  • 1. Data: 2002-01-11 16:36:37
    Temat: kpc a tytuł wykonawczy - zapytanie
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Pytanie techniczne?
    Czy sąd nadając decyzję o nadaniu klauzuli wykonalności tytułowi egzekucyjnemu
    ma obowiązek wysłac decyzję również do "klienta" czy tylko do Banku?
    Przepisy precyzuja, że sad ma obowiązek wysłac w/w decyzje do składającego
    wniosek, a więc Banku. Nie stwierdzają jednak, że nie ma obowiązku wysłania
    takowego dokumentu do "klienta". Takie posiedzenie sadu odbywa się bez
    obecności strony w sprawie, a więc zaocznie. A każda decyzja sądu wydana
    podczas nieobecności strony musi (czy się w końcu mylę) być doręczona
    (przynajmniej wysłana) nieobecnej stronie. Wyszczególnienie, że składający
    wniosek ma otrzymac decyzje wywodzi się stąd, że w kodeksie nie było wcześniej
    obowiązku przesyłania decyzji właśnie do strony składającej i procedura
    wyglądała tak, że wierzyciel musiał za każdym razem takowy wniosek składać -
    więc sprecyzowano tę kwestię.
    Ale przepisy o postępowaniu sądowym wyrażnie określają procedurę względem osób
    nieobecnych na sprawie.
    Czy ktoś mnie może oświecić?
    z...@b...pl
    http://www.bezpartyjni.pl/

  • 2. Data: 2002-01-11 17:09:44
    Temat: Re: kpc a tytuł wykonawczy - zapytanie
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc sprecyzowano tę kwestię.
    > Ale przepisy o postępowaniu sądowym wyrażnie określają procedurę względem osób

    Kwestie tę regulują przepisy art.795§ 2 i art.805 kpc.Są to przepisy szczególne.

  • 3. Data: 2002-01-11 17:16:34
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > Kwestie tę regulują przepisy art.795§ 2 i art.805 kpc.Są to przepisy
    szczególne.

    Daj link, proszę, gdzie je mogę szybko znależć

  • 4. Data: 2002-01-11 17:46:43
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Art. 805. § 1. Przy pierwszej czynności egzekucyjnej doręcza się dłużnikowi
    zawiadomienie o wszczęciu egzekucji, z podaniem treści tytułu wykonawczego i
    wymienieniem sposobu egzekucji.

    § 2. Na żądanie dłużnika komornik powinien okazać mu tytuł wykonawczy w
    oryginale
    Art. 795 § 2. Termin do wniesienia zażalenia biegnie dla wierzyciela od daty
    wydania mu tytułu wykonawczego lub postanowienia odmownego, dla dłużnika - od
    daty doręczenia mu zawiadomienia o wszczęciu egzekucji.

    Te art. nic nie mówią o konieczności zawiadomoienia dłużnika przez SAD o
    wydaniu klauzuli... Nie mieszaj...
    Zbigniew Jakubcewicz
    http://www.bezpartyjni.pl/

  • 5. Data: 2002-01-12 14:05:37
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > daty doręczenia mu zawiadomienia o wszczęciu egzekucji.
    >
    > Te art. nic nie mówią o konieczności zawiadomoienia dłużnika przez SAD o

    Ja nie mieszam tylko wiem.Widocznie musisz mieć wszystko napisane czarno na białym.
    A gdzie wykładnia?Gdyby wszystko wynikało z przepisu to wystarczyłby komputer.
    Prawnik to trochę więcej niż osoba umiejąca czytać:)