  • 1. Data: 2016-04-28 17:23:51
    Temat: co oznacza "lub - MPZP
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    mam w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego taki zapis
    "nie więcej niż jeden wolnostojący garaż lub budynek gospodarczy"
    Czy można to interpretować to, że na działce może być jeden garaż i
    jeden budynek gospodarczy ? Czy logika matematyczna nie ma tu zastosowania.

  • 2. Data: 2016-04-28 19:50:26
    Temat: Re: co oznacza "lub - MPZP
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/28/2016 10:23 AM, Baczek wrote:
> [...]
    > Czy można to interpretować to, że na działce może być jeden garaż i
    > jeden budynek gospodarczy ? Czy logika matematyczna nie ma tu zastosowania.

    nie ma
    albo albo

  • 3. Data: 2016-04-28 22:06:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 28.04.2016 o 17:23, Baczek pisze:
> [...]
    > Czy można to interpretować to, że na działce może być jeden garaż i
    > jeden budynek gospodarczy ? Czy logika matematyczna nie ma tu zastosowania.

    Powołujesz się na logikę a jej nie znasz.
    Lub a angielskiego OR czyli suma logiczna inaczej nazywana alternatywą.
    Alternatywa a więc garaż albo budynek gospodarczy.
    Bo przecież:
    1+0=1 oraz 0+1=1 a 1+1=10

    Na pocieszenie ci powiem, ze mój budynek gospodarczy ma 2 miejsca
    garażowe i duże oddzielne pomieszczenie.

  • 4. Data: 2016-04-29 00:06:27
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/28/2016 3:06 PM, t-1 wrote:

> [...]
    > 1+0=1 oraz 0+1=1 a 1+1=10
    >
    > Na pocieszenie ci powiem, ze mój budynek gospodarczy ma 2 miejsca
    > garażowe i duże oddzielne pomieszczenie.

    hmm,

    powołujesz się na logikę a jej nie znasz.

  • 5. Data: 2016-04-29 01:15:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 00:07:48 UTC+2 użytkownik witek napisał:

> [...]
    ;)

    "albo" to alternatywa wykluczajaca, z angielskiego XOR
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternatywa_wykluczaj%
    C4%85ca

    WS

  • 6. Data: 2016-04-29 07:17:37
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-28 o 22:06, t-1 pisze:

> [...]
    > Lub a angielskiego OR czyli suma logiczna inaczej nazywana alternatywą.
    > Alternatywa a więc garaż albo budynek gospodarczy.
    No tu mnie troszeczkę zaskoczyłeś
    Suma i alternatywa to nie to samo.
    Jeżeli mam dwa zdania logiczne p i q to:
    p v q =1 gdy:
    p=1 i q =1;
    p=1 i q=0;
    p=0 i q=1;

    > Na pocieszenie ci powiem, ze mój budynek gospodarczy ma 2 miejsca
    > garażowe i duże oddzielne pomieszczenie.
    I to wszystko w 35m2?

  • 7. Data: 2016-04-29 07:32:37
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Bo przecież:
    > 1+0=1 oraz 0+1=1 a 1+1=10
    To jest dodawanie w systemie binarnym

  • 8. Data: 2016-04-29 08:19:26
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wówczas powinno być "bądź", "albo", a może jeszcze inaczej.
    Poszukałbym w orzecznictwie sądowoadministracyjnym (WSA, NSA).

    -----

  • 9. Data: 2016-04-29 19:53:39
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > "nie więcej niż jeden wolnostojący garaż lub budynek gospodarczy"
    znaczy:

    1:"nie więcej niż jeden (wolnostojący garaż lub budynek gospodarczy )"

    Uwaga: nawiasy używane są tu w znaczeniu matematycznym,
    a nie zgodnym ze słowinikiem języka polskiego.

    albo
    2:"nie więcej niż jeden wolnostojący garaż lub nie więcej niż jeden budynek
    gospodarczy "

    W pierwszym pszypadku otszymamy:
    nie (a lub b) = nie a i nie b
    czyli , zgodnie z tym uczonym w szkole wzorem otszymamy:
    "nie więcej niż jeden wolnostojący garaż i nie więcej niż jeden budynek
    gospodarczy )"
    Czyli razem nie więcej niż 2 budynki.

    W drugim pszypadku oczywistym jest , że mogło by być wybudowane 5 garaży i 1
    stodoła.

    Podejżewam jednak, że prawnicy nie znają matematyki
    (sory, mam taką pewnosć: jeden na rozprawie w sądzie pracy dotyczącej
    liczenia pensji powiedział :"ja jestem humanistą, ja nie znam matematyki"),
    i że prawnik miał na myśli zakaz budowy więcej niż 1 budynku razem,
    czyli pomylił znaczenie słowa albo i lub.

    Gdyby zaś autor tekstu użył nawiasu w sensie słownika języka polskiego
    oznaczającego wyjaśnienie (ale tego nie zrobił), wtedy znaczenie tego tekstu
    było by prawdopodobnie zgodne z intencją piszącego czyli
    gdyby napisał:
    3:"nie więcej niż jeden budynek (wolnostojący garaż lub budynek
    gospodarczy)"
    wtedy znaczenie było by takie , jakby bez nawiasu użył "albo" zamiast "lub",
    czyli wtedy wolno by było wybudować jeden garaż bez budynku gospodarczego
    albo budynek gospodarczy jako jedyny wolnostojący budynek albo nie
    wybudować nic.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 10. Data: 2016-05-01 10:34:44
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-28 o 17:23, Baczek pisze:
> [...]
    > Czy można to interpretować to, że na działce może być jeden garaż i
    > jeden budynek gospodarczy ? Czy logika matematyczna nie ma tu zastosowania.

    Znalazłem kilka wyroków NSA

    "Natomiast spójniki "lub", " albo" oznaczają alternatywę. Z tym, że
    spójnik "lub" oznacza alternatywę nierozłączną ,
    czyli użycie go wskazuje, że spełniona może być jedna z przesłanek lub obie"

    "W języku prawnym i prawniczym spójnik "lub" odpowiada alternatywie
    nierozłącznej, a spójnik "oraz" najbliższy jest koniunkcji
    (por. Z. Ziembiński, Logika praktyczna, Warszawa 1975 r., str. 83-84)"

    Wiec chyba przejadę się do starostwa i może będę mógł postawić zarówno
    garaż jak i budynek gospodarczy.