  • 1. Data: 2016-04-28 15:08:35
    Temat: trzeciodłużnik ? - bełkot prawny?
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Czy ktoś może mi to pismo przetłumaczyć na język polski?

    https://zapodaj.net/66e35cdf8e9d0.jpg.html

    co ja jako adresat mam zrobić, jak nie jestem winny firmie wymienianej
    jako dłużnik za żadną fakturę?

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-04-28 15:19:14
    Temat: Re: trzeciodłużnik ? - bełkot prawny?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-28 o 15:08, cyklista pisze:
    > Czy ktoś może mi to pismo przetłumaczyć na język polski?
    >

    > https://zapodaj.net/66e35cdf8e9d0.jpg.html
    >
    > co ja jako adresat mam zrobić, jak nie jestem winny firmie wymienianej
    > jako dłużnik za żadną fakturę?

    Napisać komornikowi, że obecnie nie masz żadnych długów wobec tej firmy.
    Jeśli jednak w przyszłości takie długi powstaną (na przykład coś kupisz
    i będziesz musiał zapłacić cenę sprzedaży), to płacisz komornikowi.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-04-28 15:38:26
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.04.2016 15:19, Liwiusz pisze:

    > Napisać komornikowi, że obecnie nie masz żadnych długów wobec tej firmy.

    Jest taki wymóg? A kto mu odda za znaczki i stracony czas?

    Kto takie pismo może dostać - każdy?

    MJ

  • 4. Data: 2016-04-28 15:45:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-28 o 15:38, Michał Jankowski pisze:

    > Jest taki wymóg?

    Tak.

    > A kto mu odda za znaczki i stracony czas?

    A skąd mam wiedzieć. Może mamusia ;)

  • 5. Data: 2016-04-28 16:49:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2016 15:38:26 +0200, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > Jest taki wymóg?

    Tak.

    >A kto mu odda za znaczki i stracony czas?

    Jego problem. A jak będzie zwlekał z odpowiedzią to jeszcze może
    dostać grzywnę np. 500 pln od tego komornika :)

    > Kto takie pismo może dostać - każdy?

    Tak.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-04-29 08:50:22
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przynajmniej w Myślenicach mgr coś znaczy.

    -----

  • 7. Data: 2016-04-29 09:17:48
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Więc jak coś znaczy to proszę napisać to pismo w języku zwyczajnego
    człowieka.

  • 8. Data: 2016-04-29 09:27:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 09:17, cyklista pisze:

    > Więc jak coś znaczy to proszę napisać to pismo w języku zwyczajnego
    > człowieka.

    Jak zwyczajny człowiek nie rozumie co czyta, to idzie do takiego, co
    rozumie.

    Akurat w tym piśmie bardzo dokładnie i wyraźnie jest napisane o co
    chodzi. I co trzeba zrobić jak ktoś jest dłużnikiem dłużnika, jak i co
    zrobić, jak nie jest.

    Również w tym wątku odpowiedź już padła.

    Jeśli tobie nadal mało, polecam pod rozwagę instytucję
    ubezwłasnowolnienia, dla własnego dobra ;)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-04-29 12:33:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Akurat w tym piśmie bardzo dokładnie i wyraźnie jest napisane o co
    >chodzi. I co trzeba zrobić jak ktoś jest dłużnikiem dłużnika, jak i

    No, napisane jest "trzeciodluznikiem", a ze to znaczy "dluznikiem
    dluznika" to trzeba sie dowiedziec.
    A gdzie dowiedziec ?

    A tak swoja droga - jak wymieniona tam firma zostanie postawiona w
    stan upadlosci ... to chyba przyszle zobowiazania znow mozna jej
    placic ?
    I co wtedy - komornik pismo wycofa, czy syndyk przysle drugie ?

    J.

  • 10. Data: 2016-04-29 13:43:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.04.2016 09:27, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Akurat w tym piśmie bardzo dokładnie i wyraźnie jest napisane o co
    > chodzi. I co trzeba zrobić jak ktoś jest dłużnikiem dłużnika, jak i

    Podane są paragrafy, do czego jest zobowiązany dłużnik. Czy "dłużnik" w
    tych punktach oznacza "dłużnika", czy "dłużnika dłużnika"?

    Czy osoba trzecia, która NIE JEST DŁUŻNIKIEM DŁUŻNIKA, jest przez te
    paragrafy do czegoś zobowiązana?

    Czy samo wystosowanie pisma przez komornika do tej osoby czyni ją
    dłużnikiem?

    MJ