanie (wypisał na miejscu) do urzędu skarbowego na
    jutro. Pomijam tu, że syn twierdzi, że zapłacił dawno ten mandat. Ale mam
    pytanie. Czy taki poborca ma prawo żądać gotówki? Skąd ja mogę wiedzieć, czy
    to nie jakiś oszust, który sobie wydrukował mandaty, a teraz chodzi i zbiera
    kasę?

  • 2. Data: 2009-08-06 10:15:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    Ajgor pisze:

    > Pomijam tu, że syn twierdzi, że zapłacił dawno ten mandat.

    No to nie ma sprawy, już dawno to wyjaśnił, prawda?

    > Czy taki poborca ma prawo żądać gotówki?

    Praktycznie wyłącznie.

    > Skąd ja mogę wiedzieć, czy
    > to nie jakiś oszust, który sobie wydrukował mandaty, a teraz chodzi i zbiera
    > kasę?

    Musi się wylegitymować.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-08-06 10:18:41
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości news:4a7aad2c$2@news.home.net.pl...

    > No to nie ma sprawy, już dawno to wyjaśnił, prawda?

    Nie. Nie wyjaśnił. Sprawa była w marcu. On twierdzi, że zaplacil w kwietniu,
    potrzymal dowod zaplaty miesiac i wyzucil.
    Najwyrazniej poczta sobie ukradla pieniadze, a syn ma dzis isc na poczte i
    szukac swojego przekazu.

    > Praktycznie wyłącznie.

    Policjantom nie wolno a poborcy wolno?

    > Musi się wylegitymować.

    Jakoś o tym nie pomyslal, a ja specjalnie nie pytalem. Jutro pojde do niego
    do urzedu, i moze przy jego szefie spytam, dlaczego sie nie wylegitymowal.

  • 4. Data: 2009-08-06 10:34:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    Ajgor pisze:

> [...]
    > potrzymal dowod zaplaty miesiac i wyzucil.
    > Najwyrazniej poczta sobie ukradla pieniadze, a syn ma dzis isc na poczte i

    A może syn trochę koloryzuje?

    > Jakoś o tym nie pomyslal, a ja specjalnie nie pytalem. Jutro pojde do niego
    > do urzedu, i moze przy jego szefie spytam, dlaczego sie nie wylegitymowal.

    Może jednak byś zapłacił?
    Wygląda to jedynie na prymitywną próbę odegrania się :(

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-08-06 11:02:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 6, 12:18 pm, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    > Jakoś o tym nie pomyslal, a ja specjalnie nie pytalem. Jutro pojde do niego
    > do urzedu, i moze przy jego szefie spytam, dlaczego sie nie wylegitymowal.

    A syn - zeby nie bylo pelnoletni - to sam swojej sprawy zalatwic nie
    moze? :)

  • 6. Data: 2009-08-06 11:21:59
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości news:4a7ab1a0$1@news.home.net.pl...

    > A może syn trochę koloryzuje?

    Nie koloryzuje. Rozmawialem z żoną. Pamięta tamtą sytuację. Sama mu dała
    pieniądze i widziała przekaz.
    Ja zresztą sam pamiętam tamtą sytuację. Chociaż nie znałem szczególów.
    Sprawa trochę jest utrudniona, bo ja mieszkam w Legncy, a syn we Wrocławiu,
    bo tam studiuje.

    > Może jednak byś zapłacił?
    > Wygląda to jedynie na prymitywną próbę odegrania się :(

    I tak zapłacę, bo jak syn wyrzucił dowód przekazu, to ma pozamiatane.
    Na poczcie nic nie znajdą. Trzeba zapłacić.
    Ale dziwi mnie, że taki poborca może sobie chodzić i gotówkę zbierać w
    dobie,
    kiedy wyje się dookoła o korupcji, o oszustach itp.

  • 7. Data: 2009-08-06 11:24:54
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "BK" napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > do urzedu, i moze przy jego szefie spytam, dlaczego sie nie wylegitymowal.

    > A syn - zeby nie bylo pelnoletni - to sam swojej sprawy zalatwic nie

    Nie może. Jak już napisałem - ja mieszkam w Legnicy, i tu przyszedł gość z
    Urzędu,
    a syn tymczasowo mieszka we Wrocławiu, bo tam studiuje. I mimo, że teraz są
    wakacje,
    to i tak jest we Wrocławiu, bo dodatkowo tam pracuje. Oczywiście mandat i
    tak mi później będzie musiał oddać :)
    Niech sam zarabia na siebie ;) A przy okazji czegoś go życie nauczy (a
    chociażby tego, że nie wyrzuca się dowodów wpłaty,
    nie mówiąc, że nie pije się piwa gdzieś w mieście na ławce).

  • 8. Data: 2009-08-06 11:35:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    Ajgor pisze:

    > I tak zapłacę, bo jak syn wyrzucił dowód przekazu, to ma pozamiatane.
    > Na poczcie nic nie znajdą. \

    Podejrzewam, że nawet szukać nie zaczną

    > Trzeba zapłacić.
    > Ale dziwi mnie, że taki poborca może sobie chodzić i gotówkę zbierać w
    > dobie,
    > kiedy wyje się dookoła o korupcji, o oszustach itp.

    A mnie nie - poborca to już ostatnie ogniwo które zajmuje się egzekucją
    i w jego przypadku wszystkie chwyty są dozwolone (no, prawie wszystkie).

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-08-06 11:40:17
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 6, 1:24 pm, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:
> [...]
    > chociażby tego, że nie wyrzuca się dowodów wpłaty,
    > nie mówiąc, że nie pije się piwa gdzieś w mieście na ławce).

    Nie no wiesz zeby sie w urzedzie nie okazalo, ze osobiscie wszystko
    musi zalatwiac :P

  • 10. Data: 2009-08-06 11:40:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 6, 1:21 pm, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    > Ale dziwi mnie, że taki poborca może sobie chodzić i gotówkę zbierać w
    > dobie,
    > kiedy wyje się dookoła o korupcji, o oszustach itp.

    Generalnie od tego pochodzi ten zawod - od chodzenia po ludziach i
    pobirania naleznosci ;) :) :)