    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bełkot prawny cd
    Date: Wed, 11 May 2016 19:55:33 +0200

    dyskusyjnych:5cf40cc5-0785-4bcb-8365-8e32e6343a44@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 4 maja 2016 09:11:47 UTC+2 użytkownik m napisał:
    >I dla ciebie normalne jest to że dla 4,5zł podejmują takie(wszczęcie,
    >umorzenie) działania informując o tym pismem o bełkotliwej treści?
    >"Stwierdziliśmy niedopłatę 4,5zł" byłoby za proste czy co?

    Byc moze nie moga stwierdzic bez wszczecia postepowania :-)
    Jakze to - urzednik ma cos robic bez podstawy prawnej ? :-)

    >Ciekawe co by zrobili gdybym nie zareagował?

    Tez jestem ciekaw, ale sie nie dowiemy, jesli nie zaryzykujesz i nie
    zaplacisz o 4.50 mniej w jakims miesiacu.
    A ostrzegam - skutki moga byc straszliwe :-)

    Okazje masz dobra - mozesz wyjasnic, ze na skutek tego calego
    zamieszania pomylkowo powtorzyles przelew sprzed roku a nie sprzed
    miesiaca :-)

    >A z drugiej strony:
    >W czerwcu wpłaciłem 25,5zł(4,5zł za mało)
    >W lipcu jednak wpłaciłem 30zł
    >Dlaczego nie "potrącili sobie 4,5zł zaległości za czerwiec (mogliby
    >wtedy wżąć za lipiec;)) I tak w kolejnych miesiącach;)
    >Tytuł przelewu u mnie to zawsze jest "opłata" i dlaczego przyjęli że
    >30zł wpłacone w lipcu to jest opłata za lipiec a nie 4,5zł dopłaty do
    >czerwca i 25,5zł za lipiec?;)

    Wolisz miec 10 spoznien z platnoscia ?
    No, w sytuacji, gdy sie ustawowe odsetki zmieniaja, to moze byc
    istotne :-)

    A moze Prezydent tak chetnie umorzyl, bo sie zorientowal, ze tak
    wlasnie powinni liczyc, a wtedy ewentualne oplaty karne bylyby
    smieszne w porownaniu z nakladem pracy ksiegowej :-)

    J.