  • 1. Data: 2021-03-03 18:33:00
    Temat: Dogmaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.rp.pl/Koronawirus-SARS-CoV-2/210309750-K
    oscioly-w-USA-do-wiernych-Nie-wybierajcie-szczepione
    k-JohnsonJohnson.html

    Przywódcy katoliccy z Nowego Orleanu i Saint Louis zaapelowali do
    wiernych, aby nie przyjmowali szczepionek przeciwko koronawirusowi,
    które wyprodukowała firma Johnson&Johnson. "Powodem jest wykorzystanie
    w nich linii komórkowych pozyskanych z abortowanych płodów w badaniach
    i procesie produkcyjnym" - zaznaczono.

    Dobrze, ze jest wiekszy wybor, bo mogloby sie zle skonczyc :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-03-03 18:56:42
    Temat: Re: Dogmaty [szczepionki J&J z wykorzystaniem linii komórkowych z abortowanych płodów w badaniach i procesie produkcyjnym]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > i procesie produkcyjnym" - zaznaczono.
    >

    > Dobrze, ze jest wiekszy wybor, bo mogloby sie zle skonczyc :-)

    A co to ma wspólnego z *prawem* (świeckim)? Taka produkcja złamała
    prawo USA czy takie nawoływania łamią prawo USA?

    "Nie wszystko się godzi co wolno".
    "Od rzemyczka do koniczka".

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2021-03-03 19:44:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    oscioly-w-USA-do-wiernych-Nie-wybierajcie-szczepione
    k-JohnsonJohnson.html

    >A co to ma wspólnego z *prawem* (świeckim)? Taka produkcja złamała
    >prawo USA czy takie nawoływania łamią prawo USA?

    A to grupa tylko o prawie swieckim? :-)

    Poza tym gdzies tam u podstaw prawa jest wiara :-)
    Co szczegolnie mozesz zobaczyc, jak dogmatycy u nas zablokuja
    szczepionki ... juz chyba zablokowali pewne badania.

    No i np ... czy mozna nauczycielowi w Polsce zaoferowac szczepienie
    "J&J lub zadne", czy jednak trzeba dopasowac do przekonan religijnych.
    Zaraz ... a w ogole mozna taki diabelski produkt do kraju sprowadzac?
    A kupowac katolicki rzad moze ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-03-04 00:51:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-03, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    oscioly-w-USA-do-wiernych-Nie-wybierajcie-szczepione
    k-JohnsonJohnson.html

    > A co to ma wspólnego z *prawem* (świeckim)? Taka produkcja złamała
    > prawo USA czy takie nawoływania łamią prawo USA?

    Poczekajmy na reakcję J&J to się dowiemy :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-03-04 10:37:41
    Temat: Re: Dogmaty
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 3 Mar 2021 18:33:00 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > które wyprodukowała firma Johnson&Johnson. "Powodem jest wykorzystanie
    > w nich linii komórkowych pozyskanych z abortowanych płodów w badaniach

    No i co w tym dziwnego?

    <<W 1775 r. księża regionu Guingamp w Bretanii zakazali szczepień przeciwko
    ospie, nazywając je zbrodniczymi wobec prawa Bożego. Kler utrzymywał, że
    żaden wynalazek nie może ograniczać woli Boga. Kiedy w 1796 r. opracowano
    bezpieczną dla człowieka szczepionkę z wirusem ospy krowiej, kler oraz
    chrześcijańscy medycy uznali to za ,,próbę buntu przeciwko samemu Niebu, a
    nawet przeciwko woli Boga"; w Cambridge potępiono ją w kazaniu
    uniwersyteckim.
    A oto jeszcze papież Leon XIII (1878-1903) takie zajął wówczas stanowisko w
    kwestii epidemii ospy i szczepień przeciw niej, jakby na potwierdzenie
    swego ciemnogrodziańskiego statusu: ,,Nie mogę szczepienia ani pochwalić,
    ani też zakazywać, ale z mej strony traktuję je jako targnięcie się na
    prawa majestatu bożego" (za: Śladami klątwy). Idąc za głosem swego Pasterza
    katolicka część Montrealu odmówiła szczepień w roku 1885, kiedy wybuchła
    tam groźna epidemia ospy. Jeden z księży wyjaśnił nieszczęście w optyce
    teologicznej: ,,Jeśli zostaliśmy dotknięci ospą, to stało się tak z powodu
    karnawału podczas ostatniej zimy, z powodu ucztowania i uciech cielesnych,
    które obrażały Pana". ,,Ojcowie oblaci, których kościół mieścił się w samym
    centrum zainfekowanego okręgu, nadal potępiali szczepionkę; nawoływali
    wiernych, by ufali w skuteczność różnego rodzaju praktyk religijnych. Z
    upoważnienia hierarchii zarządzono wielką procesję z uroczystymi modłami do
    Dziewicy, opisując szczegółowo sposób posługiwania się różańcem" >>

    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,6152

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-03-04 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > "Powodem jest wykorzystanie
    > w nich linii komórkowych pozyskanych z abortowanych płodów w
    > badaniach i procesie produkcyjnym" - zaznaczono.

    Co to znaczy? Co i w jaki sposób sie wykrozystuje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 7. Data: 2021-03-04 13:49:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >No i co w tym dziwnego?

    Niby nic.

> [...]
    >Niebu, a
    >nawet przeciwko woli Boga"; w Cambridge potępiono ją w kazaniu

    Ale jak widzisz to juz uleglo zmianie :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-03-04 19:54:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > i procesie produkcyjnym" - zaznaczono.
    >

    > Dobrze, ze jest wiekszy wybor, bo mogloby sie zle skonczyc :-)

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,268
    51615,usa-biskupi-apeluja-aby-nie-przyjmowac-szczepi
    onki-johnson-amp-johnson.html

    --
    A. Filip