  • 1. Data: 2019-02-09 18:03:12
    Temat: Czy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://dorzeczy.pl/kraj/92919/Kaczynski-zabierze-gl
    os-ws-tasm-GW-Zostaniecie-mile-zaskoczeni.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-02-09 18:05:14
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.02.2019 o 18:03, A. Filip pisze:
    > - Wiemy, że ta faktura do spółki Srebrna nie dotarła, wczoraj pojawiła
    > się informacja, że nie został odprowadzony podatek VAT od tej
    > faktury. [...]

    to nieważne czy dotarła, ważne że została wystawiona:)))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-02-09 18:11:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-02-19 o 18:05, u2 pisze:
    > to nieważne czy dotarła, ważne że została wystawiona:)))

    To zależy dla kogo ważne. Jesli chodzi o wystawiającego, to oczywiście
    ważne, o musi VAT zapłacić. Jeśli chodzi o odbierającego, to ma
    krytyczne znaczenie, bo koro nie było umowy i nie doręczono faktury, to
    w ogóle trudno oczekiwać, ze ją ktoś ureguluje.

  • 4. Data: 2019-02-09 18:18:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > krytyczne znaczenie, bo koro nie było umowy i nie doręczono faktury, to
    > w ogóle trudno oczekiwać, ze ją ktoś ureguluje.

    umowa na gębę ponoć tak samo ważna jak na piśmie, przynajmniej w hameryce:)

    wiadomo, że faktura została wystawiona i to jest fakt, czy umowa była
    czy nie była to się wyjaśni, albo nie za iks lat, kiedy już będzie po
    ptokach:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 5. Data: 2019-02-09 18:39:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-02-19 o 18:18, u2 pisze:

    > umowa na gębę ponoć tak samo ważna jak na piśmie, przynajmniej w hameryce:)

    Ale tu mamy Polskę, a nasze prawo ma trochę inne stanowisko.

    > wiadomo, że faktura została wystawiona i to jest fakt, czy umowa była
    > czy nie była to się wyjaśni, albo nie za iks lat, kiedy już będzie po
    > ptokach:)

    Wiesz, nie wiadomo, czy została wystawiona. Równie dobrze może to być
    jakiś facke dokument.

  • 6. Data: 2019-02-09 18:42:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale tu mamy Polskę, a nasze prawo ma trochę inne stanowisko.

    A możesz przybliżyć? Bo moim zdaniem U2 wyjątkowo ma rację - Umowa ustna
    jest równie ważna jak pisemna - co najwyżej probilem polega na
    udowodnieniu że właśnie tak brzmiała... ale to inna sprawa no i jeśli
    strona lubiła nagrywać...

    Shrek

  • 7. Data: 2019-02-09 18:49:43
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.02.2019 o 18:42, Szrek pisze:
> [...]
    > jest równie ważna jak pisemna - co najwyżej probilem polega na
    > udowodnieniu że właśnie tak brzmiała... ale to inna sprawa no i jeśli

    przegrałeś Robercik, szach i mat, szrek mnie poparł, jesteś w
    mniejszości seksualnej:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 8. Data: 2019-02-09 18:52:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Feb 2019 18:05:14 +0100, u2 napisał(a):

    > to nieważne czy dotarła, ważne że została wystawiona:)))

    Ale tam nie ma zadnego podpisu, to mozna mowic, ze to wersja
    robocza/probna.

    No ale jesli prace zostaly wykonane, to VAT sie nalezy, nawet jesli
    faktury nie wystawiono.

    J.

  • 9. Data: 2019-02-09 18:57:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Ale tu mamy Polskę, a nasze prawo ma trochę inne stanowisko.

    > Wiesz, nie wiadomo, czy została wystawiona. Równie dobrze może to być
    > jakiś facke dokument.

    Ależ Gazeta Wyborcza to z całą pewnością nie źródło fake-news!
    Dziennikarze Gazety Wyborczej z całą pewnością z najwyższym
    dziennikarskim profesjonalizmem sprawdzili fakturę przed jej
    opublikowaniem na całą Polskę, nie mylę się?

    A jak nie sprawdzili to niech Agora S.A. (wydawca GW) zapłaci ZNACZNIE
    więcej za to co walnęła na pierwszej stronie niż Piekara miał zapłacić
    za ogłoszenia w GW. Zaoczny proces Wellman v. Piekara ustalił wysokiej
    ceny za pomówienia publikowane w GW? Tym razem GW nie "powtórzyła"
    tylko była pierwszym źródłem wiec "jakby co" to powinna zapłacić za
    sprostowania we wszystkich mediach które za GW "tylko powtórzyły
    _w dobrej wierze_ ".

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2019-02-09 18:59:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To zależy dla kogo ważne. Jesli chodzi o wystawiającego, to oczywiście
    > ważne, o musi VAT zapłacić.
    Niekoniecznie - mógł się rozliczać metodą kasową - co prawda dotyczy to
    małych podatników, ale nie ma fundamentalnych przyczyn, dla których z
    poprzednim roku miał mały obrót. Choć wtedy chyba należy takie info
    umieścić na fakturze.

    Shrek