  • 1. Data: 2019-02-07 15:18:30
    Temat: Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    http://telewizjarepublika.pl/prof-zybertowicz-o-opub
    likowanej-przez-wyborcza-fakturze-moja-watpliwosc-bu
    dzi-brak-podpisu-pod-tym-dokumentem,75972.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-02-07 15:25:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-07 o 15:18, A. Filip pisze:
    > http://telewizjarepublika.pl/prof-zybertowicz-o-opub
    likowanej-przez-wyborcza-fakturze-moja-watpliwosc-bu
    dzi-brak-podpisu-pod-tym-dokumentem,75972.html

    Bzdura, nie ma obowiązku podpisywania faktur.
    Szkoda, że profesorowie tak się błaźnią.

    A to jest już dobry argument.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-02-07 16:12:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 07 Feb 2019 15:18:30 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

> [...]

    Chyba lepiej wychodziły mu rozważania
    "O obiektywnej funkcji społecznej ruchu robotniczego i ideologii
    marksistowskiej w XIX wieku : hipoteza"
    http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Acta_Universitat
    is_Nicolai_Copernici_Nauki_Humanistyczno_Spoleczne_F
    ilozofia/Acta_Universitatis_Nicolai_Copernici_Nauki_
    Humanistyczno_Spoleczne_Filozofia-r1983-t7_(143)/Act
    a_Universitatis_Nicolai_Copernici_Nauki_Humanistyczn
    o_Spoleczne_Filozofia-r1983-t7_(143)-s83-95/Acta_Uni
    versitatis_Nicolai_Copernici_Nauki_Humanistyczno_Spo
    leczne_Filozofia-r1983-t7_(143)-s83-95.pdf

    Dla zaostrzenia apetytu zacycuję streszczenie:
    "W pracy uzasadniona jest teza, że obiektywna funkcja walk
    klasowych ???-wiecznego proletariatu polegała na rozwiązywaniu sprzeczności
    blokujących dalszy rozwój kapitalistycznego sposobu produkcji. Dialektyczny
    charakter tych sprzeczności wyrażał się w tym, że przezwyciężenie ich, choć
    zgodne z obiektywnym interesem burżuazji, mogło być dokonane jedynie w
    następstwie walki proletariatu skierowanej przeciwko panowaniu tej klasy.
    Ideologia marksistowska, organizująca klasę robotniczą do walki z ustrojem
    kapitalistycznym, służyła zatem udoskonaleniu i zracjonalizowaniu
    kapitalistycznego sposobu produkcji."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2019-02-07 18:10:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
> [...]
    dzi-brak-podpisu-pod-tym-dokumentem,75972.html

    > Bzdura, nie ma obowiązku podpisywania faktur.
    > Szkoda, że profesorowie tak się błaźnią.

    A mówiąc inaczej: Jak GW by się przypierdoliła do zarządu spółki Srebrna
    (i nie tylko) gdyby ta spółka (niemal od ręki) zapłaciła "bezumowną"
    fakturę tej wielkości? I tak źle, i tak niedobrze :-)

    IMHO Powstał taki galimatias prawno-wizerunkowy że nie na prostego i
    bezbolesnego dla wszystkich stron sposobu rozplątania sprawy nawet przy
    braku założenia złej woli. IMHO Kaczyński przed (poważniejszymi)
    konsekwencjami karnymi raczej+ się wybroni ale wizerunkowo ma nikłe
    szanse nie oberwać co najmniej "średnio" jak GW nie wpadnie w
    "nadgorliwość gorszą od faszyzmu". Mi wydaje się jakby tego chciała :-)

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-02-07 18:23:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    dzi-brak-podpisu-pod-tym-dokumentem,75972.html

    > Bzdura, nie ma obowiązku podpisywania faktur.
    > Szkoda, że profesorowie tak się błaźnią.

    Sądzę że przy fakturze na taką kwotę (1,5 mln) raczej by przesadzono z
    nadmiarowymi podpisami [A]. Mylę się?

    [A] https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat-akcyza/13036
    9,Podpisywanie-faktur-nieobowiazkowe.html

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2019-02-07 18:58:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]
    _Humanistyczno_Spoleczne_Filozofia-r1983-t7_(143)/Ac
    ta_Universitatis_Nicolai_Copernici_Nauki_Humanistycz
    no_Spoleczne_Filozofia-r1983-t7_(143)-s83-95/Acta_Un
    iversitatis_Nicolai_Copernici_Nauki_Humanistyczno_Sp
    oleczne_Filozofia-r1983-t7_(143)-s83-95.pdf

> [...]
    >ustrojem
    >kapitalistycznym, służyła zatem udoskonaleniu i zracjonalizowaniu

    Streszczenie to jedno, ale rozprawka ... sprawia wrazenie w miare
    obiektywnej.
    Umiarkowanie tam tego napuszenia marksistowskiego ...

    Hm, rok 1983 ... dla jednych mogla byc ciagle za malo ideologiczna, a
    dla drugich az nieprzyzwoicie za duzo :-)

    Szczegolnie jak sie robi doktorat u takiego promotora
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Topolski

    J.

  • 7. Data: 2019-02-07 19:10:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Feb 2019 16:12:29 +0100, Olin napisał(a):

    > Ideologia marksistowska, organizująca klasę robotniczą do walki z ustrojem
    > kapitalistycznym, służyła zatem udoskonaleniu i zracjonalizowaniu
    > kapitalistycznego sposobu produkcji."

    No i mniej więcej właśnie tak się stało.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2019-02-07 19:41:16
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-07 o 18:10, A. Filip pisze:
> [...]
    > (i nie tylko) gdyby ta spółka (niemal od ręki) zapłaciła "bezumowną"
    > fakturę tej wielkości? I tak źle, i tak niedobrze :-)

    Jakbyś poszukał informacji nie tylko w TVpis, to dowiedziałbyś się, że
    było pełnomocnictwo i umowa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2019-02-07 20:16:23
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-07 o 18:23, A. Filip pisze:
    likowanej-przez-wyborcza-fakturze-moja-watpliwosc-bu
    dzi-brak-podpisu-pod-tym-dokumentem,75972.html

    > Sądzę że przy fakturze na taką kwotę (1,5 mln) raczej by przesadzono z
    > nadmiarowymi podpisami [A]. Mylę się?

    Mylisz się.

    > [A] https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat-akcyza/13036
    9,Podpisywanie-faktur-nieobowiazkowe.html

    Brak obowiązku podpisywania faktur wynika z tego, że to nie jest
    dokument na wykonanie czynności opodatkowanej.
    Jest to dokument (w dużym skrócie i uproszczeniu) służący do
    ewidencjonowania i rozliczania podatków. Może, ale nie musi być dowodem
    na wykonanie czynności opodatkowanej.
    Czynnością opodatkowaną jest wykonanie usługi i/lub wydanie towaru, a
    nie wystawienie faktury.

    Co do zasady, niektóre czynności (np. wykonanie usługi, sprzedaż
    towarów) są opodatkowane. Brak faktury nie zwalnia z opodatkowania
    takiej czynności.

    Tak samo jak wystawienie tzw. "pustej" faktury nie powoduje, że dana
    czynność opodatkowana wystąpiła faktycznie - faktura nie jest dowodem na
    wykonanie usługi czy sprzedaży towaru (uwaga: o ile wystawienie "pustej"
    faktury rodzi obowiązek odprowadzenia podatku przez wystawiającego taką
    fakturę, to nie uprawnia odbiorcy takiej "pustej" faktury do odliczenia
    podatku od czynności, która nie miała miejsca).

    Może da ci do myślenia też to, że za taką samą usługę/dostawę towarów
    mogą być wystawione różne faktury.

    Np. sprzedając jakąś rzecz placówce oświatowej wystawisz fakturę z inną
    stawką VAT, a sprzedając taką samą rzecz Kowalskiemu czy innemu
    przedsiębiorcy z inną.
    Ta sama czynność - inna faktura.

    W skrócie: faktura służy do poprawnego rozliczenia podatku, a nie do
    dokumentowania czynności podlegających opodatkowaniu.
    Opodatkowaniu nie podlega faktura (ani jej brak), lecz faktycznie
    wykonana usługa (lub wydanie towaru).
    Dlatego podpis na fakturze nie jest wymagany.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2019-02-07 20:36:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    dzi-brak-podpisu-pod-tym-dokumentem,75972.html

    > Bzdura, nie ma obowiązku podpisywania faktur.
    > Szkoda, że profesorowie tak się błaźnią.

    Nie bardzo, bo z tego co czytam, GW wrzuciła tę fakturę ze względu na
    komentarz Morawieckiego, że nie było żadnej faktury, to jak Srebrna
    miała płacić. Kwestia ważności/zakresu ewentualnej umowy ZCP nie była w
    ogóle w art. poruszana.

    --
    Marcin