  • 1. Data: 2016-04-29 14:38:54
    Temat: Bełkot prawny cd
    Od: Kris <k...@g...com>

    Kilka miesięcy temu z UM listem poleconym dostałem takie pismo:
    https://zapodaj.net/2f3790409c57c.jpg.html

    Zgadnie ktoś o co chodziło?

    Ja się dowiedziałem ale musiałem w tym celu wykonać dwa telefony pierwszego dnia i 3
    telefony dnia kolejnego- dopiero wtedy połączono mnie z osobą która wytłumaczyła o co
    chodzi.

    Za jakiś czas listem poleconym dostałem kolejne jeszcze dłuższe pismo- wstawię treść
    przy okazji

    Skoro tu pisze to zamknąć mnie nie zamknęli ale sprawa w której wysłali do mnie aż
    dwa pisma(Burmistrz wszczyna postępowanie...) tego się najbardziej wystraszyłem) była
    poważnej wagi zapewne;)
    Kto zgadnie o co chodziło?

  • 2. Data: 2016-04-29 15:25:46
    Temat: Re: Bełkot prawny cd
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 29.04.2016 o 14:38, Kris pisze:
> [...]
    dwa pisma(Burmistrz wszczyna postępowanie...) tego się najbardziej wystraszyłem) była

    O konsultacje społeczne podwyżki opłat za śmieci?

  • 3. Data: 2016-04-29 15:32:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 15:25, t-1 pisze:

    > O konsultacje społeczne podwyżki opłat za śmieci?

    Raczej konsekwencje niezłożenia oświadczenia o ilości osób w gospodarstwie.

    Samo pismo zawiera co prawda mało informacji, ale w tym zakresie, w
    jakim informacje zawiera (*) - jest bardzo proste i zrozumiałe. Znów
    wyszedłbym na hejtera, gdybym napisał, że Kris dostał pismo na poziomie
    szkoły podstawowej (średniej, jeśli chciałby również zobaczyć co się
    kryje w cytowanych w piśmie ustawach), i nie rozumie prostych rzeczy.
    Dziwnym trafem niektórzy uważają, że ta grupa to grupa polonistyczna, a
    nie prawna...

    (*) 1. Będzie ustalana opłata
    2. Adresat może się wypowiedzieć
    3. Szczegóły w aktach w urzędzie.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-04-29 15:47:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 15:32:37 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Raczej konsekwencje niezłożenia oświadczenia o ilości osób w gospodarstwie.

    Pudło
    A nawet gdybyś miał rację to oczekiwałbym że w piśmie do obywatela władza napisze coś
    w ten deseń: "Nie złożył Pan oświadczenia, a niezłożenia oświadczenia o ilości osób w
    gospodarstwie powoduje konsekwencje..."

> [...]
    > kryje w cytowanych w piśmie ustawach), i nie rozumie prostych rzeczy.
    > Dziwnym trafem niektórzy uważają, że ta grupa to grupa polonistyczna, a

    Jak widać sam nie wiesz o co w tym piśmie chodzi chodzi. I wcale się nie dziwię bo
    pismo napisane tak żeby nie było wiadomo o co chodzi

    > (*) 1. Będzie ustalana opłata
    Żadnej opłaty nie ustalali
    > 2. Adresat może się wypowiedzieć
    Adresat wykonał kilka telefonów i w końcu natrafił na osobę która w dwóch zdaniach
    wytłumaczyła o co chodzi.
    > 3. Szczegóły w aktach w urzędzie.
    A to zapewne. Zapewne są tam kopie dwóch pism, potwierdzenia odbioru, ktoś poświecił
    czas żeby pisma napisać, zapłacono za papier koperty, toner, doręczenie, kilka osób
    miało zajęcie burmistrz coś wszczął(pewnie nawet o tym nie wiedząc), kilku urzędników
    miało przyjemność gadać ze mną przez tel.

  • 5. Data: 2016-04-29 15:49:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 15:47, Kris pisze:

> [...]
    kilka osób miało zajęcie burmistrz coś wszczął(pewnie nawet o tym nie wiedząc), kilku
    urzędników miało przyjemność gadać ze mną przez tel.

    Tak jak wspomniałem - lakoniczność informacji nie oznacza bełkotu
    (zwykle wręcz przeciwnie).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-04-29 15:50:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 15:25:26 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > O konsultacje społeczne podwyżki opłat za śmieci?
    Nie.
    Nawet gdyby to jako obywatel oczekuję że napiszą: "zapraszamy\wzywamy na
    konsultacje..."
    W tym piśmie nie napisali o co chodzi i generalnie zamiast do nich dzwonić powinienem
    im listem poleconym za PO wysłać pytanie "ale o so chodzi";)
    Może w kolejnym liście by doprecyzowali;)

  • 7. Data: 2016-04-29 15:55:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 15:49:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Tak jak wspomniałem - lakoniczność informacji nie oznacza bełkotu
    > (zwykle wręcz przeciwnie).
    To Twoje zdanie. Moje jest takie że jak ktoś wysyła do mnie pismo to powinna być w
    nim zawarta informacja o co chodzi.
    Jeśli z pisma to nie wynika dla mnie to jest bełkot.
    Myślę ze nawet prawnik nie jest w stanie wywnioskować z tego pisma o co chodzi\co
    urząd chce ode mnie.
    I dlatego uważam to za bełkot.
    Można ew zgadywać

  • 8. Data: 2016-04-29 15:56:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości
    >Kilka miesięcy temu z UM listem poleconym dostałem takie pismo:
    >https://zapodaj.net/2f3790409c57c.jpg.html

    >Zgadnie ktoś o co chodziło?

    Bez czytania podstawy - to podejrzewam, ze nie zlozyles deklaracji
    smieciowej :-)

    Albo zlozyles, tylko ilosc osob nie zgadza sie urzedowi z iloscia
    zameldowana :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-04-29 15:58:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 15:55, Kris pisze:

> [...]
    > Jeśli z pisma to nie wynika dla mnie to jest bełkot.
    > Myślę ze nawet prawnik nie jest w stanie wywnioskować z tego pisma o co chodzi\co

    Zatem nie jest to bełkot prawniczy (bo prawnik tu nie pomoże), tylko co
    najwyżej urzędniczy.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-04-29 16:03:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 15:57:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Bez czytania podstawy - to podejrzewam, ze nie zlozyles deklaracji
    > smieciowej :-)
    Złożyłem, nie tego dotyczyło pismo;)

    > Albo zlozyles, tylko ilosc osob nie zgadza sie urzedowi z iloscia
    > zameldowana :-)
    Pudło
    A nawet gdyby to powinni napisać "nie złożył Pan, nie zgadza się..."
    ;)