  • 1. Data: 2021-03-04 13:15:04
    Temat: Usunięcie osoby brudnej z komunikacji miejskiej
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Przyjechałam do Warszawy załatwić kilka swoich spraw i oczywiście
    poruszałam się komunikacją miejską. Jechałam kilka razy, obostrzenia
    covidowe nie są przestrzegane, limity naklejone na tramwaje czy autobusy
    przekroczone conajmniej dwukrotnie.
    Widziałam też śpiących pasażerów co z wyglądu widać, ze pogubili się w
    życiu i mają dużo czasu, nie mając czasu zadbać o higienę.

    Jeden z takich pasażerów osunął się i wylądował na podłodze i zero
    reakcji. Jacyś inni pasażerowie chcieli mu pomóc, a ten nie reaguje.
    Powiadomili motorniczego, motorniczy powiadomił nadzór ruchu, nadzór
    powiadomił pogotowie. Bardzo okrężna droga reagowania, aby pomóc.
    Niestety incydent zatrzymał cały ruch tramwajowy. Inni pasażerowie mieli
    w związku z tym opóźnienie.

    Czy służby miejskie lub przewoźnik ma jakieś prawne mozliwości usunięcia
    takiej osoby siłą z pojazdu prewencyjnie ?
    Zapewne osoba taka nie ma ważnego biletu na przejazd.

  • 2. Data: 2021-03-04 13:48:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2021 o 13:15, Monika Głowacka pisze:

    > Czy służby miejskie lub przewoźnik ma jakieś prawne mozliwości usunięcia
    > takiej osoby siłą z pojazdu prewencyjnie ?
    > Zapewne osoba taka nie ma ważnego biletu na przejazd.

    Generalnie służby miejskie jak i przewoźnik są wobec patologii bezsilne,
    chyba że nawalony do nieprzytomności to straż miejska go zwinie. Policja
    już bardziej, ale generalnie mają to w dupie. Patole i tak będa, więc
    lepiej ich ignorować dopóki się da, a ludzi spławiać. Targety wyrabiać
    na klientach mniej awanturujących się.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-03-04 15:02:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Generalnie służby miejskie jak i przewoźnik są wobec patologii
    >bezsilne, chyba że nawalony do nieprzytomności to straż miejska go
    >zwinie. Policja już bardziej, ale generalnie mają to w dupie.

    Hm, Policja i SM odwioza na izbe wytrzezwien ... ale jesli izby nie
    ma, to co?
    SM chyba aresztow nie ma ... podrzuci policji, czy zawiezie do
    szpitala, bo wszak nieprzytomny?

    >Patole i tak będa, więc lepiej ich ignorować dopóki się da, a ludzi
    >spławiać. Targety wyrabiać na klientach mniej awanturujących się.

    Wysadzic z autobusu na czas "czynnosci", a potem puscic ... no ale
    jakze to tak - "nawalonego do nieprzytomnosci" wypuscic na mroz ? :)

    J.

  • 4. Data: 2021-03-04 15:12:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2021 o 15:02, J.F. pisze:

    > Hm, Policja i SM odwioza na izbe wytrzezwien ... ale jesli izby nie ma,
    > to co?

    Do sąsiedniego powiatu?

    > SM chyba aresztow nie ma ... podrzuci policji, czy zawiezie do szpitala,
    > bo wszak nieprzytomny?

    Nie wiem - u nas jak nawalony do nieprzytomości to na izbę. Jak
    działa... to nic nie robią. Pewnie formalnie pytają czy pomóc, żul
    formalnie odpowiada że nie trzeba i po temacie.

    > Wysadzic z autobusu na czas "czynnosci", a potem puscic ... no ale jakze
    > to tak - "nawalonego do nieprzytomnosci" wypuscic na mroz ? :)

    Jak do nieprzytomności to odwiozą. Jak się na nogach trzyma to...

    Mnie kiedyś za studenta chcieli odwieść. Nalany byłem, prosto nie
    szedłem ale awantury nie szukałem. Nawinął się patrol, dokumenty i mówią
    że na izbę. Ja mówię (a pewnie bełkoczę), że dziekuję;) Przyjechała suka
    wyszedł policjant popatrzył i mówi do kraweżnika - przecież pan prawie
    zupełnie trzeżwy - najwyżej dwa i pół promila;) Oddajcie panu dowodzik i
    dupy nie zawracajcie. No i oddali i sobie poszli... Nawet nie dmuchałem
    - zresztą wtedy świeczek nie mieli.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-03-04 15:25:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A ja za studenta nie raz usnąłem w ostatnim kursie tramwaju będąc obudzonym na pętli
    - nie z pijaństwa lecz ze zmęczenia (pewnie
    seksem - pytanie, czy człowiek mył się na miejscu w babskim akademiku czy wracał na
    prysznic do domu ;))
    Więc ci śpiący pewnie też... :-)

    -----

  • 6. Data: 2021-03-04 16:14:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Do sąsiedniego powiatu?

    Policja odwiezie, a SM? Inny powiat, inne miasto, inna gmina ...
    umowe jakas maja ?

    A tak do innego powiatu ... toz obywatelki i obywatele protestuja, ze
    ich do jakiegos pruszkowa wywoza, i tak nie wolno.
    A pijanego wolno ? :-P

    >Nie wiem - u nas jak nawalony do nieprzytomości to na izbę. Jak

    u Was izba zamknieta z powodu pandemii :-P

    https://www.tvp.info/47157698/epidemia-koronawirusa-
    w-warszawie-straz-miejska-odwiezie-nietrzezwych-do-d
    omu-wieszwiecej

    >działa... to nic nie robią. Pewnie formalnie pytają czy pomóc, żul
    >formalnie odpowiada że nie trzeba i po temacie.

    No i prawidlowo, choc jesli nietrzezwy, to policja ma prawo na izbe

    J.

  • 7. Data: 2021-03-04 16:29:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2021 o 16:14, J.F. pisze:

    > Policja odwiezie, a SM?  Inny powiat, inne miasto, inna gmina ... umowe
    > jakas maja ?

    Umowy, porozumienia. Nawet nie wiesz ile tego jest;)

    > u Was izba zamknieta z powodu pandemii :-P

    Całe państwo zamknięte;P

    > https://www.tvp.info/47157698/epidemia-koronawirusa-
    w-warszawie-straz-miejska-odwiezie-nietrzezwych-do-d
    omu-wieszwiecej

    Ooo. To mozna zamiast ubera;) W koncu się do czegoś darmozjady przydadzą:P

    > No i prawidlowo, choc jesli nietrzezwy, to policja ma prawo na izbe ...

    Prawidłowo albo i nie. Jak ci zamieszka na przystanku żul to zobaczymy
    czy będziesz tak jego wolności do stylu życia bronił;)

    Już nie będę pisał dokładnie gdzie, ale w pewnym budynku publicznym
    związanym z kulturą żule (ale takie lepsze - coś bliżej squatersów)
    sobie normalnie klub kulturalny urządziły. Jadły tam z rozłożonych
    serwetek, piły herbatę z termosów (podejrzewam nie tylko herbatę;) i
    nawet książki czytali od czasu do czasu dla niepoznaki. Na fajki
    elegancko wychodzili na zewnątrz. Zarządca nie mógł ich wykurzyć, straż
    miejska i policja miała to w dupie. Potem nawet zaczęła się z nimi bujać
    jakaś podstarzała artystka "za takich co to jej w życiu nic nie wyszło"
    i nawet próbowała jakieś grafiki rysować. Całkiem ekscentryczne
    towarzystwo tylko nieco żulerskie;) W końcu po paru miesiącach gdzieś
    poleźli.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-03-04 19:53:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]

    > powiadomił pogotowie. Bardzo okrężna droga reagowania, aby pomóc.
    > Niestety incydent zatrzymał cały ruch tramwajowy. Inni pasażerowie mieli

    A wystarczyło, by jeden pasażer powiadomił motorniczego, a drugi
    zadzwonił na 112. Problem istniejący od lat. Policjant w patrolu wzywa
    pogotowie przez dyżurnego, który dzwoni na CPR, a CPR przekazuje
    zgłoszenie do pogotowia. Potem są zwrotne pytania o wiek, płeć i inne
    dane, by się upewnić, ze naprawdę żaden z pasażerów nie wie, jak sie
    nazywa nieprzytomny i na co choruje. Teraz dochodzi COVID.

    > Czy służby miejskie lub przewoźnik ma jakieś prawne mozliwości usunięcia
    > takiej osoby siłą z pojazdu prewencyjnie ?

    W regulaminie przewoźnika jest stosowny zapis, ale nie mogą oni stosować
    Środków Przymusu Bezpośredniego. Konieczna jest którakolwiek służba
    upoważniona do jego stosowania. Wykaz jest w Ustawie.

    > Zapewne osoba taka nie ma ważnego biletu na przejazd.

    To akurat jest nieistotne. Mamy art. 15 UStawy Prawo Transportowe

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-03-05 01:11:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-04, Monika Głowacka <m...@i...eu> wrote:
> [...]
    > takiej osoby siłą z pojazdu prewencyjnie ?
    > Zapewne osoba taka nie ma ważnego biletu na przejazd.

    Zasdnicoz to rozumiem, że nie wiesz, czy osunął się, bo był zalany w 3
    dupy, czy coś mu faktycznie było? Zalany w 3 dupy zwykle jakoś reaguje,
    nawet jak śpi naprany.

    --
    Marcin