  • 381. Data: 2023-10-05 01:23:57
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > ale jesli to skutek kolizji, to bez czasu reakcji.

    Nadal wychodzi 200+, a to przy 200km/h.

    > Za to dochodzi spadek prędkosci przy zderzeniu.

    > 3 koła, ale jedno bez opony. I nie wiadomo kiedy spadła.
    > Za to wiadomo, ze ostro szlifowało jezdnie, a raczej było szlifowane.

    No to jeszcze dalej.

    > Co z tylnymi oponami, to tez ciekawostka - powinny trzymac i hamowac.
    > Tylny hamulec słaby? Kierowca go juz przestał naciskac?
    > Cisnienie spadło od urwania koła?

    Np. przód poszedł przy braku koła i opony w dół, oparł się na bloku
    silnika, uniosło tył, zmalał docisk.

    > Gdzies mi tam mignęło, ze i bmw przywalił w barierke, ale głowy nie
    > dam.

    Mógł, ale tez nie powinno być problemu z zobaczeniem gdzie i jak mocno i
    jak rozłożone są szczątki.

    --
    Marcin

  • 382. Data: 2023-10-05 06:16:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie jest to Ameryka Łacińska, ale wolałbym nie sprawdzać. Mozna
    > wyguglać, że dostac po ryju lub nawet być torturowanym, to co prawda nie
    > jak we Wrocławiu i okolicach, ale zdecydowanie też nie fajnie..

    To miałem na myśli - wyposażenie nawet niezłe ale atmosfera przytłacza:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 383. Data: 2023-10-05 06:18:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ten w okularach to Shrek, a łysy to Tomasik. ;)
    > https://www.youtube.com/watch?v=KD8VYtBQGOo

    OMG. A jakaś wersja dla piśmiennych? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 384. Data: 2023-10-05 10:54:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Oct 2023 23:23:57 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nadal wychodzi 200+, a to przy 200km/h.

    > No to jeszcze dalej.

    Trzeba by badania zrobić :-)

    > Np. przód poszedł przy braku koła i opony w dół, oparł się na bloku
    > silnika, uniosło tył, zmalał docisk.

    no fakt, jedno tylne kolo powinno byc w górze.

    Ale za sprawnosc hamulców po urwaniu jednego przewodu to nie ręczę.
    Niby powinny byc dwuobwodowe, moze nawet 4-ro z komputerem od tych
    wszystkich systemow, ale jakos powątpiewam :-)

    > Mógł, ale tez nie powinno być problemu z zobaczeniem gdzie i jak mocno i
    > jak rozłożone są szczątki.

    Przeciez masz na filmie - szczątki są rozrzucone na długo przed Kia.
    Jeszcze sie okaże, ze ona tez zapierdalała nieprzepisowo :-)

    J.

  • 385. Data: 2023-10-05 11:12:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Oct 2023 23:08:01 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    o-szczeg%C3%B3%C5%82y-zatrzymania-majtczaka-wiadomo-
    jak-trafi%C5%82-do-dubaju/ar-AA1hGqqG

    > Bono nie sądzę, publico jak najbardziej.

    > 2ch niemieckich raczej nie mógł mieć, a zdaje się była mowa o kolejnym
    > niemieckim.

    Jak to czesto przy takich okazjach - pismaki publikują masę
    nieprawdziwych rzeczy.
    Sami wymyslają, czy ktos im "sprzedaje" takie informacje, czy po
    prostu nie rozumieją co sie do nich mówi :-)

    A potem sie dziwsisz, ze pismakom nie ufam podobnie jak policjantom
    :-)

    wersje Rutkowskiego
    https://nczas.com/2023/10/04/detektyw-rutkowski-ujaw
    nia-szczegoly-zatrzymania-sebastiana-m-w-dubaju/
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lodz/wypadek-n
    a-a1-rutkowski-o-kulisach-zatrzymania-sebastiana-m-w
    -dubaju/25nr895

    Gdzies jeszcze mi cos mignęło, gdzie mówil "za dowód niech posłuży to,
    ze Biuro Rutkowski pierwsze poinformało o zatrzymaniu".
    Ze pierwsze, to chyba tak naprawde było.
    Ale dlatego, ze jego ludzie pilnowali delikwenta/naprowadzali policje,
    czy po prostu cynk dostał od ktorego policjanta, ze juz po sprawie ..

    Chyba podobnie - zakladam z Turcją podobną umowę mamy,
    i to jeszcze starszą.

    > Ciekawe też to zamieszanie z Dominikaną. Taka Gazeta (GW) rozpisywała
    > się, że śledczy dokładnie wiedzą gdzie w tej Dominikanie przebywa i ze
    > nic nie moga zrobić.

    Moze fałszywy trop, a moze ktos wyssał z sufitu.
    Jak sie ma płaconą wierszówke i nieograniczoną nieodpowiedzialnosć :-)

    > Ten art. był tak samo dziwny jak tamte powołujące
    > się na posłankę lewicy jako źródło informacji. No więc, ciekawe czy
    > prasa aż tak współpracuje z policją czy też bezkrytycznie łyka różne
    > sugestie.

    No, wychodzi taki Lepper i mówi, ze Klewkach CIA ma tajne więzienie
    :-)

    J.

  • 386. Data: 2023-10-05 11:24:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Oct 2023 22:13:33 +0200, Shrek wrote:

    > Być może. Prokuratura miała co miała i na tej podstawie snuła domysły że
    > kianka wyjebała w barierki i o nią zahaczyło BMW. Po czym nagle zmieniła
    > zdanie (po zmianie prokuratury na okręgową). Jakie nowe okoliczności
    > nastąpiły i skoro rejonówka nie miała wiedzi co się stanie to tworzyła
    > jakieś opowieści z dupy wzięte?

    Opinia bieglego od rekonstrukcji wypadkow, odczyt "czarnej skrzynki" z
    predkoscią 253km/h.
    A moze i przeanalizowali te filmiki, albo mieli jeszcze lepsze.

    > Na filmiku też jechał prawie dwa razy szybciej od kianki.

    Masz na mysli ten "z naprzeciwka" ?

    > Otóż... nie.

    Chyba jednak tak.
    Kto z kierowcow sie zatrzymal i film dał policjantom?

    Ale racja - lepiej najpierw skopiować do internetu :-)

    kto wrzucil do sieci jeszcze z korka?
    Ktos wrzucil, bo faktycznie szybko sie pojawialy pierwsze.

    > W zasadzie wypadek był standardowy - prędkość i skutki nie.

    No i skutki mogly zmylic.

    > Jak robert coś powie to znaczy że tak nie jest. Pamiętasz jak pisał, że
    > zarzuty trzeba postawić bo inaczej sprawy się z miejsca nie ruszy? A
    > postępowaniu w sprawie nie słyszał?

    Ale sporo racji mial - do postepowania trzeba wpisac podejrzewane
    przestępstwo. Nie musi być prawdziwe, ale musi być wpisane :-)

    Czy tylko on to myli z "postawic zarzut", czy to taka policyjna
    specyfika ...

    > Dlatego lepiej jak robertowi nie
    > będziesz wierzył, bo on w zasadzie w 100% mija się z prawdą - jak chcesz
    > to spróbuj się z nim o coś założyć:P

    No to musisz spytac innego ... teraz Ty masz kilku znajomych
    policjantów :-)
    Ale oni nie z drogówki :-)

    O własnie - jest "Drogówka" ... nie było tam jakiegos wypadku?
    Ale ale ... cos mi sie wydaje, ze oni naruszają prawa sprawcy,
    nie powinni pytac "co sie stało", tylko najpierw zarzut postawic :-)

    J.

  • 387. Data: 2023-10-05 11:50:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Oct 2023 20:57:36 +0200, Shrek wrote:

    > Nie wiem. USA to trochę dziwny kraj jak dla mnie. No ale to nie USA, nie
    > było mgły, duży ruch, więc teorię o staniu można włożyć tam skąd
    > pochodzi większość teorii roberta.

    Jak przywalil w barierke, to wkrótce stanął.
    Ale gdzie - na poboczu, na pasie ruchu?
    Noc była, samochodów troche.

    odzin-samochod-rozpadl-sie-na-dwie-czesci-jedna-osob
    a-nie-zyje/

    > Ten był spawany

    to troche spawanych po Polsce jezdzi.
    A bmw o zgroza - tylko zgrzewane, a nie spawane :)

    P.S. moja sierra pod spodem tez jakby takie zlozenie blach miała.
    Ktos spawał?

    https://www.youtube.com/watch?v=ucTIsDcmFPo
    https://www.fakt.pl/samochod-rozpadl-sie-na-kawalki
    https://tvn24.pl/pomorze/lebcz-samochod-uderzyl-w-dr
    zewo-i-rozpadl-sie-na-dwie-czesci-nie-zyje-19-latek-
    7190613

    > i przywalił punktowo w drzewo, a ponadto zdjęcia są już
    > po strażakach.

    A pismaki napisały, ze to od uderzenia :-P

    > Uwierz mi, że ci co się wypadkami zajmują potrafią dość
    > trafnie ocenić prędkości i często przyczyny "na pierwszy rzut oka". Z
    > byłymi strażakami pracuję.

    Strazacy raczej nie wiedzą, jaka predkosc była przed zderzeniem.

    > Nie sądzę.

    No jesli auto, ktore nie wiadomo czy 200 potrafi osiagnąc, rozpada sie
    dwie czesci, a ani bmw ani kia sie nie rozpadly, to ile mogly jechac?
    :-)

    Po prawdzie - jesli bmw 250, a kia powiedzmy 130, to róznica predkosci
    120, ale do podziału na dwa auta, wiec tak jakby w nieruchomą
    przeszkode 60km/h przywalic. Nic groźnego :-)
    W dodatku tu nie czołowka, tylko boczne "zahaczenie", to jeszcze
    lagodniejsze.

    No, bmw cięzsze, co dodatkowo działa na jej korzyść.

    > A ile za miejscem zderzenia (tylko mni nie mów że sladów nie
    > było) się BMW zatrzymało? Bo coś kojarzę że razem będzie będzie koło
    > 400. To jak - stówkę jechał?

    https://youtu.be/CAnJta7_kes?t=36

    metrow a metrow. Oba grzaly "300" :-)

    Po prawdzie - kia to chyba jechala po kolizji. stąd taka odleglosc.

    Ale bmw bez jednego koła?
    No chyba, ze kolo póżniej urwał ... i ta felga tez solidnie
    zeszlifowana,

    > Liczy się w zasadzie tylko opóźnienie w chwili uderzenia w kie. Ile razu
    > cięższa była bemka?

    Takie czasy, ze kia tez nie lekka :-(

    > Więc wierzmy pismakom:P

    Ale im mogą nakłamac, oni mogą nakłamac.

    > Myślisz że pisamki byli wcześniej?

    policja działa na miejscu wypadku, miala takie informacje, jakie
    widziała.

    J.

  • 388. Data: 2023-10-05 13:12:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 11:50, J.F pisze:
    > A pismaki napisały,

    Tak jak opisały o tym dzisiejszym zderzeniu pociągów w Gdyni:
    https://tvn24.pl/polska/gdynia-czolowe-zderzenie-poc
    iagow-sa-poszkodowani-7375941

    "W bok wyjeżdżającego pociągu relacji Malbork - Gdynia Chylonia najechał
    autobus szynowy relacji Gdynia Główna - Hel."

    Jaki był proces myślowy pisaka, który widzi zderzenie czołowe, ale
    napisze, że bokiem?

    Robert

  • 389. Data: 2023-10-05 14:55:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Oct 2023 13:12:50 +0200, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    > autobus szynowy relacji Gdynia Główna - Hel."
    >
    > Jaki był proces myślowy pisaka, który widzi zderzenie czołowe, ale

    Juz chcialem napisac, ze pewnie kolejarze im powiedzieli,
    ale nie - na stronie przeciez wyraźnie

    "Dyżurny Stanowiska Kierowania Komendanta Wojewódzkiego PSP st. asp.
    Błażej Plichta przekazał, że do
    czołowego zderzenia dwóch pociągów doszło w czwartek po godz. 7
    niedaleko dworca kolejowego Gdynia Główna.

    W bok wyjeżdżającego pociągu relacji Malbork - Gdynia Chylonia
    najechał autobus szynowy relacji Gdynia Główna - Hel."

    Oj tam, kazdy moze sie pomylic. Drobna pomylka na portalu to przeciez
    nic w porównaniu z pomyłką kolejarzy :-)

    Ale ale ... skoro pociag Malbork-Gdynia Chylonia, to czemu reporter
    mowi Malbork - Gdynia Głowna, i pociag juz "zjezdzał" i pewnie bez
    pasazerow.

    A roznica szkód ... jakby duza ...

    J.

  • 390. Data: 2023-10-05 15:16:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Oct 2023 06:16:24 +0200, Shrek wrote:

    > To miałem na myśli - wyposażenie nawet niezłe ale atmosfera przytłacza:P

    A klime w wiezieniu mają ?

    J.