  • 1. Data: 2002-01-11 13:17:48
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "Redaktor" <r...@g...pl>

    Witam

    Piszę na tę grupę ponieważ mam (cichą ) nadzieję, że może tu znajdzie się
    ktoś, kto zna ospowiedzi na moej pytania.

    Zawarłem umowę o dzieło z firmą X. Umowę o tyle specyficzną, że zakałda ona
    przekazanie praw autorskich (do nazwijmy to ksiązki) na zleceniodawcę. Pracę
    wykonałem, firma wydała dzieło ale nie mogę się doprosić zapłaty. Zeby bylo
    ciekawiej w umowie jest zawarte, że zaałata nastąpi w ciągu 30 dniu od
    przekazani protokołu zdawczo-odbioczego, któego nigdy nie dostałem., a jak
    wspomniałem materiały zostały już opublikowane.
    Kto mi odpowie z jakiego paragrafu oskarżyć firmę - słyszałem, że istnieje
    mozliwość zgłoszenia tego jako przestępstwa, gdyż można domniemywać, ze
    firma wogóle nie zamierzała zapłacić. Czy istnieje mozliwość zablokowania
    dystrybucji produkt z powodu braku praw autorskich??

    pozdr

    Pawel

  • 2. Data: 2002-01-11 15:11:43
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 11 Jan 2002, Redaktor wrote:

    > Kto mi odpowie z jakiego paragrafu oskarżyć firmę - słyszałem, że istnieje

    Oskarżyć? Firma musiałaby popełnić przestępstwo wyłudzenia (art. 286 KK),
    ale trzebaby udowodnić że od początku działali z winą umyślną.

    > mozliwość zgłoszenia tego jako przestępstwa, gdyż można domniemywać, ze

    Domniemywać? To są tylko twoje przypuszczenia. Nie ma domniemania prawnego
    które by przesądzało o umyślnej zwłoce dłużnika.

    > firma wogóle nie zamierzała zapłacić. Czy istnieje mozliwość zablokowania
    > dystrybucji produkt z powodu braku praw autorskich??

    Można żądać zabezpieczenia roszczenia z tytułu praw autorskich (art. 80
    ust. 1 pkt 3 PrAut), jeśli powód uprawdopodobni że niezabezpieczenie może
    go pozbawić zaspokojenia. Podobnie można zabezpieczyć dowody (starczy
    jeden egzemplarz wydanej książki). Przepadek bezprawnie wytworzonych
    utworów na rzecz SP można orzec dopiero w wyroku.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting