  • 1. Data: 2016-04-27 03:50:26
    Temat: Druk ZUS Rp133f/216 - zna ktoś cały formularz ?
    Od: m...@g...com

    Przy dość skomplikowanej sytuacji zdrowotnej mam rentę i troszkę pracuję (1/2 etatu).
    Co roku zakład pracy wysyła do ZUS informację o przepracowanych latach (zmiana stazu)
    a ZUS dolicza jeden rok okresów składkowych (- okresy L4) i wylicza nową rentę. Był w
    tych obliczeniach błąd (wykazywali mniej lat, niż przepracowałem-brakował dwa lata)
    ale ponieważ te obliczenia są na mój wniosek, sądziłem, że może kiedyś nie wysłałem
    wniosku o doliczenie przepracowanego roku i stąd jest mniej. Tym razem jak zwykle
    dostałem pismo z informacją o przeliczeniu renty i stażem zaniżonym, ale dłuższym o
    rok. Pismo rp133e/2015 miało 4 strony ponumerowane 1/1, 1/2,.. 1/4.

    Jakie było moje zaskoczenie, gdy wczoraj odebrałem ze skrzynki podobne pismo (rp
    133f/2016) z decyzją o przeliczeniu powtórnym i .. uwzględnili w nim brakujące lata.
    bez żadnego mojego wniosku itp - może ktoś odkrył pomyłkę (jednak po stronie ZUS, nie
    mojej chyba), może zmienił się system komputerowy i się im przeliczyło inaczej.
    Chyba, że jakoś szczególnie sie mi w ZUS przyglądają, w co watpię ale czego nie
    wykluczam :))

    Samo pismo też liczyło 4 strony, ale ponumerowane jako 21, 22, 23, 24. Może mi ktos
    objaśnić co to za procedura, że po dobrych kilku latach sami doliczyli /poprawili
    pomyłkę i dlaczego dostałem 4 strony z materiału, który ma co najmiej 24 strony ? Jak
    to działa w ZUS ? A ściślej: zna ktoś zawartośc kompletnego druku rp133f/2016 ?

  • 2. Data: 2016-04-27 03:51:43
    Temat: Re: Druk ZUS Rp133f/216 - zna ktoś cały formularz ?
    Od: m...@g...com

    Poprawka. Chodzi o formularz ZUS Rp133f/2016