  • 81. Data: 2016-05-02 18:53:31
    Temat: Re: Bełkot prawny cd
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 2 May 2016 03:13:15 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Czytaj ze zrozumieniem. Nie mi mieli zwrócić tylko ja im dopłacić.
    To, że nie zrozumiałeś, co Liwiusz mial na mysli, nie oznacza, że bełkotał
    przecież! ;-)

    --
    pozdro
    poreba

  • 82. Data: 2016-05-02 21:34:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 May 2016 10:57:01 +0200, Liwiusz napisał(a):
> [...]
    treść pisma, niestety nie chcą się szczegółami podzielić;)

    > Ty naprawdę jesteś wtórnym analfabetą. Zrozumieć pismo to nie znaczy
    > wiedzieć o co chodziło (trudno, aby było wiadomo, skoro nie zostało do
    > napisane).

    Ale przeciez mozna bylo napisac "stwierdzono niedoplate, prosimy o
    uregulowanie".

    zlecenia na 30zł. I 30zł miesiąc w miesiąc terminowo przelewane było na stosowny
    rachunek.
    wpłynęło po staremu czyli 25,5zł.

    Ja sie tam na urzedniczej pracy nie znam, ale moze wyjasnienie tego
    nie bylo mozliwe bez "postepowania" :-)

    No, ale to akurat jasne - wszczeto postepowanie, to trzeba bylo
    umorzyc :-)

    P.S. Liwiuszu - a co by bylo, gdybym ten list olal ?
    Po dwoch tygodniach dostalbym wezwanie do zaplacenia 4.50, czy
    burmistrz oburzony brakiem reakcji tym razem nie zapomnialby
    o karnych odsetkach i mandacie ?

    PPS. Teraz jest maly bat na urzednikow - pita mozna rozliczyc we
    wlasnej gminie, lub innej ...

    J.

  • 83. Data: 2016-05-02 23:27:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    7zqu235$....@4...net
    *J.F.* napisał(-a):

    > PPS. Teraz jest maly bat na urzednikow - pita mozna rozliczyc we
    > wlasnej gminie, lub innej ...

    Ale adekwatnie do miejsca zamieszakania (w sensie zapłacenia podatku do
    odpowiedniego US)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 84. Data: 2016-05-03 09:59:12
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k...@1...0.0.1
    *Budzik* napisał(-a):

    > Nie. Zwrot "mieli przyjemnosc ze mna rozmawiac" oznacza nic wiecej
    > poza tym, ze rozmawiali konkretnie ze mna. Nic ten zwrot nie mówi o
    > tym, ze rozmowa była przyjemna czy nie.

    Mówi albo nie mówi, w każdym razie ja tego nie przyjmuję, ponieważ
    ryzykowne jest twierdzenie że _komuś_ jest przyjemnie. Innych odczuć też
    to raczej dotyczy

    > Opisuje tylko grzecznosciowa
    > forma sam fakt jej odbycia sie.

    Grzecznościowa forma w informacji dla nas o rozmowie, o której nawet nie
    wiemy, że w niej padło z którejkolwiek strony coś o przyjemności
    rozmawiania?? Zadziwiłeś mnie

    > Wiec nikt nikomu nic nie wmawia.

    Oczywiście że wmawia - swoim rozmówcom, prawdopodobnie w ich błogiej
    nieświadomości. A dlatego, że to nie był zwrot
    grzecznościowy na wstępie lub w trakcie rozmowy, a tylko poinformowanie
    nas o samym jej fakcie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 85. Data: 2016-05-03 12:00:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Big Jack a...@b...zz ...

    > Mówi albo nie mówi, w każdym razie ja tego nie przyjmuję, ponieważ
    > ryzykowne jest twierdzenie że _komuś_ jest przyjemnie. Innych odczuć też
    > to raczej dotyczy

    Ok, konczymy dyskusje bo widze ze nie rozumiesz co do Ciebie pisze.
    Chciałbym na koniec zauwazyc, ze np. zwrot: z góry dziekuje nie oznacza
    tego, ze ktos jest nad kims, ze mieszka w górach etc.
    I tak samo w zwrocie "miec przyjemnosc z kims rozmawiac" nie ma mowy o
    odczuciach z rozmowy. nikomu nie musi być przyjemnie, ot tylko rozmawiali.

  • 86. Data: 2016-05-03 13:36:43
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2016, J.F. wrote:

    > A tu sie nauczyli od wyzszej wladzy, ze pisze sie
    > "dla przypadku opisanego w art ... pkt ... ustawy".

    Dodać trzeba, że "wyższa władza" też może wyrażać się raz
    jaśniej a drugi raz zaciemniać, np. pisząc o "materiałach
    o których mowa w art..." albo o "środkach trwałych, o których
    mowa w art..."
    Różnica zasadnicza.

    > Co mnie tez wkurza, ale trzeba przyznac, ze bywaja takie artykuly, ze opisanie
    > o co chodzi bywa trudne :-)

    Owszem, ale "nakierowanie" wg zasady wyżej trudne nie jest
    (wszak "o których mowa" jednoznacznie wskazuje, że trzeba
    rzucić okiem które, bo nie ma gwarancji że wszystkie),
    a czytanie ułatwia znakomicie.

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2016-05-03 13:45:32
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 May 2016, Budzik wrote:

    > Użytkownik Big Jack a...@b...zz ...

    [...]

    > Nie. Zwrot "mieli przyjemnosc ze mna rozmawiac" oznacza nic wiecej poza
    > tym, ze rozmawiali konkretnie ze mna.

    Ja tam bym się zgodził z Big Jackiem.
    Sterujesz w stronę formalnej hipokryzji :P

    > Nic ten zwrot nie mówi o tym, ze
    > rozmowa była przyjemna czy nie.

    A tu masz 100% racji - pewna część ludzi znajduje
    przyjemność w karczemnych awanturach, więc przyjemność
    strony (rozmowy) nijak nie pokrywa się z "przyjemnością
    rozmowy" (tudzież jej słuchania z boku).

    > Opisuje tylko grzecznosciowa forma sam fakt
    > jej odbycia sie.

    IMHO nie bardzo.

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2016-05-03 20:49:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik G.S. s...@s...com.pl ...

    > IMHO nie bardzo.

    Chyba z ciekawości zapytam na pl.soc.jezykpolski o ile jest taka grupa :)

  • 89. Data: 2016-05-04 09:12:32
    Od: m <m...@g...com>

    On 29.04.2016 17:30, Kris wrote:

    > To napisz proszę o co chodzi Twoim zdaniem.

    Że w urzędzie się dzieje w się jakaś sprawa którą możesz być
    zainteresowany. I że cię informują, żeby potem nie było że nic nie
    wiedziałeś.

    p. m.

  • 90. Data: 2016-05-04 14:58:50
    Temat: OT przyjemność: było: Bełkot prawny cd