  • 91. Data: 2016-05-04 21:38:56
    Temat: Re: Bełkot prawny cd
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k...@1...0.0.1
    *Budzik* napisał(-a):

    > Ok, konczymy dyskusje

    Chcesz, to kończ, ale nie decyduj za mnie

    > widze ze nie rozumiesz co do Ciebie pisze.
    > Chciałbym na koniec zauwazyc, ze np. zwrot: z góry dziekuje nie
    > oznacza tego, ze ktos jest nad kims, ze mieszka w górach etc.

    Przeciwnie, to Ty nie rozumiesz, że nikt nie może się wypowiadać o
    cudzych odczuciach, bo w domyśle żadnego grzecznościowego zwrotu w tej
    rozmowie nie było, a była to jedynie informacja dla nas, że takowa była
    i że komuś w jej trakcie było przyjemnie, co nie jest zwrotem
    grzecznościowym, a wypowiadaniem się o czychiś odczuciach właśnie.
    Zobacz post
    ws.atman.pl Czy jest
    tam jakś forma grzecznościowa która miała miejsce w trakcie naszej
    rozmowy, czy raczej wmawianie Tobie jakoby miało być Ci przyjemnie w
    czasie jej trwania? Chociaż może było... :) Ale gdyby nawet, to jest to
    moje zdanie, które Ty możesz najwyżej podzielać.
    Dlaczego dyskretnie przemilczałeś moje pytanie o autentyczą przyjemność
    płynąc z rozmowy? Czy dlatego, że nie dopuszczuasz, że rozmowa
    faktycznie może być przyjemna (bądź nie) i musiałbyś takie sformułowanie
    sprowadzić do zwrotu grzecznościowego, który nie miałby racji bytu?

    > I tak samo w zwrocie "miec przyjemnosc z kims rozmawiac" nie ma mowy o
    > odczuciach z rozmowy. nikomu nie musi być przyjemnie, ot tylko
    > rozmawiali.

    Zgoda, pod warunkiem że mówimy o sobie, a nie o kimś. Mówienie o kimś że
    "miał przyjmeność ze mną rozmawiać" jest tak samo niedorzeczne jak
    wmawianie mu "jestem twoim idolem"

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 92. Data: 2016-05-11 16:22:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 09:11:47 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > Że w urzędzie się dzieje w się jakaś sprawa którą możesz być
    > zainteresowany.
    I dla ciebie normalne jest to że dla 4,5zł podejmują takie(wszczęcie, umorzenie)
    działania informując o tym pismem o bełkotliwej treści?
    "Stwierdziliśmy niedopłatę 4,5zł" byłoby za proste czy co?

    > I że cię informują, żeby potem nie było że nic nie
    > wiedziałeś.
    Ciekawe co by zrobili gdybym nie zareagował?
    A z drugiej strony:
    W czerwcu wpłaciłem 25,5zł(4,5zł za mało)
    W lipcu jednak wpłaciłem 30zł
    Dlaczego nie "potrącili sobie 4,5zł zaległości za czerwiec (mogliby wtedy wżąć za
    lipiec;)) I tak w kolejnych miesiącach;)
    Tytuł przelewu u mnie to zawsze jest "opłata" i dlaczego przyjęli że 30zł wpłacone w
    lipcu to jest opłata za lipiec a nie 4,5zł dopłaty do czerwca i 25,5zł za lipiec?;)
    Banki, operatorzy komunikacyjni, kablówki itp tak własnie księguje- przychodzi wpłata
    w pierwszej kolejności pokrywają ew zaległość za miesiące poprzednie i dopiero resztę
    na bieżące.
    Kurcze mogłem im napisać pismo ze 4,5zł za czerwiec wpłaciłem w lipcu, 4,5 brakujące
    w lipcu wpłaciłem w sierpniu, 4,5zł za sierpień we wrześnio itd...
    Ciekawe co by odpisali i za jaki miesiąc "wszczęli";))

  • 93. Data: 2016-05-11 19:55:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >I dla ciebie normalne jest to że dla 4,5zł podejmują takie(wszczęcie,
    >umorzenie) działania informując o tym pismem o bełkotliwej treści?
    >"Stwierdziliśmy niedopłatę 4,5zł" byłoby za proste czy co?

    Byc moze nie moga stwierdzic bez wszczecia postepowania :-)
    Jakze to - urzednik ma cos robic bez podstawy prawnej ? :-)

    >Ciekawe co by zrobili gdybym nie zareagował?

    Tez jestem ciekaw, ale sie nie dowiemy, jesli nie zaryzykujesz i nie
    zaplacisz o 4.50 mniej w jakims miesiacu.
    A ostrzegam - skutki moga byc straszliwe :-)

    Okazje masz dobra - mozesz wyjasnic, ze na skutek tego calego
    zamieszania pomylkowo powtorzyles przelew sprzed roku a nie sprzed
    miesiaca :-)

> [...]
    >Tytuł przelewu u mnie to zawsze jest "opłata" i dlaczego przyjęli że
    >30zł wpłacone w lipcu to jest opłata za lipiec a nie 4,5zł dopłaty do

    Wolisz miec 10 spoznien z platnoscia ?
    No, w sytuacji, gdy sie ustawowe odsetki zmieniaja, to moze byc
    istotne :-)

    A moze Prezydent tak chetnie umorzyl, bo sie zorientowal, ze tak
    wlasnie powinni liczyc, a wtedy ewentualne oplaty karne bylyby
    smieszne w porownaniu z nakladem pracy ksiegowej :-)

    J.

  • 94. Data: 2016-05-12 10:03:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    P.S.

    http://zus.pox.pl/zus/urzednicy-zus-blokuja-wyplaty-
    swiadczen.htm

    "Gdyby kobieta wysłała do ZUS "poprawiony" numer PESEL, urzędniczka
    otrzymałaby pisemną "podkładkę" uzasadniającą, że właśnie w tym dniu
    ubezpieczona dostarczyła ostatnie niezbędne dane potrzebne do wydania
    decyzji. I dopiero od tego dnia ZUS zacząłby odliczać ustawowe 30 dni
    do wypłaty zasiłku.

    Najlepiej zaś trzymać się reguły mówiącej, że urzędnikom nie udzielamy
    żadnych informacji na żądanie skierowane przez telefon. Praktyka uczy
    bowiem, że jeśli sprawa jest naprawdę istotna, to urzędnik i tak wyśle
    nam oficjalne pismo listem poleconym. Jeśli zaś żądanie urzędu
    skierowane jest do nas telefonicznie lub nawet listem zwykłym, możemy
    je spokojnie zignorować, bez ryzyka negatywnych konsekwencji ze strony
    urzędu. "

    Liwiuszu, co Ty na to - czyzby jednak podjecie dzialania moglo czasami
    byc szkodliwe dla obywatela ? :-)

    J.

  • 95. Data: 2016-05-12 10:34:46
    Od: m <m...@g...com>

    On 11.05.2016 16:22, Kris wrote:

    > I dla ciebie normalne jest to że dla 4,5zł podejmują takie(wszczęcie,
    > umorzenie) działania informując o tym pismem o bełkotliwej treści?
    > "Stwierdziliśmy niedopłatę 4,5zł" byłoby za proste czy co?

    Nie, to nie jest nienormalne. Niemniej jednak treść pisma jest klarowna
    i zrozumiała.

    Zrozumiałe są też motywy - automatyzm biurowy.

    Oczywiście to nie jest dobre, ale odróżnij to że czegoś nie rozumiesz od
    tego że nie pochwalasz.

    p. m.

  • 96. Data: 2016-05-12 11:22:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 maja 2016 19:55:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Wolisz miec 10 spoznien z platnoscia ?
    Mieli szansę "wszczynać" i byc może "umarzać" co miesiąc gdyby przyjęli metodę
    księgowania moich wpłat jak wyżej opisałem.
    A gdzieś tam na stronie urzędu jest zakładka "działania Burmistrza" gdzie burmistrz
    chwali się co zrobił itp. wiec może dlatego wszczyna o 4,5zł żeby później móc napisać
    że "wszczął tyle postępowań..."

    > No, w sytuacji, gdy sie ustawowe odsetki zmieniaja, to moze byc
    > istotne :-)
    Zamiast oddawać butelki po piwie zaprzyjaźnionemu Zdzichowi zanosiłbym je do
    Kauflandu i sprzedawał po 30gr/szt. Na odsetki od 4,zł by starczyło. Tylko Zdzisiu by
    się wkurzył i przestał zaglądać w mój śmietnik;)

  • 97. Data: 2016-05-12 11:33:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 maja 2016 10:34:00 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > Nie, to nie jest nienormalne. Niemniej jednak treść pisma jest klarowna
    > i zrozumiała.
    Nie jest klarowna ani zrozumiała bo nijak z niej "zrozumieć" nie można że chodzi o
    niedopłatę.
    > Zrozumiałe są też motywy - automatyzm biurowy.
    Też nie zrozzumiałe bo automatyzm byłby wtedy gdyby urzednik zrobił szablon
    korespondencji seryjnej i drukował pisma o treści "Sz.P. xxx stwierdziliśmy
    niedopłatę w kwocie xxx za miesiąc xxx"
    A tu zapewne musieli zatrudnić do zaopiniowania tego pisma prawnika.
    Aczkolwiek w sumie powinni mieć jedno pismo o treści "burmistrz wszczął..." i wysyłać
    czy to w sprawie śmieci czy podatków czy może posiadania psa. Po co ludzi informować
    o szczegółach, dostana pismo "burmistrz wszczął" to sami przyjdą i się dopytają.
    Później drugie "burmistrz umorzył" i nikt bezczynności Burmistrzowi nie zarzuci bo w
    sprawozdaniu napisze że "wszczął kilka tysięcy postępowań". I wytłumaczenie konkretne
    jest na przyrost ilości urzędników bo ktoś musi obsługiwać "wszczynanie i umarzanie"

    > Oczywiście to nie jest dobre, ale odróżnij to że czegoś nie rozumiesz od
    > tego że nie pochwalasz.
    Nijak z tego Pisma nie zrozumiałem że jestem winien 4,5 zł więc albo pismo bełkotliwe
    albo ja faktycznie mało rozumny. Na pocieszenie dodam że w tym wątku tylko Ty
    zasugerowałeś że zrozumiałeś a ktoś inny coś o szkole specjalnej tam wyczytał..
    Czapki z głów więc dla Was Panowie

  • 98. Data: 2016-05-12 15:09:18
    Od: m <m...@g...com>

    On 12.05.2016 11:33, Kris wrote:

    > Nie jest klarowna ani zrozumiała bo nijak z niej "zrozumieć" nie można że chodzi o
    niedopłatę.

    No bo też tam nic o niedopłacie nie ma.

    Zrozum, że urząd nie miał Ci do zakomunikowania tego że masz niedopłatę,
    urząd miał Ci do zakomunikowania że w twojej sprawie przekłada papiery z
    jednej szuflady do drugiej.

    To tak jak awizo z poczty - nie jest tam napisane co do ciebie jest,
    jest tylko informacja że coś jest.

    p. m.

  • 99. Data: 2016-05-12 16:03:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 maja 2016 15:08:33 UTC+2 użytkownik m napisał:

> [...]
    >
    > Zrozum, że urząd nie miał Ci do zakomunikowania tego że masz niedopłatę,
    > urząd miał Ci do zakomunikowania że w twojej sprawie przekłada papiery z
    "A mogli przy....lic"

    I taki sposób komunikacji jest dla mnie niezrozumiałym bełkotem prawnym.
    Bo zapisali prawie cala kartkę A4 mądrymi zdaniami ale nie napisali o co chodzi.
    Bron dalej z Liwiuszem do spółki takie sposoby komunikacji

    > To tak jak awizo z poczty - nie jest tam napisane co do ciebie jest,
    > jest tylko informacja że coś jest.
    Pisza konkretnie ze jest przesyłka albo przekaz. Nie zostawiają avizo żeby mnie
    wezwać na pocztę i np zakomunikować mi np ze mój samochód zaparkowany pod ich brama
    blokowa wyjazd, albo ze zalegam 5zl w Banku Pocztowym.

  • 100. Data: 2016-05-12 18:44:02
    Od: m <m...@g...com>

    On 12.05.2016 16:03, Kris wrote:

> [...]
    > prawnym. Bo zapisali prawie cala kartkę A4 mądrymi zdaniami ale nie
    > napisali o co chodzi. Bron dalej z Liwiuszem do spółki takie sposoby

    Ależ ja go nie bronię. Ja tylko protestuję kiedy piszesz że treść pisma
    jest niezrozumiała.

    > Pisza konkretnie ze jest przesyłka albo przekaz.

    Ale nie piszą co jest treścią przesyłki lub przekazu.

    > Nie zostawiają avizo
    > żeby mnie wezwać na pocztę i np zakomunikować mi np ze mój samochód
    > zaparkowany pod ich brama blokowa wyjazd, albo ze zalegam 5zl w Banku
    > Pocztowym.

    No to zależy jaka jest treść pisma. Potrafię sobie wyobrazić i taki
    polecony który traktuje o zaległości 5zł w Banku Pocztowym.

    p. m.