  • 1. Data: 2002-01-11 13:46:22
    Temat: Cholerne clo ;)
    Od: Michał Olszewski <r...@p...onet.pl>

    Hi :)

    Ja wiem, ze powinienem byc przykladnym obywatelem i placic
    clo bez gadania, ale ja nie chce :)

    Dostalem plyty DVD serialu Przyjaciele kurierem z Francji -
    przesylka trafila do oclenia.

    Odebralem, zaplacilem i zobaczylem, ze mam dwa zestawienia
    ile co kosztowalo.

    Podejrzewam, ze "Facture" opiewajaca na 0 EURO byla za taka
    folijka przyklejana do paczki, a "Customs Invoice"
    opiewajaca na 171,04 EURO byla w srodku w paczce [oclili
    mnie na ta sume 171,04]

    I teraz czesc zasadnicza.

    Czy agencja celna obslugujaca firme kurierska ma prawo
    otworzyc paczke ? [dostarczyli do urzedu celnego ta "Customs
    invoice" czyli Fakture celna]

    Co jest faktura w mniemaniu polskiego prawa ?

    "Facture" opiewajaca na 0 EURO ma naglowek francuskiego
    Amazonu z adresem, telefonem, potem moj adres, a nastepnie
    zestawienie 3 pakietow plyt DVD.

    Nie ma zadnego stempla, ani podpisu.

    "Customs Invoice" opiewajaca na 171,04 EURO tez ma naglowek
    amazonu, moj adres oraz zestawienie 3 pakietow plyt DVD oraz
    drukowany [nie odreczny] podpis Vice Presidenta Jeff'a
    Wilke.

    Zadzwonilem, do urzedu celnego i poinformowali mnie, ze
    przez agencje celna moge sie ubiegac o zwrot zle pobranego
    cla, ale podejrzewam, ze agencja celna bedzie chciala ze mna
    walczyc, ze dobrze dostarczyli odpowiednie zestawienie i
    dlatego pytam co jest faktura oraz czy mieli prawo otworzyc
    paczke [a moze to nie oni otwieraja przesylki, tylko ktos
    inny i oni dostaja tylko wszystkie papiery bez samej
    zawartosci paczki].

    --
    Michał Olszewski vel RyMi
    r...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-01-11 15:09:18
    Temat: Re: Cholerne clo ;)
    Od: "bud" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Olszewski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > paczke [a moze to nie oni otwieraja przesylki, tylko ktos
    > inny i oni dostaja tylko wszystkie papiery bez samej

    O ile ja pamietam, to nadawca musial podac "wartosc celna" do wyliczenia Tobie oplat,
    ale Tobie nie
    kaze placic za dostawe.
    A jeden z egzemplarza rachunku informujacego o wartosci celnej z pewnoscia byl razem
    z innymi
    papierami celnymi.

    mat

  • 3. Data: 2002-01-11 17:35:34
    Od: Michał Olszewski <r...@p...onet.pl>

    bud wrote:

    > O ile ja pamietam, to nadawca musial podac "wartosc celna" do wyliczenia Tobie
    oplat, ale Tobie nie
    > kaze placic za dostawe.

    No to powiedzmy, ze "Customs Invoice" jest wartoscia celna -
    171.04 EURO, a mi nie kazali placic - 0 EURO na "Facture"

    > A jeden z egzemplarza rachunku informujacego o wartosci celnej z pewnoscia byl
    razem z innymi
    > papierami celnymi.

    Jest jeszcze taka nalepka - C5 i mniejszymi lietrami CN22
    [OLD C1] - strasznie podobna do takiego formularza na
    Poczcie Polskiej jak wysylasz paczke za granice - taki jakby
    formularz celny z zawartoscia.

    I na tym jest podany rodzaj przesylki - "Towar" oraz
    zawartosc [3 zestawy plyt DVD] oraz wartosc - 0 EURO [zero
    euro]

    Meczy mnie ta sprawa okropnie, bo poza tym, ze na "Customs
    Invoice" byla podana zawyzona wartosc 171,04 EURO [ja mam
    obciazenie na VISA tylko 142,76 EURO i tak stoi na stronie
    WWW w amazonie podsumowujacej zamowienie] to na dodatek
    jeszcze Seria 1 Przyjaciol nie ma PL napisow [a mial to byc
    prezent dla osoby ktora umie perfekt szwedzki i rosyjski,
    ale nie angielski czy tez niemiecki] :(((

    --
    Michał Olszewski vel RyMi
    r...@p...onet.pl