  • 191. Data: 2019-02-20 13:31:13
    Temat: Re: Czy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-)
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-02-20 o 12:30, Kviat pisze:

    > Za to wyznawcy mają do powiedzenia same ciekawe i sensowne rzeczy.
    > Ile można słuchać, nie tracąc cierpliwości, tego bredzenia o
    > kryształowych funkcjonariuszach w partii pis? Wszystkiego czego dotkną,
    > to spieprzą. Upolityczniają sądy i prokuraturę, kręcą na boku lody
    > wykorzystując pełnione funkcje państwowe na skalę dotąd niespotykaną, od
    > szczebla lokalnego aż do samej góry, rozwalają nam państwo, posługują
    > się najgorszego rodzaju propagandą, zakłamaniem i manipulacją, a ty się
    > przychrzaniłeś do mnie, bo nazwałem rzecz po imieniu?
    > Serio?

    Rozumiem Twoją frustrację, mnie się też wiele rzeczy nie podoba. Ale
    staram się zachować obiektywizm w swoich ocenach. Ty masz żal do PiS i
    chciałbyś, aby im się oberwało. Ok. Ale odnoszę wrażenie, że dajesz się
    zaślepić swojej złości.

    > A ja nie mogę się nadziwić ludziom, którzy nie reagują na głupotę, ale
    > próbują uczyć kultury tych, którzy reagują.
    >
    > To tak jakbyś do człowieka protestującego przeciwko łamaniu Konstytucji,
    > albo protestującemu przeciwko faszyzmowi powiedział, że brakuje mu
    > kultury, bo nie dał się skopać i krzyczał do faszystów: "wypierdalać".

    Ten przykład nie za bardzo tu pasuje, bo Liwiusz Cię nie atakował w
    sposób, który by usprawiedliwiał taką "obronę". Ale to mój punkt
    widzenia, najwyraźniej Ty odebrałeś to inaczej.

    > Nie jest ważne, że się faszyści coraz bardziej panoszą, ważniejsze jest
    > jest, że ktoś kultury nie zachował i użył brzydkiego słowa.
    >
    > I stał się cud. To nie faszysta jest zły, tylko ten, który obraża faszystę.
    > I stał się cud. Nie jest zły ten, który łamie Konstytucję, lecz ten, co
    > koszulkę na pomnik założył.

    Jeśli masz dowód na swoje tezy (albo tezy których bronisz) - przedstaw
    go. Jeżeli go nie masz, to w dobrym tonie byłoby dopuścić możliwość, że
    sytuacja może nie być taka jak ją przedstawia jedna strona konfliktu.
    Ja nie wiem, jak tam z tą Srebrną było. Dopuszczam możliwość, że prezes
    partii nie jest "czysty", tak samo jak nie zdziwię się, gdy nawet jak
    dowody będą, to i tak winni nie zostaną ukarani. Ale to nie powód, by
    atakować inwektywami kogoś, kto ma inne zdanie.

    > Oczywiście.
    > Nagrania z Kaczyńskim w roli biznesmena też pewnie sobie wymyślili.
    Istnienia nagrań chyba nikt nie kwestionuje, przynajmniej nie zauważyłem
    w tym wątku.

    > Te dowody rzeczywiście nie są potrzebne, żeby stwierdzić, że poseł na
    > sejm zajmuje się nie tym, czym powinien. I to jest istota i sedno
    > problemu, a nie prywatne rozrachunki pomiędzy biznesmenami i kompletnie
    > nieistotne dywagacje, czy faktura została wystawiona na czerpanym
    > papierze czy na toaletowym.

    Może i jest to istota, ale Ty skupiłeś się na udowadnianiu Liwiuszowi,
    że skoro adwokat powiedział, że jest umowa, to ona istnieje choćby nie
    wiem co. A jak Liwiusz nie wierzy adwokatowi i Tobie na słowo, to jest
    upośledzony.
    To niestety obniża w moich oczach wartość Twoich argumentów. Nad czym
    ubolewam, bo zazwyczaj przyjemnie się czytało Twoje posty.

  • 192. Data: 2019-02-20 14:06:37
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.02.2019 o 13:09, A. Filip pisze:
    > Ale komunista (lub "komunista") jest dobry, zły jest ten kto do niego
    > krzyknie "wypierdalać"? A jak tak krzyknie na kogoś podobnego do
    > walecznego profesora majora Baumana to jeszcze w dodatku antysemita?

    nikt tak nie krzyczał, protest przeciwko ubekowi był pokojowy:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 193. Data: 2019-02-20 14:08:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.02.2019 o 13:31, kosmos pisze:
    > To niestety obniża w moich oczach wartość Twoich argumentów. Nad czym
    > ubolewam, bo zazwyczaj przyjemnie się czytało Twoje posty.

    widać, że dosyć późno ludzie poznają się na ubekach:)))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 194. Data: 2019-02-20 14:17:43
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-20 o 13:09, A. Filip pisze:

    > Ale komunista (lub "komunista") jest dobry, zły jest ten kto do niego
    > krzyknie "wypierdalać"?

    O czym ty pieprzysz?
    Widziałeś ostatnio jakąś demonstrację komunistów, których uczestnicy
    kopią protestujących przeciwko komunizmowi?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 195. Data: 2019-02-20 15:43:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

    > O czym ty pieprzysz?
    > Widziałeś ostatnio jakąś demonstrację komunistów, których uczestnicy
    > kopią protestujących przeciwko komunizmowi?

    Czyli tobie wystarczy jeśli parę "babć z RM" narazi swą nietykalność
    cielesną w słusznym (dla nich) proteście przeciw "aborcyjnym komunistom"?

    Zaś "GW nagonka" na pokojowy protest przeciw walecznemu profesorowi
    majorowi była łatwa do zapamiętania. _Dla mnie_ była perfidna pokazowo.
    <ironia> Tylko waleczni komuniści tacy jak Bauman i Michnik (Stefan)
    ocalili Polskę przed polskimi faszystami wyklętymi. </ironia>

    Over & Out bo to już za daleko i za długo odbiega od tematu *tej* newsgrupy.

    --
    A. Filip

  • 196. Data: 2019-02-20 18:14:35
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-20 o 13:31, kosmos pisze:

    > Rozumiem Twoją frustrację, mnie się też wiele rzeczy nie podoba. Ale
    > staram się zachować obiektywizm w swoich ocenach.

    To, że czasem dupę nazwę dupą, nie oznacza, że tracę obiektywizm.
    Nie zamierzam głaskać po głowie takich ludzi. Nie będę się ładnie
    uśmiechał i udawał, że deszcz pada.

    > Ty masz żal do PiS i
    > chciałbyś, aby im się oberwało. Ok.

    To nie do końca tak.
    Robią to, co obiecali swoim wyznawcom i czego ich wyznawcy oczekują.

    To trochę coś innego niż rozmowa z kimś konkretnym, któremu zwrócisz
    uwagę, że mija się z prawdą. Obraża cię robiąc z logiki kobietę lekkich
    obyczajów, manipuluje faktami, powołuje się na podstawy księgowości nie
    znając tych podstaw, nawet nie przeczyta tekstu, którego dotyczy
    dyskusja itd.

    Są pewne granice. Jeżeli robi to stale, to są dwa wyjścia:
    1) robi to celowo, z premedytacją traktuje cię jak idiotę, bo to
    niemożliwe, żeby inteligentny i kulturalny człowiek, potrafiący czytać i
    pisać, coś takiego robił
    2) jest opóźniony w rozwoju i nie do końca ogarnia otaczającą rzeczywistość

    Liwiusz nie sprawia wrażenia z pkt.2, a ja nie widzę powodu, dla którego
    miałbym mu pozwolić bezkarnie mnie obrażać. To, że nie używa
    wulgaryzmów, nie oznacza ani tego, że jest kulturalny, ani tego, że mnie
    nie obraża.

    > Ale odnoszę wrażenie, że dajesz się
    > zaślepić swojej złości.

    To nie złość. To samoobrona.

    > Ten przykład nie za bardzo tu pasuje, bo Liwiusz Cię nie atakował w
    > sposób, który by usprawiedliwiał taką "obronę". Ale to mój punkt
    > widzenia, najwyraźniej Ty odebrałeś to inaczej.

    Masz rację. Odebrałem to inaczej.
    Traktowanie mnie jak idiotę odbieram jako atak.

    > Jeśli masz dowód na swoje tezy (albo tezy których bronisz) - przedstaw
    > go. Jeżeli go nie masz, to w dobrym tonie byłoby dopuścić możliwość, że
    > sytuacja może nie być taka jak ją przedstawia jedna strona konfliktu.

    Pełna zgoda. Oczywiście, że może być inna. I nie z tym polemizowałem,
    lecz z "argumentami" Liwiusza za tą inną sytuacją.

    > Ale to nie powód, by
    > atakować inwektywami kogoś, kto ma inne zdanie.

    Za inne zdanie nie rzucam inwektywami.

    > Istnienia nagrań chyba nikt nie kwestionuje, przynajmniej nie zauważyłem
    > w tym wątku.

    Dlatego właśnie jego argumenty w stylu "niezapłacony vat", "brak umowy",
    "kto był, a kto nie był przy podpisywaniu" itp. jako potwierdzenie
    uczciwości prezesa są bez sensu.
    Próbuje robić ze mnie idiotę (albo, bardziej ogólnie, z czytelników jego
    postów) używając prostackiej manipulacji i wydaje mu się, że złapie mnie
    na nieznajomości podstaw księgowości...

    > Może i jest to istota, ale Ty skupiłeś się na udowadnianiu Liwiuszowi,
    > że skoro adwokat powiedział, że jest umowa, to ona istnieje choćby nie
    > wiem co.

    Hmmm... Liwiusz nie ma dowodów, że adwokat skłamał ;)

    > A jak Liwiusz nie wierzy adwokatowi i Tobie na słowo, to jest
    > upośledzony.

    Czasem brakuje mi cierpliwości to takich osób. To w końcu dorosły
    człowiek, a ja nie jestem przedszkolanką.
    Ale masz rację. Powinienem był napisać, że jego argumentacja jest
    upośledzona.

    Z drugiej strony, jakoś specjalnie nie czuję oporów przed nazwaniem
    kogoś idiotą, gdy np. ten ktoś broni faszystów powołując się na wolność
    słowa i że faszyści też mają prawo do swojego zdania. Albo porównuje
    śmierć Adamowicza do cyrku z budową wieżowców.
    Normalny człowiek czegoś takiego by nie zrobił.

    > To niestety obniża w moich oczach wartość Twoich argumentów. Nad czym
    > ubolewam, bo zazwyczaj przyjemnie się czytało Twoje posty.

    No cóż... dorosły jestem, nie potnę się ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 197. Data: 2019-02-20 19:03:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-02-20, kosmos <a...@u...pl> wrote:

    [...]

    > Nie mogę się nadziwić, że obrażasz ludzi jednocześnie nie przyjmując do
    > wiadomości, że to co mówi adwokat nie zawsze jest całą prawdą, a czasami
    > nawet w ogóle nie jest prawdą.

    A w to że polityk może kłamać i się wypierać, to możesz uwierzyć? :)
    Bo jakoś mam taki dysonans poznawczy, że osoby twierdzące że adwokat może
    kłamać jednocześnie nie potrafią przyjąc do wiadomości faktu że tak samo pan
    Kaczyński może kłamać. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 198. Data: 2019-02-20 19:05:29
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.02.2019 o 18:14, Kviat pisze:
    > No cóż... dorosły jestem, nie potnę się

    czyli jak by był kwiatek młody to by się pociął, najwyraźniej trudne
    dzieciństwo miał kwiatek:)))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 199. Data: 2019-02-20 19:06:48
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.02.2019 o 19:03, Wojciech Bancer pisze:
    > Bo jakoś mam taki dysonans poznawczy, że osoby twierdzące że adwokat może
    > kłamać jednocześnie nie potrafią przyjąc do wiadomości faktu że tak samo pan
    > Kaczyński może kłamać.

    na szczęście od tego jest wolny sąd, aby to osądzić, a nie Bańcer, który
    nie potrafi napisać Austriak poprawnie:))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 200. Data: 2019-02-20 19:32:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:
> [...]
    > kłamać jednocześnie nie potrafią przyjąc do wiadomości faktu że tak samo pan

    A ciężar dowodu nie spoczywa na oskarżycielu (w sprawie karnej)?
    Strona zawiadamiająca prokuraturę ma dostarczyć podstawy do
    "wszczęcia śledztwa przeciw ...". Oskarżany może się ograniczyć
    do "linii obrony". Oczekiwania wobec stron nie są "nieco" różne?

    Jak mecenas Giertych grę ustawił tak macie.

    --
    A. Filip