  • 1. Data: 2002-01-11 13:09:10
    Temat: Umowa zlecenie :-((((
    Od: <k...@a...waw.pl>

    Jestem tutaj po raz pierwszy. Nie mogę dodzwonić się do PIP-u. Może ktoś mi
    pomoże? Poradzi? Pracuję na umowę zlecenie. Mój pracodawca od września źle mi
    nalicza stawkę za rekord (wprowadzam dane do Internetu). Zwracałam na to uwagę
    ale oni stwierdzili, że taki jest przelicznik i już. Po 4 miesiącach (teraz)
    odzyskali świadomość i zauważyli, że wypłacili mi ponad 280 zł za dużo. Złożono
    mi propozycję abym ja im zwróciła 50% tej kwoty w ciągu 3 miesięcy. Zapytałam
    czy gdybym była im winna np. 100.000 zł i zrezygnowała z pracy czy podali by
    mnie do sądu stwierdzili, że nie. Więc nie mają podstaw prawnych do tego aby
    domagać się ode mnie zwrotu tych pieniędzy. Chwilowo nie wiem co zrobić i zanim
    znajdę sobie coś innego zgodziłam się. Oczywiście na "gębę". Zapytałam jak oni
    to zamierzają wyprostować w papierach więc dowiedziałam się, że teraz będę
    miała zaniżaną ilość rekordów aż dług spłacę. Ja jednak twierdzę,że pożyczki od
    nich nie brałam i nie mają prawa żądać abym coś zwracała. Dodam, że jestem w
    ciąży i czy w związku z tym prawo mnie chroni gdy mam tylko umowę zlecenie?
    Jakieś rady chętnie przyjmę na priv.

    Ania

  • 2. Data: 2002-01-11 13:50:23
    Temat: Odp: Umowa zlecenie :-((((
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

    <k...@a...waw.pl> oświadczył/a:...
> [...]
    pożyczki od
    > nich nie brałam i nie mają prawa żądać abym coś zwracała.
    To bodajże bezpodstawne wzbogacenie- KC; jak najbardziej mają prawo żądać
    zwrotu.

    >Dodam, że jestem w
    > ciąży i czy w związku z tym prawo mnie chroni gdy mam tylko umowę
    zlecenie?
    AFAIR chroni tylko osoby na umowie o pracę i to w zupełnie innymi
    kontekście. W takiej sytuacji IMHO nie ma wyjątków.

    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***
    ubezpieczenia, kredyty, doradztwo- fachowo, rzetelnie, konkretnie