  • 101. Data: 2021-03-06 22:28:11
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.03.2021 o 21:37, ąćęłńóśźż pisze:

    > A SM ma większe prawo do wygłaszania prośby o zatrzymanie się od
    > zwykłego obywatela?

    Tak.

    --
    Robert Tomasik

  • 102. Data: 2021-03-06 23:21:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

    > No nawet nie warto.

    Tak przypuszczałem. Człowiek w tym się udusi. W byle jakiej osłonie
    gorzej się oddycha. Ale chociaż przeżyjesz. Bo jak bez maseczki, to
    biegnąc ze słuchawkami w uszach można nie przeżyć, jak na ulicy
    dopadną jacyś psychopaci z gazem w ręku. Bo uznają, że się ich
    obraża poprzez niesłuchanie ich poszczekiwań.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 103. Data: 2021-03-06 23:34:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :
> [...]
    > której, zapewne takiej której 99% ludzi nie stosuje.
    > To moze chciaz zrób chociaz jakas srednia, zeby jakies minimum
    > obiektywizmu zachowac?

    > Alez to sa ogolnodostepne dane.
    > Jest jedna liczba która wiarygodnie opisuje radzenie sobie z pandemia.
    > Nadwyzkowe zgony.
    > Kazda inna mozna manipulowac, tak jak np manipuluje sie liczba chorych
    > robiac wiecej badz mniej testów.
    > Poszukaj danych i bedziesz widział.
    > W Polsce masz prawie 100tys zgonów wiecej niz srednia z ostatnich 10
    > lat, w takiej Norwegii w 2020 umarło mniej osób niz w 2019.

    Tą liczbą nadmiarowych zgonów też się manipuluje. Już pisałem
    kiedyś, że od marca do grudnia nie odbyło się ok. 500 000 badań
    lekarskich na wykrywanie najbardziej niebezpiecznych chorób, w tym raka
    https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-mniej-badan-dia
    gnostycznych-w-dobie-pandemii-to-dane-o-ktorych-sie-
    nie-mowi-6588679876238144a
    Ci ludzie właśnie teraz umierają. Bo albo ich nie przyjęto, albo
    bali się iść na badania.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 104. Data: 2021-03-07 02:13:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Masz oczywiście racje, że uprawniony nie może sobie wymyślać poleceń "z
    > sufitu". Ale wdawanie się z nim w bójkę w 99% skończy się źle dla
    > obywatela. Nie potrafię Ci podać gotowego i w 100% sprawdzającego się w
    > każdym wypadku rozwiązania na wypadek przekraczania uprawnień przez
    > uprawnionego. Chciałbym, by takie sytuacje nie miały miejsca. Prawo
    > zresztą też.

    Tylko czasami inaczej się nie da. Większość ludzi nie jest Mahatma
    Gandhi i Jezus Chrystus, że nadstawią drugi policzek. Dodatkowo, nie mam
    przekonania, czy to akurat w omawianym przypadku dobra reakcja, bo jakby
    się tak stało, to pewnie nikt by o tym zdarzeniu nie usłyszał.

    Skoro nagrania Cię jak rozumiem nie przekonują, to przyjmij na potrzeby
    dyskusji założenie, że facet prowadził rozmowę z SM, może nawet się im
    slownie stawiał, może i rzucił ku..wą no i nagle w środku takiej
    dyskusji dostaje gazem po oczach i zaczynają go skuwać. Jakbys się na
    jego miejscu zachował? A Ty masz sporo wiary w służby, a osoba
    przypadkowa już niekoniecznie. Np. mogę sobie wyobrazić, że ktoś by się
    serio zaczął bronić, bo jeśli tak to wyglądało jak wyżej opisuję, to
    jest to czystej wody bandytyzm, i teraz gość nie wie, czy go gdzieś nie
    wywiozą i nie spałują, albo i gorzej.

    > W każdym razie odpowiadanie popełnieniem przestępstwa jest kiepskim
    > pomysłem. Po za tym nie specjalnie wierzę w pchanie się w siłowe

    Obrona dobra wyższego chronionego prawem nie jest przestępstwem.

    > rozwiązania (mniejsza o legalność) przez uprawnionych bez istotnego
    > (choćby tylko i z ich punktu) powodu. Choćby z lenistwa. Dać się
    > spokojnie wylegitymować i walczyć o sprawiedliwość administracyjnie, a
    > nie pięścią.

    Ja tam jestem z gatunku, który się daje spokojnie legitymować, bo cały
    czas mam wiarę, z której się tu na grupie śmieją, że czemuś to jednak
    wartościowemu społecznie służy. Ale jakby mnie taki bandyta z SM
    próbował niesprowokowany niczym innym niż dyskusją powalić na ziemię, to
    nie wiem czy bym się nie bronił.

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2021-03-07 02:35:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe wiem jak skomentować publiczną wypowiedź policjanta, że obywatel
    > niby może się bronić przed bezprawnymi działaniami funkcjonariusza, ale
    > kulson ma większą pałę więc jego racja jest większa. Rację miał grabaż
    > śpiewając "młodzi policjanci, młodzi kibice - kretyni kontra kretyni".

    Robert chce zapewne powiedzieć tylko i wyłącznie tyle, że jak już będzie
    nawalanka to czysto technicznie, masz dużo mniejsze szanse aby pobić
    policjanta, albo nie zostać samemu pobitym. To tak, jakbyś się uparł
    przeciwstawić czołgowi, który jedzie sobie przez Twoją posesję i myslę,
    że jest to dość dobra analogia. Robert uważa, poniekąd słusznie, że
    stawianie się takiemu czołgowi w konfrontacji fizycznej, nie ma za dużo
    sensu.

    Z tym, że w zależności od sytuacji i dziaań czołgu :), bywa, że ma to
    jednak sens, ale to już moje zdanie.

    Nic to nie ma wspólnego z tym, kto ma racje, a właśnie, kto ma większą
    pałę. O racji będzie potem decydował sąd.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2021-03-07 02:49:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-06, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Masz? Używałeś?
    > Nadaje się tylko do pracy w miejscu, bez wysiłku fizycznego? Co z
    > szybkim spacerem? Że o bieganiu już nie wspomnę.

    Te maski mają bardzo zbliżone ciśnieniowo/przepływowe parametry do
    klasycznych N95 3M. W tej ostatniej miałem grubą nieprzyjemność raz
    siedzieć 40 min na zebraniu. Nie wyobrażam sobie wytrzymania w niej
    dłużej niż godzinę i to w sytuacjach bezwysiłkowych.

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2021-03-07 08:05:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2021 o 23:21, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > biegnąc ze słuchawkami w uszach można nie przeżyć, jak na ulicy dopadną
    > jacyś psychopaci z gazem w ręku. Bo uznają, że się ich obraża poprzez

    Coś ty. Kulson nie dogoni nawet amatorskiego biegacza. Wardęgę oglądałeś?

    --
    Shrek

  • 108. Data: 2021-03-07 08:11:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Robert chce zapewne powiedzieć tylko i wyłącznie tyle, że jak już będzie
    > nawalanka to czysto technicznie, masz dużo mniejsze szanse aby pobić
    > policjanta, albo nie zostać samemu pobitym.

    A kontekstem tej wypowiedzi jest czy wolno się sprzeciwiać bezprawnym
    działaniom policjanta. No więc identyczne atrybuty jak kulson ma
    średniej wielkości dresiarz. Niezły argument.

    No i prowadzi do drugiego pytania - a co jeśli ja jestem lepiej
    przygotowany do napierdalanki od kulsona? Wtedy kulosn powinien ustąpić?

    Zresztą to nie jego pierwsza wypowiedź - kontekstem niech będzie
    wcześniejsza, że z policją się nie dyskutuje bo tacy "prawnicy źle
    kończą". Wiec ten tego....

    --
    Shrek

  • 109. Data: 2021-03-07 10:33:16
    Od: Kviat

    > Robert chce zapewne powiedzieć tylko i wyłącznie tyle, że jak już będzie
    > nawalanka to czysto technicznie, masz dużo mniejsze szanse aby pobić
    > policjanta, albo nie zostać samemu pobitym.

    On napisał coś innego. Że obrona przed represjami jest popełnianiem
    przestępstwa, a dyskusja z kulsonem to "filozofowanie".
    Temu kolesiowi wydaje się, że obywatel nie ma prawa dyskutować z
    kulsonem, nawet jeżeli kulson nie ma racji. A jak dyskutuje, to kulson
    słusznie używa ŚPB, bo "filozofowanie" jest przestępstwem.

    Mało tego, on twierdzi, że prowokatorem jest obywatel, który protestuje
    przeciwko bezprawnemu legitymowaniu. To smutne i przerażające, że tacy
    ludzie noszą mundury.

    https://tvn24.pl/pomorze/szczecin-sad-umorzyl-sprawe
    -o-ukaranie-uczestnikow-protestu-pod-kuria-4780411

    "Dodatkowo sędzia uznała, że odmowa podania danych osobowych w tej
    sytuacji była zasadna, bo działania policji były bezpodstawne, ponieważ
    zgromadzenie było legalne i nikt nie popełnił tam wykroczenia czy tym
    bardziej przestępstwa."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 111. Data: 2021-03-07 10:59:59
    Temat: Re: Niebandycki napad straży miejskiej na policjanta? ;-)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

    > Wyobraźmy sobie inną sytuację.
    >
    > Jest sobie pojedynczy umundurowany policjant na ulicy. Bez broni,
    > bez gazu, bez pałki, bez radiostacji. Bez maseczki. Za to w kominie.
    > Podchodzi do niego kilku bandy... znaczy strażników miejskich. Chcą
    > go wylegitymować i może nałożyć mandat za zasłanianie twarzy
    > niezgodnie z wytycznymi kompartii. Policjant odmawia wylegitymowania
    > się, nie wykonuje poleceń i ogólnie pyskuje. Jest więc przez drabów
    > miejskich obezwładniony gazem po oczach, powalony na ziemię i skuty.
    >
    > Komu i co grozi za taką sytuację?

    Nic, taka sytuacja nigdy nie bedzie miała miejsca.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych