  • 91. Data: 2019-02-15 14:28:22
    Temat: Re: Czy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5c66b580$0$499$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-02-15 o 13:40, Liwiusz pisze:

    >Czym innym jest wystawienie pustej faktury ("sprzedam koszty"), a
    >czym innym jest wystawienie faktury za rzeczywiście wykonane usługi.

    A jeszcze czym innym niewystawienie/niewyslanie faktury, bo "klient i
    tak nie zaplaci", lub niezaplacenie VAT od rzeczywiscie wykonanych
    uslug - bo na razie to jakies sprzeczne informacje sie pojawiaja :-)

    >A co ma piernik do wiatraka?
    >Po pierwsze, niezapłacenie vatu nie powoduje, że faktura jest
    >fałszywa.

    Ale US sciga.

    >Po drugie, niezapłacenie vatu nie powoduje, że należność za fakturę
    >znika.

    ale to juz nosi znamiona usiłowania wyłudzenia - zaksiegował fakture,
    czy nie zaksiegował.
    I JPK z fakturą wysłał ?

    >Umknęło ci, że dokumenty są w prokuraturze?

    Ale nie wiadomo jakie.

    I co - zaniesli, bez zrobienia kopii ?

    J.

  • 92. Data: 2019-02-15 14:28:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 13:14:26 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Austriak miał problem z wyliczeniem
    > roszczenia.

    Skąd to przypuszczenie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 93. Data: 2019-02-15 17:16:34
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-15 o 14:28, J.F. pisze:

    > A jeszcze czym innym niewystawienie/niewyslanie faktury, bo "klient i
    > tak nie zaplaci",

    A jeszcze czymś innym wystawienie faktury przez nieistniejący podmiot.
    Fajna zabawa, ale czemu ma służyć ta licytacja?

    > lub niezaplacenie VAT od rzeczywiscie wykonanych uslug

    Bez związku.

    > - bo na razie to jakies sprzeczne informacje sie pojawiaja :-)

    Nie wiem skąd się wzięło, że od tej faktury vat nie został zapłacony.
    Skąd wiadomo, że nie został? Może gościa było stać na zapłatę i zapłacił?
    US jakieś informacje wypuścił, że od tej faktury vatu nie dostał, czy co?

    Po co w ogóle dywagacje na ten temat? Przecież nie chodzi o to, czy
    Austriak odprowadził vat czy nie, czy dłubał w nosie jak wystawiał
    fakturę czy nie dłubał. To inny problem i jego problem, gdy US puści go
    w skarpetkach za niezapłacony vat.

    W żaden sposób to nie rzutuje ani nie usprawiedliwia postępowania
    Kaczyńskiego.

    > Ale US sciga.

    Za niezapłacony vat. A nie za fałszywą fakturę, jak niektórzy próbują to
    połączyć w jedno.

    > ale to juz nosi znamiona usiłowania wyłudzenia - zaksiegował fakture,
    > czy nie zaksiegował.

    Co ma piernik do wiatraka?
    Wyłudzenie byłby wtedy, gdyby usługa nie została wykonana.
    To czy faktura została zaksięgowana czy nie, nie ma kompletnie związku.

    Chyba, że chodzi Ci o wyłudzenie vatu z US. Ale to znowu jakieś
    pomieszanie pojęć.

    > I JPK z fakturą wysłał ?

    To jakaś zgadywanka?
    Co za różnica, czy wysłał czy nie. Bez związku kompletnie.

    > Ale nie wiadomo jakie.

    Przecież napisali jakie.
    Związane z realizacją zlecenia.

    > I co - zaniesli, bez zrobienia kopii ?

    To jakaś zgadywanka?
    Zawsze możesz ich zapytać, czy zrobili.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 94. Data: 2019-02-15 23:30:32
    Od: n...@o...pl

    w <q46bvr$db9$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(-a):

    > Austriak już dawno powinien siedzieć za fałszowanie faktur i niepłacenie
    > VATu. A ten twój papier to jest tyle wart, ile słowo GW, czyli nic.

    Możesz przybliżyć temat?
    Oraz te "problemy z wyliczeniem należności" mnie też zainteresowały.

  • 95. Data: 2019-02-16 14:50:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-15 o 13:03, Liwiusz pisze:

    > I dobrze, że tak nie nazywasz, ale jaki to ma związek ze sprawą
    > Austriaka? Ani nie wiadomo, czy to była zamówiona robota, ani nie
    > wynika, aby Kaczyński nie chciał płacić, żądał jednak przejrzystych
    > rozliczeń.

    Z tym płaceniem szczególnie VAT, to jeszcze niejedna ciekawostka
    wyniknie, bo faktura między spółkami zależnymi,
    to jeszcze się może okazać, że płacić będzie własciciel tej spółki
    wystawiającej fakturę
    czyli odbiorca faktury.
    A w sumie nie wiadomo jeszcze o niektórych faktach nieujawnionych.

    Jakoś dziwnie cicho o egzekwowaniu tego niezpałaconego VAT :-)

  • 96. Data: 2019-02-18 07:53:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-15 o 13:50, Kviat pisze:

    > Czym innym jest wystawienie pustej faktury ("sprzedam koszty"), a czym
    > innym jest wystawienie faktury za rzeczywiście wykonane usługi.

    Jeszcze czym innym jest wystawienie faktury i nieuiszczenie VAT, a
    ostatnia informacja pochodząca od rzecznika rządu twierdziła, że tak
    właśnie było.

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Po pierwsze, niezapłacenie vatu nie powoduje, że faktura jest fałszywa.
    > Po drugie, niezapłacenie vatu nie powoduje, że należność za fakturę znika.

    W ogóle wystawienie faktury nie powoduje, że należność powstaje, i o to
    "nam" towarzyszu chodzi w tej dyskusji z sektą wyborczą.

    > Umknęło ci, że dokumenty są w prokuraturze?

    Oczywiście, że umknęło, ponieważ dyskusja jest o artykule w gazecie, a
    nie o aktach prokuratorskich. Jak zostaną ujawnione, to można do
    dyskusji powrócić.

    > Umknęło ci, że nagrania nie były robione przez GW?

    Bez związku.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2019-02-18 07:54:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-15 o 14:28, Olin pisze:

    > Skąd to przypuszczenie?

    Ponieważ 1) nie dostarczył nawet tej faktury do Srebrnej 2) Nie pokazał
    faktur kosztowych składających się na tę refakturę.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2019-02-18 08:02:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-15 o 17:16, Kviat pisze:

    > Nie wiem skąd się wzięło, że od tej faktury vat nie został zapłacony.

    Z wypowiedzi rzeczniczki rządu.

    > Skąd wiadomo, że nie został? Może gościa było stać na zapłatę i zapłacił?

    Jest gorzej, niż wam wyborcza poddaje do gadania. Ten VAT nie był do
    zapłaty, ponieważ miał być do skompensowania z fakturami kosztowymi.
    Rozwiązania są dwa:
    1) Nie został skompensowany, bo nie było faktur kosztowych -> Austriak
    naciąga
    2) Faktury kosztowe obniżyły VAT, a refaktura go nie powiększyła ->
    Austriak wyłudził zwrot VAT.

    > W żaden sposób to nie rzutuje ani nie usprawiedliwia postępowania
    > Kaczyńskiego.

    Sęk w tym, że chcąc zachować neutralność do tej sprawy, trudno założyć,
    że jego zachowanie było w jakiś sposób niewłaściwe.

    > Co ma piernik do wiatraka?
    > Wyłudzenie byłby wtedy, gdyby usługa nie została wykonana.

    Nie była wykonana, ponieważ to nie jest faktura wystawiona za usługę,
    tylko refaktura kosztów. Usługa była "gratis".

    > To czy faktura została zaksięgowana czy nie, nie ma kompletnie związku.

    W kwestii przesłanek, czy może została wystawiona w styczniu 2019 ma
    jednak związek.

    > To jakaś zgadywanka?
    > Co za różnica, czy wysłał czy nie. Bez związku kompletnie.

    Skoro nie ma jej w JPK, nie dotarła do Srebrnej, to - jw.

    > Przecież napisali jakie.
    > Związane z realizacją zlecenia.

    To idź di dyskutuj z prokuratorem. Skoro rzekomy wierzyciel chciałby
    przez takich pożytecznych idiotów przenieść dyskusję na grunt publiczny,
    to nic dziwnego, że dyskusja się toczy na podstawie takich dokumentów,
    jakie zostały pokazane.

    > To jakaś zgadywanka?
    > Zawsze możesz ich zapytać, czy zrobili.

    A Austriak nam płaci, abyśmy się jakoś szczególnie pochylali nad jego
    sprawą i mu doradzali? Ma dwóch adwokatów Dibuła i Giertycha, którzy
    wolą brylować w mediach. Jego ignorancka postawa tylko uzasadnia
    polecenie prezesa - spadaj dziadu do sądu i nie zawracaj mi dupy.

    --
    Liwiusz

  • 99. Data: 2019-02-18 08:03:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-15 o 23:30, n...@o...pl pisze:
    > w <q46bvr$db9$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Możesz przybliżyć temat?
    > Oraz te "problemy z wyliczeniem należności" mnie też zainteresowały.

    Brak faktur kosztowych w refakturze.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2019-02-18 08:58:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ponieważ
    > 1) nie dostarczył nawet tej faktury do Srebrnej
    > 2) Nie pokazał faktur kosztowych składających się na tę refakturę.

    Ja w złośliwej kwestii formalnej: Jak powinien zaksięgować te
    50_000 PLN które miał przekazać na łapówkę na księdza?
    Ile od tego procent VAT? ;-)

    A poważniej: ten "detal" może sugerować po co ten "zaufany podwykonawca"
    był w znaczącej części potrzebny i dlaczego faktur kosztowych "brakuje",
    nieprawdaż? Tyle że jakoś do obrazu niewinnej ofiary to niezbyt pasuje.

    --
    A. Filip