  • 11. Data: 2014-09-06 18:57:30
    Temat: Re: Czy nie się ścigać oszustów?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:540b3571$0$26857$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wytłumacz prostemu ludowi w jakiej sytuacji zastosowałbyś paragraf o
    > oszustwie.

    A czytałeś mojego poprzedniego posta?

    > Nie studiowałem prawa, nie jestem bity na pińcet paragrafów. Znam język
    > polski. Posługuję się rozumem i logiką.
    > Wiem... To w dzisiejszych czasach przeszkadza w życiu :-)

    To złóż zawiadomienie o przestępstwie. Przecież nie musisz być
    pokrzywdzonym. A nawet usiłowanie oszustwa też jest karalne. Napisałem Ci
    jaka jest praktyka. Ja jej nie tworzę.

  • 12. Data: 2014-09-06 19:02:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

  • 13. Data: 2014-09-06 23:19:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał
    >
    > Ja od zawsze twierdzę, że powinna - pozaobecnymi - być jeszcze jedna
    > okoliczność wykluczająca ściganie sparwcy: Krańcowa głupota pokrzywdzonego.
    >
    > Weź mi powiedz, jak normalny człowiemożeuwierzyć, że wygrał w grze, w której
    > nie brał udziału?

    Dowiesz się, jak wyjdzie że jesteś 10 000 000 pasażerem jakiejś linii
    lotniczej ;)

    > Piszesz o 286 kk, czy jakimś innym? Powiedz, w któym momencie uważasz, że
    > biorący udział zostaje doprowadzony do niekorzystnego rozporządzenia mnieniem

    Tam, gdzie jest słowo "darmowy"?

    > (jak rozumiem poprzez opłącenie SMS-a wysokopłatnego".nie wie, ze on jest
    > wysokopłatny? Ma podstawy sądzić, że wygrał, choc nie grał?

    Ale to nie jest kwestia "głupoty", lecz deklaracji wysyłającego
    treść. IMO rzeczywiście jest wprowadzająca w błąd.
    Słaby punkt w literze przepisów widzę w tym miejscu, że taka
    deklaracja aby była skuteczna powinna być "publiczna".

    Natomiast, jako że LITERALNIE mamy dwa odrębne zdarzenia, z czego
    tylko jedno jest ewentualnie "darmowe", IMO powinien istnieć
    mechanizm skutecznie blokujący takie "wiązanie" na pobieraczka.

    > Choćby z tego powodu, że sądnie zasądzi na podstawie takiego SMS ygranej
    > uznając, że pozorność tej oferty jest oczywista.

    No i tak będzie, a IMO powinien orzec jej "faktyczność".
    Jeden wyrok nakazujący wypłatę tych 30 000 wszystkim którzy otrzymali
    deklaracje zakończyłby tę wersję do najbliższej zmiany ustroju :>
    Po sławnej akcji (reklama na opakowaniu) producenta kleju do farb,
    kiedy to w Niemczech sąd zarządził eksperyment procesowy (o dziwo,
    klej na powierzchni pędzla utrzymał wagę człowieka), fala wciskania
    kitu przygasła tam dość skutecznie - nie wiem jak jest dziś, dla
    jasności.
    <OT>
    Państwo powinno być w tej sprawie LIBERALNE :P i żądać odpowiedzialności
    za słowo :> (podkreślam, bo nie wiedzieć czemu państwo liberalne
    kojarzone jest z anarchią, a to nie tak, "stróż nocny" ma pilnować
    porządku, w tym przestrzegania umów, WŁĄCZNIE z odpowiedzialnością
    za "wpuszczanie w maliny" i już).
    <\OT>

    Zdaje, ale "przyjęło się" że zostaniesz posłany na drzewo.

    > Na jakiej podstawie twierdzisz,że osoba o normalnym poziomie rozwoju
    > umysłowego może sądzić, ze jakwyśle SMS za 3 zł,to dostanie 30.000 zł?

    A co to kogo...
    Mogła być pomyłka, owszem, wtedy usprawiedliwiamy.
    Ale jeśli takich SMSów było kilka tysięcy i wysłanych w różnych datach,
    to NIE była pomyłka, więc obiecujący powinien się "wywiązać" i już.

    > On jest dobry, tylko w mojej ocenie Ty go źle interpretujesz.

    Skoro pozwala na nękanie głupotami, to nie jest dobry.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-09-06 23:24:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Sep 2014, Stokrotka wrote:

    > A teraz jest mnustwo spamu zwłaszcza zagranicznego nie dającego się usunąć,
    > unsuscribe nie działała

    Moment.
    To Ty POTWIERDZASZ spamerom, że CZYTASZ ich maile, i dziwisz się,
    że częstość spamu rośnie?
    Może jeszcze klikasz "kliknij tutaj jak mail wyświetla się niepoprawnie"?

    > Będzie czarny poniedziałek , wtorek, ..środa?

    Czarna dziura, od gęstości masy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-09-06 23:55:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tam, gdzie jest słowo "darmowy"?

    Bo ten SMS jest darmowy.

> [...]
    > Słaby punkt w literze przepisów widzę w tym miejscu, że taka
    > deklaracja aby była skuteczna powinna być "publiczna".

    A to niby czemu?

    > Skoro pozwala na nękanie głupotami, to nie jest dobry.

    Złośliwe niepokojenie? SPAM?

  • 16. Data: 2014-09-07 00:40:48
    Od: z <...@...pl>

    > Bo ten SMS jest darmowy.

    I to jest właśnie bezmyślne albo specjalne trzymanie się literek chociaż
    w przytaczanym przepisie jest też mowa o wyzyskaniu błędu, doprowadzeniu
    do nienależytego rozumienia ...
    (Na hasło "duch prawa" to pewnie zaraz będą wielkie oczy :-) )

    Trzymając się darmowego smsa
    Delikwent jest przekonywany że wygrał JUŻ i trzeba tylko za darmo odebrać.
    Podczas gdy jeszcze nie wygrał a wysłanie smsa generuje koszty.
    Kłamstwo kłamstwem popychane.
    Proceder jasny, intencja jasna, można skazać bez żadnej gimanstyki i
    falandyzacji. Tylko trzeba chcieć zastosować cały ten paragraf bo pasuje
    jak ulał.
    To że ktoś jest głupi, łatwowierny, a inny podejrzliwy i wietrzący
    spisek nie ma tu żadnego znaczenia.
    Ważna jest intencja, działanie a tu jeszcze skala procederu.

    > Złośliwe niepokojenie? SPAM?

    Nie spam.
    Kłamstwo i oszustwo. Nie nazywajmy gówna perfumerią :-)
    Dla każdego normalnego przepis jest OK
    Pytanie tylko dlaczego jest tylu nienormalnych co go nie stosują?
    Z głupoty czy specjalnie?

  • 17. Data: 2014-09-07 02:33:49
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-09-06 11:21, cef pisze:

    > Jak ktoś klika unsubscribe, to co się dziwić, że ma górę spamu

    Akurat ta idiotka klika wszystko i potem stęka że ja inwigilują :)

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2014-09-07 03:33:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Kłamstwo i oszustwo. Nie nazywajmy gówna perfumerią :-)
    > Dla każdego normalnego przepis jest OK
    > Pytanie tylko dlaczego jest tylu nienormalnych co go nie stosują?
    > Z głupoty czy specjalnie?

    dyskusja, którą prowadzisz uzasadnia dlaczego.
    Dla ciebie i dla mnie jest to oczywiste oszustwo.
    Dla paru innych - jak widzisz - niekoniecznie, tak ale małe, w sumie nie
    wiadomo, tak ale się tego nie ściga itp.

    Na obecnym poziomie "rozwoju" w Polsce można komuś napluć w twarz, i
    potem powiedzieć, że się myślało, że to szyba, którą się chciało
    przetrzeć, można skażać obywatela z użyciem kretyńskich przepisów, albo
    uwolnić kogoś, kto jeździ po mieście 170 km/h - w sumie wszystko można.

    Dlaczego ? Diagnoza jest prosta i bolesna - bo to na razie jest "dziki
    kraj". Ot i wszystko. Oby to co napisałem ; "na razie" nie było tylko
    mrzonką...

  • 19. Data: 2014-09-07 09:05:46
    Od: Kubuś Puchatek <k...@o...pl>

    Dnia 07-09-2014 o 02:33:49 Sonn <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Akurat ta idiotka klika wszystko i potem stęka że ja inwigilują :)

    I "szczelają". Nie zapominajmy, że "szczelali" do niej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2014-09-07 10:11:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-09-07 o 03:33, sundayman pisze:
    > Dlaczego ? Diagnoza jest prosta i bolesna - bo to na razie jest "dziki
    > kraj". Ot i wszystko. Oby to co napisałem ; "na razie" nie było tylko
    > mrzonką...

    A ja miałem nadzieję że wykształcony prawnik na poziomie ;-) wytłumaczy
    rzeczowo argumentując dlaczego nie można cytowanego paragrafu zastosować
    do aż tak ewidentnego oszustwa.
    Ten proceder jest coraz bezczelniejszy.
    Widuję ostatnio nawet groźby, zastraszania i klątwy w smsach od "wróżek"
    żeby tylko wyłudzić parę groszy.
    Pewnie też się da, nie warto, po co się głupotami zajmować, nie będzie z
    tego kasiory ;-)

    PS. I jeszcze te nachalne namawiania do podania numeru tel. w necie.
    Ostatnio za oglądanie siatkarzy.
    Ja sobie poradzę, wytłumaczę dziecku dlaczego nie i dlaczego chcą go
    oszukać ale nie wszyscy są tak oblatani w naszym "opiekuńczym" przecież
    państwie. Bycie złodziejem jest coraz bardzie opłacalne i trendy.